Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2412120
Hitam schreef: Ik heb een keer een teef voor de dekking getiterd en die was te laag. Toen heb ik haar geënt, maar niet nog een keer getitird, dus ik weet niet of de enting is aangeslagen. Met 6 weken hadden de pup al geen antilichamen meer.
Die vaccinatie heeft dus geen enkele zin gehad. Jammer dat je haar na vaccinatie niet hebt kunnen titeren.
Door Lizzy
#2412127
*Dorothea* schreef: Die vaccinatie heeft dus geen enkele zin gehad. Jammer dat je haar na vaccinatie niet hebt kunnen titeren.
Ik ga Biscuit toch niet meer laten vaccineren voor de dekking (ze is op 1 jarige leeftijd geboosterd en zal dit najaar gedekt worden) maar het is niet verkeerd om de pups gelijk op 6 weken te titeren, aangezien Biscuit voor alle 3 de ziektes DHP na 2 (!!) volledige pup-entingen nul titer had, voor alle 3 deze ziektes. Ik vind dat nog steeds uiterst curieus maar goed, onze pups moeten met 6 weken dus echt getiterd worden en misschien ook wel direct gevaccineerd.

Harde les Bieke :-X :'( (een van de redenen waarom ik Biscuit absoluut niet laat vaccineren tegen herpes. Op het hondenforum zit iemand die haar teef verloren heeft na de herpes enting :-X).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2412131
Lizzy schreef: Ik ga Biscuit toch niet meer laten vaccineren voor de dekking (ze is op 1 jarige leeftijd geboosterd en zal dit najaar gedekt worden) maar het is niet verkeerd om de pups gelijk op 6 weken te titeren, aangezien Biscuit voor alle 3 de ziektes DHP na 2 (!!) volledige pup-entingen nul titer had, voor alle 3 deze ziektes. Ik vind dat nog steeds uiterst curieus maar goed, onze pups moeten met 6 weken dus echt getiterd worden en misschien ook wel direct gevaccineerd.
ja dat zou ik zeker doen, titeren op 6 weken
Ik zou zelf een teef niet boosteren voor een dekking. Maar ik ben wel nieuwsgierig of je dus dmv een titerbepaling bij een teef kan voorspellen hoe lang de titers hoog zijn bij de pups.
Door Lizzy
#2412136
*Dorothea* schreef: ja dat zou ik zeker doen, titeren op 6 weken
Ik zou zelf een teef niet boosteren voor een dekking. Maar ik ben wel nieuwsgierig of je dus dmv een titerbepaling bij een teef kan voorspellen hoe lang de titers hoog zijn bij de pups.
Nou, we kunnen Biscuit natuurlijk alsnog best titeren!
Door vagebond
#2412181
Na, dat is wel shit zeg. Ooit heb ik een teef tijdens de dracht laten enten met mijn stomme kop, da nog stommer natuurlijk, die had beter moeten weten. Wordt hier zo moe en verdrietig van.
En dat de pups van het laatste nest zo'n cocktailenting met 6 weken hebben gehad vind ik dus ook werkelijk belachelijk. Ik dacht dat de 6 weken enting alleen parvo en hondenziekte was? Weer mijn stomme fout, niet goed opgelet. Zit er gewoon Hcc en Pi bij. Wel een les voor de toekomst weer.
Ach, met de paarden heb ik ook zo vaak mijn kop gestoten, voordat je alles door hebt, is je halve leven voorbij...........
Door Alba
#2412566
Alba moest begin juni geent worden officieel. Dat heb ik niet gedaan aangezien ze 31 mei is bevallen en ik ga geen drachtige of lacterende teef enten.

Ik maak me over de pups geen zorgen, over Alba zelf ook niet want zij is volgens het gewone schema geent tot nu toe met als klap op de vuurpijl vorig jaar een grote cocktail terwijl dat pas dit jaar had gehoeven (ze is in maart 3 geworden). Zonder overleg erin geknald en ik geef meer mezelf de schuld dan de dierenarts, maar ik was wel erg boos toen ik het zag.

Alba is dus eigenlijk overent :( dus ik verwacht dat haar titers hoog zat zijn. Ik ga haar ook laten titeren, dus die waardes zal ik hier ook laten weten.
Door Lizzy
#2412745
Alba schreef: Alba moest begin juni geent worden officieel. Dat heb ik niet gedaan aangezien ze 31 mei is bevallen en ik ga geen drachtige of lacterende teef enten.

Ik maak me over de pups geen zorgen, over Alba zelf ook niet want zij is volgens het gewone schema geent tot nu toe met als klap op de vuurpijl vorig jaar een grote cocktail terwijl dat pas dit jaar had gehoeven (ze is in maart 3 geworden). Zonder overleg erin geknald en ik geef meer mezelf de schuld dan de dierenarts, maar ik was wel erg boos toen ik het zag.

Alba is dus eigenlijk overent :( dus ik verwacht dat haar titers hoog zat zijn. Ik ga haar ook laten titeren, dus die waardes zal ik hier ook laten weten.
Biscuit is ook overgevaccineerd, als pup :-X
Maar mooi dat ze geen titer had na de puppy entingen.
Door Lizzy
#2412746
*Dorothea* schreef: Lijkt me interessant. :)
Ja. De pest is alleen, ook al is de uitslag dat de titer laag is, ik laat haar niet meer vaccineren nu.....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2412799
Lizzy schreef: Biscuit is ook overgevaccineerd, als pup :-X
Maar mooi dat ze geen titer had na de puppy entingen.
Het zou ook kunnen dat die vaccinaties niks hebben gedaan omdat de maternale antilichamen toen nog te hoog waren.
Dan zou de vaccinatie op 1 jaar wel voldoende antistoffen kunnen geven.
Lizzy schreef: Ja. De pest is alleen, ook al is de uitslag dat de titer laag is, ik laat haar niet meer vaccineren nu.....
Nee dat zou ik ook niet doen. Maar stel ze zijn laag, dan is het misschien wel verstandig om je puppen al op 6 weken te vaccineren.
Door Lizzy
#2412870
*Dorothea* schreef: Het zou ook kunnen dat die vaccinaties niks hebben gedaan omdat de maternale antilichamen toen nog te hoog waren.
Dan zou de vaccinatie op 1 jaar wel voldoende antistoffen kunnen geven.

Nee dat zou ik ook niet doen. Maar stel ze zijn laag, dan is het misschien wel verstandig om je puppen al op 6 weken te vaccineren.
Oh ja, daar heb je een punt. Ik ga Biscuit laten titeren.
Door ulla
#2412892
Misschien blond hoor, maar als je je hond hebt getiterd en deze zijn hoog genoeg om niet te hoeven enten,is het niet zo dat je dan eigenlijk levenslang niet meer hoeft te enten omdat ook al zou er later een lage titer zijn er  bij een eventuele "bijvoorbeeld "hondenziekte besmetting de geheugencellen in werking treden?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2413293
Dat geldt dan voor de teef. Maar nu hebben we het over de antilichamen die de teef aan de pups doorgeeft. Als een teef geen of weinig antilichamen in haar bloed heeft, verwacht je dat ze ook geen of weinig antilichamen aan haar pups doorgeeft.
Aan geheugencellen heb je niets in zo'n geval.
Door ulla
#2413312
Dan zou het wel verstandig zij om de toekomstige mams te laten titeren , en bij geen of weinig antilichamen te enten.
Maar bij voldoende antilichamen zou je niet adviseren om te enten?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2413812
ulla schreef: Dan zou het wel verstandig zij om de toekomstige mams te laten titeren , en bij geen of weinig antilichamen te enten.
Maar bij voldoende antilichamen zou je niet adviseren om te enten?
klopt. Als er antilichamen zijn heeft het geen zin om te enten, want dan slaat een enting niet aan. Het kan best zijn dat de teef die ik toen getiterd en geënt heb toch nog wat antilichamen had en daarom de enting niet is aangeslagen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door