Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2959509
De uitslag is binnen: 1 + lintworm en 1 + haakworm.
Diza heeft niet 3 dagen aan de lijn gelopen en heeft flink gezwommen/gedronken/lopen snoepen van alles wat niet de bedoeling is.
Ik zie het ook niet echt zitten om haar 3 dagen aan de lijn te houden (zou dat rond december wel kunnen doen: dan wordt ze vaak loops).

Ik zit er hard over te denken om haar geen medicatie te geven. Ik zie nooit wormen (weet dat dit ook niet altijd hoeft, ook al ze echt wel wormen  heeft).

Dus: wat zouden jullie doen?

groet,

Judith
#2959603
Ik zou niet laten onderzoeken als de uitslag indien 'positief' onbetrouwbaar is n.a.v. park-eet-gedrag. Je laat immers juist onderzoeken om niet zinloos te ontwormen en tegelijkertijd in geval van infectie wél te ontwormen.. Wat te doen als de uitslag aan geeft dat er sprake is van spoel- en haakwormen, maar je niet weet of dit infectie of passage betreft, geen idee.. Dezelfde gok als zonder onderzoekje :-\
Door Martine-Tom
#2959612
Parelridder schreef: Ik zou niet laten onderzoeken als de uitslag indien 'positief' onbetrouwbaar is n.a.v. park-eet-gedrag. Je laat immers juist onderzoeken om niet zinloos te ontwormen en tegelijkertijd in geval van infectie wél te ontwormen.. Wat te doen als de uitslag aan geeft dat er sprake is van spoel- en haakwormen, maar je niet weet of dit infectie of passage betreft, geen idee.. Dezelfde gok als zonder onderzoekje :-\
Dat dus.

iK had gister eindelijk weer een wormenkit binnen....besloot Tom die vrijwel nooit van straat eet dat het gister de uitgelezen dag was om dat weer een keer wel te doen ::) Dus vrouwtje moet nu weer 3 dagen geduld hebben :P
#2959780
Parelridder schreef: Ik zou niet laten onderzoeken als de uitslag indien 'positief' onbetrouwbaar is n.a.v. park-eet-gedrag. Je laat immers juist onderzoeken om niet zinloos te ontwormen en tegelijkertijd in geval van infectie wél te ontwormen.. Wat te doen als de uitslag aan geeft dat er sprake is van spoel- en haakwormen, maar je niet weet of dit infectie of passage betreft, geen idee.. Dezelfde gok als zonder onderzoekje :-\
Dat zat ik me ook al te bedenken . . . . .
Mmmm, het is alweer zo lang geleden dat Diza iets chemisch in haar lijf heeft gekregen, dat ze het vast overleefd. Het is gewoon niet fijn om, eventueel onnodig, haar een kuur te geven.
Ik moet dus gewoon een grote meid zijn: haar 3 dagen aan de lijn houden en dan opnieuw een test doen.
#2959784
Misschien een rare vraag maar onze pup vindt echt werkelijk alles interessant wat hij op straat, tuin of waar dan ook tegenkomt. Hij loopt hier ook regelmatig alleen in de tuin rond. Daar liggen ook vogelpoepjes, slakken. Wij willen binnenkort ook een keer zijn ontlasting laten testen. Tips wat ik kan doen om een betrouwbare test te krijgen?
#2959791
Mijn honden eten al jaren van alles en nog wat. Ik laat ze nooit 3 dagen voor ik mest in stuur aan de riem uit. En ik doe deze mestonderzoeken al sinds 2009. Ik heb 1 keer Linga positief gehad op coccidia. Niks gedaan, paar maanden later weer mest ingestuurd. Edit: en vrij bevonden. Nog nooit een positieve uitslag voor welke worm dan ook gehad. Dus mwah.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 16 jul 2014, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2959925
Lizzy schreef: Mijn honden eten al jaren van alles en nog wat. Ik laat ze nooit 3 dagen voor ik mest in stuur aan de riem uit. En ik doe deze mestonderzoeken al sinds 2009. Ik heb 1 keer Linga positief gehad op coccidia. Niks gedaan, paar maanden later weer mest ingestuurd. Edit: en vrij bevonden. Nog nooit een positieve uitslag voor welke worm dan ook gehad. Dus mwah.
Dat is in ieder geval haalbaarder dan 3 dagen aan de lijn en niet uit het oog verliezen ???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door