Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#316508
Jolly schreef: eugh tja ik denk het ook dat ik dat dan doe.

Ik spuit zo'n 2 keer aan elke zijkant, dan 1 voor, onder de keelzak/ bij borst(tussen voorpoten zeg maar) en 2 op de rug en 1 onder bij de buik in zijn liezen.
Dus met 6 a 7 spuiten ben ik klaar, daarna ga ik hem altijd flink masseren, waarbij er mega veel haren loslaten, maar das dan jammer.(voor mij dan he)
Ik weet eigenlijk niet hoelang ik precies met zo'n flesje doe eerlijk gezegt, maar vond het in het begin wel kort. Nu al een tijd niets gebruikt, maar doordat hij nu wel weer overal in duikt en ik van andere hoorde dat de tekenzooi weer parraat was, ben ik dus weer begonnen met een nieuw flesje 3 weken terug.
Ik spuit wel elke dag.
Helpt het echt tegen de teken?
#316518
Jolly schreef: Bij Chasey wel. Ik merk het echt als ik het vergeten ben, dan heeft hij er wel 2-3.
Ik ga eens kijken of het bio-goedje ze ervan weerhoudt erop te klimmen,kan ik altijd nog extra spuiten voor de boswandeling :-\
#317454
tieneke schreef: Ik spuit er volgens mij dan best wel lustig op los ??? ;D
:o doe je echt zo lang ermee. hahahaha ja dan spray ik zeker veels te veel lol. Hoe spray je de honden in?
Ik durf bijna niet op te gaan tellen hoe vaak ik op het pompje druk. ;D das namelijk behoorlijk veel. Bij elke poot bijvoorbeeld is dat al 2 keer. Omdat ik dan denk aan de voor en achterkant moet je toch apart sprayen. en zo ga ik dan het hele lichaam af van Blacky ;D
#317457
tieneke schreef: In Tsjechie schijnen die krengen ook aanwezig te zijn.
Vooral het warmere gebied waar wij gaan wonen(Moravie)is berucht :-X
Gebruik nu wel bio spul van Angelique,of dit afdoende helpt... :-\
Oh dat lijkt me niet zo fijn als daar zo veel teken zijn. Las ook dat je dus gaat verhuizen naar het Buiteland. Heel succes met de verhuizing en vooral veel plezier in je nieuwe huis
#317459
Jolly schreef: Ik heb dat dus ook he, dat het flesje zo snel leeg gaat, dus toen ik vroeg bij de tuinen of ze die toevallig ook hadden in bijv literfles hadden, keken ze me aan alsof ik iets debiels vroeg.
Helaas is dat er niet, volgens de meiden bij de tuinen in Den Helder dan he, dus ik zoek nog steeds naar een grotere verpakking Tea Tree Spray ( die dus idd al verdunt is). Mocht ik iets vinden, dan zal ik het wel roepen hierzo.
Wil jij dat dan ook doen, als jij iets vind? ;)
Liter flessen zal je daar denk inderdaad niet van vinden en dan ben je als het wel zou bestaan veel en veel duurder mee uit als dat je het flesje vult met water en dan 20 druppel pure Tea Trea olie erbij doet. Flesje is in aanschaf vrij duur als je goede olie hebt maar je doet er el lang mee. Zo zal ik het ieder geval gaan doen ;D en denk toch ook wat minder spuiten maar wil op zich ook weer niets overslaan bij Blacky :P
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door