Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door winni
#2804287
Én ook de 2e lepto4 (booster) is hier dinsdag goed 'ontvangen'.
Gelijk maar even een Rabiës laten zetten. Heb ik in ieder geval een 'goed gevoel'.
Ik heb trouwens nog nooit bij geen één hond last gehad met entingen.
Door Bieke
#2804838
Dat denk jij. Maar weet jij wat er allemaal reacties op vaccinaties kunnen zijn?
En dat reacties vaak pas later naar voren komen?
En dat lepto en rabies beter niet samen gegeven kunnen worden?
En dat er staat dat er geen thimerosal in zit, niet wil zeggen dat het er ook echt niet in zit? Of in zulke kleine hoeveelheden, dat het niet vermeld hoeft te worden. En dat er wel een ander adjuvans in moet zitten. Dat dat wel eens aluminium in kan zitten: ook gevaarlijk.
Je denkt veel te gemakkelijk over vaccinaties.
Gebruikersavatar
Door winni
#2805324
Ik weet één ding zeker en dat is dat ik niet wil dat mijn honden door mijn schuld iets dodelijks oplopen waartegen ze gevaccineerd hadden kunnen worden.
Dát risico vind IK namelijk te groot en is voor mij voldoende om te vaccineren. En een gezonde hond moet het kunnen verdragen.
En verder vertrouw ik op de expertise van mijn DA en vriendin. Tot nu toe hebben zij altijd gelijk gehad. Ik heb nog nooit een hond gehad die ziek is geworden van deze entingen. Maar ben ook zeker niet iemand die ze in de watten legt. Die ik met mijzelf ook niet. Dus die entingen kunnen gewoon samen gegeven worden. Maar ik zou zeggen ; doe gewoon waar jij/ jullie je goed bij voelt. De tijd zal het leren......
Door Bieke
#2805862
De tijd zal het zeker leren. Ik heb nu een hond van dik 15½, met zware hd van het fabrieksvoer in het eerste jaar, die nog steeds meegaat naar het bos en langs de velden. Ze heeft vanaf haar 10e jaar geen dierenarts gezien. Ze heeft alleen pupvaccinaties gehad en heeft daar loopogen aan overgehouden. Niemand weet dat dat een reactie is. Ze hoort niets meer, maar haar ogen werken nog.
Jij gelooft je dierenarts nog. Ik niet. Jij zorgt op jouw manier voor je hond, ik op de mijne.
Maar ik weet veel meer dan een dierenarts welke dierenarts dan ook over vaccinaties.
Diewrenartsen hebben immers fianciele belangen bij vaccinaties. Die zorgen voor een groot deel van hun inkomen. Alle auto-immuunziekten en allergieen zijn immers een gevolg van een op hol geslagen immuunsysteem. En een van de oorzaken daarvan zijn de vaccinaties.
Mijn oude hond eet nog steeds botten, ze rommelt door modderplassen en loopt een uur zonder jas in de regen buiten.
Vanmorgen moest ik haar 3x uit de voortuin halen omdat ze kattenstront geroken had.
Zo moet een hond oud worden en niet met een dierenarts abonnement!
Door Martine-Tom
#2805865
winni schreef: Ik weet één ding zeker en dat is dat ik niet wil dat mijn honden door mijn schuld iets dodelijks oplopen waartegen ze gevaccineerd hadden kunnen worden.
Dát risico vind IK namelijk te groot en is voor mij voldoende om te vaccineren. En een gezonde hond moet het kunnen verdragen.
En verder vertrouw ik op de expertise van mijn DA en vriendin. Tot nu toe hebben zij altijd gelijk gehad. Ik heb nog nooit een hond gehad die ziek is geworden van deze entingen. Maar ben ook zeker niet iemand die ze in de watten legt. Die ik met mijzelf ook niet. Dus die entingen kunnen gewoon samen gegeven worden. Maar ik zou zeggen ; doe gewoon waar jij/ jullie je goed bij voelt. De tijd zal het leren......
Er komen toch echt steeds meer studies waaruit blijkt dat het echt niet slim is om al die entingen tegelijk te zetten.
En wat te denken van al die honden en katten met tumoren op de entplekken?
Vind dit wat naief overkomen, de gemiddelde da jast gewoon entingen in zieke honden zonder blikken of blozen dus daar vertrouw ik toch echt niet zonder meer op.

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt maar zeggen dat enten gewoon zomaar kan en risicoloos is is wat naief in mijn opinie,
Gebruikersavatar
Door winni
#2806769
Ik ent al 35 jaar, voorheen ieder jaar, mijn honden. Alle entingen in 1 keer. Nooit geen problemen hiermee ondervonden. Ik werk tevens al 15 jaar met honden die óók op dezelfde wijze worden geënt. Wederom: geen problemen. Er zal er eens 1 een keertje wat hangerig zijn, maar na een flinke wandeling waarbij de bloedsomloop weer flink op gang komt, is het weer voorbij. Dus niet naïef maar ervaren. Maar ik heb het wél over gezonde honden. Abonnement op de DA hebben we zeker niet. Alleen even een check-upje tijdens de enting. Auto-immuunziekten en allergieën zijn erfelijk. Heeft niets met entingen te maken. En dan het gezever over metalen oid in de entingen... Wat dachten jullie nou wat je hond naar binnen werkt tijdens een wandeling in de natuur?
Lekker hapje aarde en een slokje water oftewel zware metalen en arseen. Ook kun je zeker niet alle dierenartsen over 1 kam scheren. Mijn DA zegt eerlijk dat een enting parainfluenza niet nodig is bij een gezonde hond. En bij vuile oortjes? Gewoon een spoeling water/natuurazijn.
Door chess
#2807144
winni schreef: Ik ent al 35 jaar, voorheen ieder jaar, mijn honden. Alle entingen in 1 keer. Nooit geen problemen hiermee ondervonden. Ik werk tevens al 15 jaar met honden die óók op dezelfde wijze worden geënt. Wederom: geen problemen. Er zal er eens 1 een keertje wat hangerig zijn, maar na een flinke wandeling waarbij de bloedsomloop weer flink op gang komt, is het weer voorbij. Dus niet naïef maar ervaren. Maar ik heb het wél over gezonde honden. Abonnement op de DA hebben we zeker niet. Alleen even een check-upje tijdens de enting. Auto-immuunziekten en allergieën zijn erfelijk. Heeft niets met entingen te maken. En dan het gezever over metalen oid in de entingen... Wat dachten jullie nou wat je hond naar binnen werkt tijdens een wandeling in de natuur?
Lekker hapje aarde en een slokje water oftewel zware metalen en arseen. Ook kun je zeker niet alle dierenartsen over 1 kam scheren. Mijn DA zegt eerlijk dat een enting parainfluenza niet nodig is bij een gezonde hond. En bij vuile oortjes? Gewoon een spoeling water/natuurazijn.
Het klopt wanneer je zegt dat je niet alle dierenartsen over eenzelfde kam mag scheren. Ik heb ook het geluk een goede da te hebben die mij volgt in wat ik wel en niet doe i.e. niet enten...

Want er is wel degelijk een mogelijk verband tussen vaccineren en bepaalde erfelijke aandoeningen alleen wordt niet steeds die link gelegd met de vaccinatie omdat het zich soms manifesteert maanden na de enting. Het laatste wat ik wil doen is je overhalen om niet te enten maar tussen nu en pakweg 35 jaar geleden zijn er wel wat studies gepubliceerd die aantonen dat jaarlijks of zelfs 3-jaarlijks vaccineren niet noodzakelijk is. Ik heb in een eerder bericht al een link geplaatst naar een bijzonder interessante studie maar hier is er nog eentje wat je misschien zou kunnen interesseren: http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... .php: 

Het is slechts het laatste jaar dat ik er echt bewust mee bezig ben omdat ik een jonge hond heb en nooit eerder de link gelegd heb. Net zoals ik bewust bezig ben met zijn voeding of zoals ik bewust bezig ben mijn voeding.
Mijn vorige honden liet ik steeds braafjes enten omdat ik niet beter wist. Eén van mijn honden is gestorven aan een maagtorsie, 3 maanden na haar vaccinatie. Een andere hond is gestorven aan leverkanker door de medicijnen die ze moest nemen voor haar epilepsie. De epilepsie zal waarschijnlijk erfelijk geweest zijn maar ik vermoed dat de jaarlijkse vaccinaties toch wel een invloed zullen gehad hebben.

Maar zoals gezegd: ik wil je helemaal niet overtuigen!
Door Roosjes3
#2807169
Tsja, ik vraag me nog steeds af of enten voor Weil zinnig is of niet... Er zijn zó weinig gevallen van Weil bij honden dat ik het risico maar gewoon neem niet te enten.  (en de uitspraak dat er zo weinig gevallen zijn juist dankzij het enten van honden gaat in het geval van Weil niet helemaal op, omdat maar 50% van de hondenpopulatie hiervoor wordt ingeent).

Wat betreft de gevolgen van entingen heb ik een heel duidelijk verhaal. Mijn hond heeft 1 dag na zijn puppy-enting van 9 weken jeuk gekregen (hij was ook erg sloom na de enting). Na de enting op 12 weken begonnen de haartjes rondom zijn ogen uit te vallen (tevens was hij erg prikkelbaar de paar dagen na de enting). Daarna zijn de klachten alleen maar toegenomen. Hij is nu 1,5 jaar en heeft heftige atopie. Die breng ik wel degelijk direct in verband met de entingen (naast andere factoren die invloed kunnen hebben op het ontwikkelen van allergieën). Geen allergische nestgenootjes of andere familieleden.
Om die reden ben ik heel voorzichtig.

Waarom enten als titeren vaak laat zien dat het niet nodig is? Zijn booster op 1 jarige leeftijd was bijvoorbeeld al niet nodig, want zijn titers waren torenhoog.
Door Annemarie Rijnveld
#2915246
Vandaag een vervolgemail binnengekregen van Dr. Jody betreffende de Nobivac L4:
Hi Annemarie!
So sorry this has been so long for my response, just found this as I am trying to clear some of my emails!
If you read this very lengthy article very closely, you will see that it repeatedly states that the challenge to the vaccine was done on 13 wk old pups 3 weeks after vaccination. No longer. This does NOT demonstrate one year efficacy. It also clearly states that one year efficacy has been shown in UNPUBLISHED studies. Why unpublished? No one has seen these.
Also, you will also see that several vaccinated pups died or were euthanized and they blamed this on an unknown problem with the litter, they said surely this was not related to the vaccine due to timing? These pups were "eliminated" from the study. HUH?
Thank you for providing me with this study, it supports everything I have been telling people.

Dr. Jodie

Link waaraan wordt gerefereerd:
research http://veterinaryrecord.bmj.com/content/172/7/181.full
Door Annemarie Rijnveld
#2915254
Ik haal dit topic weer even naar boven. In onderstaande post staat dat Nobivac L4 Thimerosal free is.
Maar ik lees in http://www.ema.europa.eu/docs/en_GB/doc ... 138214.pdf "Thiomersal is added as preservative".

Wat is thiomersal en wat is Thimerosal http://www.who.int/vaccine_safety/commi ... stions/en/



winni schreef: Even van internet 'geplukt' :

Nobivac Lepto4 (Canada)
This page contains information on Nobivac Lepto4 for veterinary use.
The information provided typically includes the following: •Nobivac Lepto4 Indications
•Warnings and cautions for Nobivac Lepto4
•Direction and dosage information for Nobivac Lepto4

Nobivac Lepto4
This treatment applies to the following species:
•Dogs

Manufacturer: Merck Animal Health
Leptospira Canicola-Grippotyphosa-Icterohaemorrhagiae-Pomona Bacterin

IN THE ABSENCE OF A VETERINARIAN-CLIENT-PATIENT RELATIONSHIP, U.S. FEDERAL REGULATIONS PROHIBIT THE RELABELING, REPACKAGING, RESALE, OR REDISTRIBUTION OF THE INDIVIDUAL CONTENTS OF THIS PACKAGE.

THIMEROSAL FREE

For veterinary use in dogs only. Store at 2° - 7°C (35° - 45°F). Do not freeze.

PRODUCT DESCRIPTION:

Nobivac® Lepto4 bacterin is recommended for the vaccination of healthy dogs as an aid in the prevention of disease and mortality caused by L. canicola, L. icterohaemorrhagiae, L. pomona, and L. grippotyphosa; the prevention of leptospiruria (shedding of Leptospira in the urine) caused by L. canicola, L. icterohaemorrhagiae, and L. grippotyphosa; and as an aid in the prevention of leptospiruria caused by L. pomona.

DOSAGE/ADMINISTRATION:

Vaccinate with one dose (1 mL) subcutaneously at 8 weeks of age or older. Booster 2 - 4 weeks later. Annual revaccination with one dose is recommended. Following the advice of the American Veterinary Medical Association on Vaccination Principles, an appropriate revaccination program for individual animals should be made based upon veterinarian-client-patient relationships. Use entire contents immediately.

Precautions

- Store at 2° - 7°C (35° - 45°F).

- Do not freeze.

- Do not mix with other vaccines.

- Use entire contents when first opened.

- Vaccinate only healthy, non-parasitized dogs.

- Use new, non-chemically sterilized needles and syringes.

- Mix well before use.

Warnings

- Contains gentamicin and amphotericin B as preservatives.

- Studies have not been performed in pregnant bitches.

- The use of a biological product may produce anaphylaxis and/or other inflammatory immune-mediated hypersensitivity reactions. Antidote: Epinephrine, corticosteroids, and antihistamines may all be indicated depending on the nature and severity of the reaction.

Intervet Inc., Omaha, NE 68103 USA

U.S. Veterinary License No. 165A

1 800 224-5318 (USA)

1 888 306-0069 (Canada)

Code


25x1 DOSE

068616

108439-02

NAC No.: 12082272
MERCK ANIMAL HEALTH
Intervet Canada Corp.
16750 ROUTE TRANSCANADIENNE, KIRKLAND, QC, H9H 4M7
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op ma 28 apr 2014, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2915536
Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen. Pixie zou op 6 juni de nieuwe lepto enting moeten hebben.
Door TMG1961
#2915832
Of ik hem wel zal laten zetten. Kan zijn dat ik het mis heb maar wat ik begreep was grootste risico zwemmen. Dat doet Pixie zo goed als nooit, afgelopen jaar heeft ze volgens mij misschien 5-6 keer gezwommen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2918043
Ik vind het zo gek dat ze zeggen dat er geen adjuvans in zit. Op de bijsluiter staat dat er wel thiomersal in zit.
Ik heb al twee honden met ernstige bijwerkingen gezien: een keer peritonitis en eentje dood.
Door Parelridder
#2918097
Hitam schreef: (...) Ik heb al twee honden met ernstige bijwerkingen gezien: een keer peritonitis en eentje dood.
:o Begrijp ik goed dat je zélf, dus alleen al in jouw praktijk, in deze korte tijd deze 2 honden hebt gezien?
En (waarschijnlijk een onnozele vraag, maar ik ben niet genoeg thuis in de bijwerkingen en al evenmin in het ontstaan van buikvliesontsteking :-[) is zeker dat de buikvliesontsteking gevolg is van deze vaccinatie?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door