Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Greece
#2960362
Lil schreef: Ik hoor hier altijd dat het woud goed is. Zelf vind ik het duur en stuur het via de da op. Dan moet ik 3 dagen doen. Lekker in de zomer...
Ik vind dat wel mee vallen zeker als je ziet welk materiaal je thuis krijgt.
Ontlasting welke je verzamelt voor de da pak je normaliter van de grond. Daar kan de ontlasting besmet raken terwijl deze besmetting niet van jouw hond afkomstig is.
Het Woud daarentegen wil ontlasting welke niet met de grond in aanraking is geweest.
Door Lil
#2960531
Nadia schreef: Ja maar daar ben je toch zelf bij. Voor de da kun je ook ontlasting van bovenaf pakken.
Niet kun, maar MOET. Zegt de da echt wel erbij hoe je dat moet doen en van 3 dagen is van 3 dagen. Als woef 6 keer per dag wat doet dan zitten er monsters van 3 x 6 = 18 drollen in.
Door miik
#2960592
Oke... ik heb Het Woud zelf even opgebeld en mijn vraag voorgelegd, want ik was toch wel heel nieuwsgierig.

De uitleg van de meneer was:
Een lintworm legt een soort van doosjes/segmentjes met eitjes, dit doet hij rond de vacht bij de anus. Dit kunnen wel 10 doosjes vol met eitjes per dag zijn. Zolang deze doosjes niet open gaan zie je niets/vind je niets. Ook als deze doosjes (waar dus de eitjes inzitten) in de ontlasting komen vind je de eitjes NIET terug bij de test !
Zijn advies is om de hond te ontwormen met een middel ook tegen lintworm, bv milbemax en dan na 2 weken de test te herhalen.
Met wederom de mogelijkheid dat er een vals negatieve uitslag komt....
Door Martine-Tom
#2960595
Zucht....

Het zat niet rond zijn anus, ik weet niet eens zeker of het wel segmenten waren, het zat op zijn rug. De klachten die jij als symptomen aanmerkt waren klachten betreffende zijn ontstoken anaalklieren. Wat ik op zijn rug gezien heb zal wel een vliegenlarve oid zijn geweest...die heb ik nu genoeg in de tuin...in het gras...waar hij rolt.

En nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk. Tom is wormvrij, ik ga niet ontwormen en ook niet over een paar weken hertesten. Goh gister was ik er nog zo blij mee, ik laat het voortaan wel uit mijn hoofd om dingen te delen.
Door miik
#2960600
Nogmaals Martine, ik snap de keus die je maakt en dat vind ik prima. Ik zeg toch nergens dat je het fout doet.

Ik heb Het woud gebeld om te vragen hoe het nou zit "in het algemeen", omdat ik nou eenmaal graag precies weet hoe het zit.
Niet om jou te overtuigen of om te zeggen dat je het anders moet doen.
Martine-Tom schreef:Het zat niet rond zijn anus, ik weet niet eens zeker of het wel segmenten waren, het zat op zijn rug. Wat ik op zijn rug gezien heb zal wel een vliegenlarve oid zijn geweest...die heb ik nu genoeg in de tuin...in het gras...waar hij rolt.
Dat kan toch ? Ik zeg nergens dat ik dat in twijfel trek...
Martine-Tom schreef:. De klachten die jij als symptomen aanmerkt waren klachten betreffende zijn ontstoken anaalklieren.
Ja, dat kan... en het is fijn dat het nu over is.
Maar de klachten die horen bij een worm infectie zijn praktishc hetzelfde, namelijk ook sleetje rijden en jeuk bij de anus.
Laatst gewijzigd door miik op vr 18 jul 2014, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2960609
Met dat verschil dat er dan geen pus uit het linker anaalzakje spuit.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door