Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2570296
Parelridder schreef: Ik kan me goed voor stellen dat je als je te maken hebt gehad met een hond die ziek was als gevolg van giardia, het aantreffen er van in de ontlasting je onrustig/bezorgd maakt. Maar het is dus een normale eigen parasiet die héél veel honden bij zich dragen en (dus) onvermijdelijk, maar in de regel geen enkel probleem vormt. Om die reden is het simpele feit dat het wordt aangetroffen in de ontlasting dan ook geen reden voor behandeling/bestrijding.
Toen bij Maartje (klachtenvrije) giardia werd vast gesteld middels het maandelijkse ontlastingsonderzoek heb ik ook met enigszins argusogen gevolgd hoe dat verder zou gaan. Opvallend dat ze vanzelf weer vrij testte, zonder enige behandeling, wat dus bevestigd wat de onderzoekers al zeiden. En minstens zo interessant dat de hond met wie zij samen leeft en bijzonder dik bevriend is, dus de hele dag alles deelt, vrij bleef!
Wat ik bedoel te zeggen: als je hond klachtenvrij is zou ik niet testen op giardia, want het eventueel aan treffen er van in de ontlasting is dan niet iets waarmee je iets moet. Sterker nog, bestrijdingsmiddel in zetten voor een normale eigen parasiet die geen klachten veroorzaakt is af te raden..
Ik ben heel blij dat je deze bevindingen hierover hier op BP hebt geplaatst. Door BP heb ik zòveel geleerd, naar aanleiding van het topic van @Alba heb ik de Diatomeeenaarde ontdekt, dat was voor Yuma voor dé oplossing. Alsnog een heel groot dank je wel, Alba!!!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2570488
Parelridder schreef: Ik kan me goed voor stellen dat je als je te maken hebt gehad met een hond die ziek was als gevolg van giardia, het aantreffen er van in de ontlasting je onrustig/bezorgd maakt. Maar het is dus een normale eigen parasiet die héél veel honden bij zich dragen en (dus) onvermijdelijk, maar in de regel geen enkel probleem vormt. Om die reden is het simpele feit dat het wordt aangetroffen in de ontlasting dan ook geen reden voor behandeling/bestrijding.
Toen bij Maartje (klachtenvrije) giardia werd vast gesteld middels het maandelijkse ontlastingsonderzoek heb ik ook met enigszins argusogen gevolgd hoe dat verder zou gaan. Opvallend dat ze vanzelf weer vrij testte, zonder enige behandeling, wat dus bevestigd wat de onderzoekers al zeiden. En minstens zo interessant dat de hond met wie zij samen leeft en bijzonder dik bevriend is, dus de hele dag alles deelt, vrij bleef!
Wat ik bedoel te zeggen: als je hond klachtenvrij is zou ik niet testen op giardia, want het eventueel aan treffen er van in de ontlasting is dan niet iets waarmee je iets moet. Sterker nog, bestrijdingsmiddel in zetten voor een normale eigen parasiet die geen klachten veroorzaakt is af te raden..
ik heb nu ook alleen van de pup opgestuurt niet van de andere honden en poezen,die hebben/hadden ook geen last dus ja ben het volledig met je eens geen last hoef je ook niet te testen, en ik heb op advies van annemarie rijnveld ook de diameeraarde ingezet nadat ik panacur had gebruikt (toen wist ik nog niet van de dia) na de panacur was ze nog steeds pos dus ben benieuwt na 3 weken diameeraarde (geef het nog steeds ook de andere honden en poezen)
dank je ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2571987
yes yes ze is vrij  :mbounce: en wat een super snelle service van van het woud,gisterochtend om 9 uur op de brievenbus gedaan en vandaag om 4 uur al de uitslag :) en helemaal vrij dus van alle wormen,dankzij de diameeraarde en natuurlijk dankzij de tip van annemarie rijnveld :flowers:
Door Annemarie Rijnveld
#2572065
kiara schreef: yes yes ze is vrij :mbounce: en wat een super snelle service van van het woud,gisterochtend om 9 uur op de brievenbus gedaan en vandaag om 4 uur al de uitslag :) en helemaal vrij dus van alle wormen,dankzij de diameeraarde en natuurlijk dankzij de tip van annemarie rijnveld :flowers:
Toppie!!! Wat een opluchting, joh!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door