Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2670998
Nou de scalibor doe ik dus niet meer na Kaio's ontstekingen vorig jaar, toevallig begonnen na de band omgedaan te hebben.
Het helpt wel tegen teken dat wel, maar dat heb ik er niet meer voor over.
Of ie zo zou knappen, weet ik niet eigenljk, ik heb wel verhalen gehoord dat ze idd af kunnen en dat honden ze opaten en dat wil je ook absoluut niet he.
Iets anders durf ik ook niet zomaar, je zult maar pipetjes gebruiken en dan een allergische reactie krijgen, ben je weer ff zoet  :-\

Omdat hier de score bij koploper Kaio wederom 30-40 per dag is en de andere 2 ook zeker op 10+ per dag zitten, heb ik nu maar weer een mengeling gemaakt in de plantenspuit van tea tree, citronella en geranium, even kijken of dat iets doet. Maci vind het verschrikkelijk, die rolt na het spuiten door de hele woonkamer, af dat spul  :biggrin2:
Door Annemarie Rijnveld
#2671224
Of alleen de knoflook afdoende is, durf ik niet te zeggen.
Ik gebruik het wel bij Yuma door het eten, maar ik smeer haar ook in met mijn mixjes op basis van azijn en wat essenziele olien.

Vandaag las ik trouwens over een ander natuurlijk middeltje tegen vlooien en teken:
enkele teentjes in olijfolie in een glazen pot, (ik weet niet de tijdsduur).  Wat laten trekken.
Daarna de hond voor je gaat wandelen met deze olie van top tot teen insmeren.
Schijnt te helpen. 
Door eelke
#2671233
Parelridder schreef: Dit is een tekenwerend middel op basis van 'minder aantrekkelijk maken'. Mijn ervaring met dergelijke middelen is dat het 't aantal teken succesvol doet afnemen mits het er niet zo veel zijn, maar dat je bij een hoge 'tekendichtheid' er niets aan hebt. Ik denk dat die beestjes dan uit nood om een gastheer hun neusje dicht knijpen of zo.. :P
Teken die zich niets aan trekken van 'minder aantrekkelijk' hebben geen hinder van dit middel, kunnen zich gewoon vast bijten en vol zuigen tot ze verwijderd worden.
Ik denk dat is dat sowieso maar ga bestellen. Joep heeft minder last van teken dan Gijs, dus misschien voor hem wel 'goed genoeg'. Dan kan ik het bij Gijs ook proberen, en anders bij Gijs toch maar een band die dan niet 24 uur per dag aan gaat... maar gewoon als we thuis zijn bv.

Kaio schreef: Nou de scalibor doe ik dus niet meer na Kaio's ontstekingen vorig jaar, toevallig begonnen na de band omgedaan te hebben.
Het helpt wel tegen teken dat wel, maar dat heb ik er niet meer voor over.
Of ie zo zou knappen, weet ik niet eigenljk, ik heb wel verhalen gehoord dat ze idd af kunnen en dat honden ze opaten en dat wil je ook absoluut niet he.
Iets anders durf ik ook niet zomaar, je zult maar pipetjes gebruiken en dan een allergische reactie krijgen, ben je weer ff zoet :-\

Omdat hier de score bij koploper Kaio wederom 30-40 per dag is en de andere 2 ook zeker op 10+ per dag zitten, heb ik nu maar weer een mengeling gemaakt in de plantenspuit van tea tree, citronella en geranium, even kijken of dat iets doet. Maci vind het verschrikkelijk, die rolt na het spuiten door de hele woonkamer, af dat spul :biggrin2:
Ja echt erg die teken he... wat jij had met die band had ik met de advantix bij Joep. Never nooit meer inderdaad.
Maar die 65 cm band paste wel bij jouw newfen?

Ben benieuwd of jouw mengsel helpt!
Gebruikersavatar
Door joel
#2671293
Annemarie Rijnveld schreef: Of alleen de knoflook afdoende is, durf ik niet te zeggen.
Ik gebruik het wel bij Yuma door het eten, maar ik smeer haar ook in met mijn mixjes op basis van azijn en wat essenziele olien.

Vandaag las ik trouwens over een ander natuurlijk middeltje tegen vlooien en teken:
enkele teentjes in olijfolie in een glazen pot, (ik weet niet de tijdsduur). Wat laten trekken.
Daarna de hond voor je gaat wandelen met deze olie van top tot teen insmeren.
Schijnt te helpen.
volgens mij heb ik dan helemaal nergens last meer van , Qadir stinkt dan een uur in de wind met die vacht :2funny: :2funny:
Door Elinea
#2671664
Ik gebruik die rommel van ecostyle en bij regelmatig sprayen ga ik van honden waar ik er tussen de 10 en 20 teken kan afplukken naar toch nog heel af en toe eentje. Ik doe het ervoor ! ;-)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2671676
bij mij hebben ze alle 3 de scalbibor nergens last meer van ook geen huidproblemen en ik loop zeker elk weekend in de bossen in gelderland oja de grootste maat past ook de sint bernard tenminste nog wel is nu 8 maanden dus hoop volgend jaar ook
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2671738
eelke schreef:
Ja echt erg die teken he... wat jij had met die band had ik met de advantix bij Joep. Never nooit meer inderdaad.
Maar die 65 cm band paste wel bij jouw newfen?

Ben benieuwd of jouw mengsel helpt!
Ja ik zal het zien. Als het de helft al weert he, is er veel gewonnen.
DIe banden zit wel wat rek in en wat groter dan 65 maar het hield niet over. Dus met ietsje dikkere nek had niet gepast nee.
Door Parelridder
#2689197
De afgelopen dagen verschrikkelijk veel teken van beide meisies afgehaald. Een ware tekenplaag lijkt losgebroken te zijn! Ieniemini dingetjes, met het kleinste 'koevoetje' er net uit te draaien. Meermalen daags zit ik heb uitvoerig van top tot teen te 'vlooien' op zoek naar die kleine rotbeestjes. Dat gefrunnik vinden ze wel erg lekker, dus terwijl ik de ene inspecteer, zit de ander heel eiig er achter op haar beurt te wachten :biggrin2: Maar hemel wat een werk en intussen zitten ze onder de bultjes, waarvan sommige erg gemeen. We doen ook niet meer de leuke zoekspelletjes die we anders zouden doen en hen zo'n voldoening geven, om de duur dat ze door hoog gras en struikjes lopen te beperken. Dat scheelt behoorlijk in de hoeveelheid teken, zelfs zonder dat zijn het er nog steeds meer dan ik aanvaardbaar vind. De scalibor is dus toch weer besteld en gaat vanaf morgen om.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2689625
Ja dat was wel het voordeel van slecht weer, waren die beesten ook minder actief.
Hier zitten ze ook in onze tuin, ook in laag gras, maakt niet uit ze zitten er. Gisteren alleen bij Kaio al 25 erafgeplukt, Fozzy neemt een 2e plek in en Maci de 3e, die heeft altijd weinig.
Ja de bultjes op bultjes kunnen wel vervelend zijn, wat me ook opvalt dat nieuwe kleine tekjes ook op bloed afkomen, kruipen het liefst in de kleine wondjes van verwijderende teken.  >:(
Maar ik laat me niet meer verleiden tot chemicalien, heb mijn lesje wel geleerd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2689627
Trouwens van de week weer "bijzonder".
Maci liep achter Fozzy aan en stak zijn neus in zijn vacht in zijn dij  en maakte hapbewegingen, nou gaan kijken en jawel hoor een teek.
Kaio geeft ook al zijn eigen teken aan als je aan het vlooien bent, bij Fozzy is het nog niet zo duidelijk maar blijkbaar doet Maci dat nu voor hem.
Gebruikersavatar
Door nova
#2689632
Heb je al eens gedacht aan die tekenpenning: Catsandogs?

werkt  ergens op basis van magnetisme. Zou 2 jaar effectief zijn, en kost 45 euro.
De ervaringen zijn wisselend, zowel - als +
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2690335
Jep
Als techincus snap ik de geclaimde werking echt niet, dus ben er sceptisch over. Maar goed dat terzijde leggende, hebben ze hier dus thuis geen halsbanden om, en dat doe ik ook liever niet, bijv als we wekren heb ik liever dta ze zonder halsband zijn ivm mogelijkheden van ergens achter blijven hangen of aanelkaar oid.
Door tt-tjes
#2698104
Annemarie Rijnveld schreef: Of alleen de knoflook afdoende is, durf ik niet te zeggen.
Ik gebruik het wel bij Yuma door het eten, maar ik smeer haar ook in met mijn mixjes op basis van azijn en wat essenziele olien.

Vandaag las ik trouwens over een ander natuurlijk middeltje tegen vlooien en teken:
enkele teentjes in olijfolie in een glazen pot, (ik weet niet de tijdsduur). Wat laten trekken.
Daarna de hond voor je gaat wandelen met deze olie van top tot teen insmeren.
Schijnt te helpen.
Dan heb je een wandelende knoflook pot. En de vacht gaat ook plakken van de olie.
Door Annemarie Rijnveld
#2698113
tt-tjes schreef: Dan heb je een wandelende knoflook pot. En de vacht gaat ook plakken van de olie.
maar waarschijnlijk geen teken :biggrin2:
Hier zijn al enkele hondeneigenaren de knoflookolie aan het testen. Zal eens vragen wat de resultaten tot nog toe zijn.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door