Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bieke
#2772307
Hier nog een artikeltje over adjuvantia.
Adjuvantia zijn hulpstoffen om te maken dat het vaccin kan werken. Er hoeven dan minder ziekteverwekkers gebruikt te worden en de vaccins kunnen goedkopen gefabriceerd worden. Ze worden alleen gebruikt bij dood vaccin. Voor honden is dat lepto. En ofschoon rabies een virusziekte is en er eerst met een verzwakt virus werd gevaccineerd, waren de resultaten zo desastreus, dat ze er een dood vaccin van hebben gemaakt. En toen moest er een adjuvans in.
Adjuvantia bestaan al vanaf de 20er jaren van de 20e eeuw. Vanaf vrijwel het begin wisten onderzoekers al, dat deze stoffen voor erge bijwerkingen konden zorgen. Maar zolang de ontvangers maar van niets wisten, was dat niet erg.
Er zijn veel soorten hulpstoffen. Ik noem er een paar, maar er zijn er meer.
Dat is eerstens de thimerosal (kwik). Daar is al meer over geschreven. Het kan voor neurologische verschijnselen zorgen. De meeste mensen leggen geen verband meer met de vaccinatie.
Nu komt er een vaccin zonder thimerosal. Maar dat wil niet zeggen dat het vaccin geen gevaar meer kan aanrichten. In het rabiesvaccin werd aluminium gestopt. Ook een zenuw gif.
En dan heb je ook nog een op olie gebaseerde hulpstof.
Die werden als zo gevaarlijk beschouwd, dat ze eerst alleen op dieren uitgeprobeerd mochten worden.
Toch werden ze op mensen uitgeprobeerd. In 1990-1991 werden militairen zonder dat ze dat wisten gevaccineerd met een vaccin, waar squaleen in zat. Veel kregen als gevolg hiervan auto-immuunziekten.
Natuurlijk werd het ontkend.
Van de lepto4 van Intervet ben ik niet kapot.
Indicated to aid in the prevention of disease and mortality. Dus het voorkomt de ziekte niet, maar het is een hulp.
Proven safe and well tolerated in multiple studies1
Volgens mij betekent veilig toch dat het geen kwaad kan. Geen kwaad?
Er zit geen thimerosal in. Zegt Intervet. Er moet dus wel een andere hulpstof in.. Welke?
Ik wacht dus met spanning op een exacte lijst met ingredienten.
Niet dat het mij persoonlijk iets uitmaakt, want ik vaccineer niet.
Door Annemarie Rijnveld
#2772312
Hoi, bronvermelding?

In ieder vaccin zit inderdaad altijd een adiuvans; wanneer het gehalte adiuvans ònder het vastgestelde minimum ligt, dan hoeft het niet te worden vermeld in de bijsluiter.

Je komt er dus nooit achter...ik heb het gevraagd aan mijn zwager (hij werkt in de farmaceutische industrie) en de gegevens worden niet vrijgegeven..

Barfplaats wordt gesponsord door