Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tessa
#2472129
Ik doe ook mee met drie honden en die zijn ook steeds wormvrij.
Het valt me enorm op dat de meeste honden van wie je de uitslag te weten komt, ook via andere forums, wormvrij zijn.
Zou dat zijn omdat de mensen van wie de honden wel wormen hebben het niet melden, of valt het 100 % mee met de wormbesmetting in Nederland.
#2472195
tessa schreef: Ik doe ook mee met drie honden en die zijn ook steeds wormvrij.
Het valt me enorm op dat de meeste honden van wie je de uitslag te weten komt, ook via andere forums, wormvrij zijn.
Zou dat zijn omdat de mensen van wie de honden wel wormen hebben het niet melden, of valt het 100 % mee met de wormbesmetting in Nederland.
Dit is mij ook opgevallen. Ik denk dat het met de wormen wel meevalt.
Mijn vorige honden zijn nooit ontwormd geweest, (behalve dan als pup) 16 jaar lang, en hadden nooit problemen.
Door De Geijsjes
#2472231
Ik heb Gijs ook laten checken en ook alles vrij gelukkig  :D

Max laat ik checken als we een paar weken van de medicijnen af zijn.
Zal wellicht niets uitmaken voor de test maar ik vind dat zelf prettiger.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2472252
tessa schreef: Ik doe ook mee met drie honden en die zijn ook steeds wormvrij.
Het valt me enorm op dat de meeste honden van wie je de uitslag te weten komt, ook via andere forums, wormvrij zijn.
Zou dat zijn omdat de mensen van wie de honden wel wormen hebben het niet melden, of valt het 100 % mee met de wormbesmetting in Nederland.
Eten die ook vers vlees? Daar ben ik dan namelijk wel benieuwd naar.
#2472283
*Dorothea* schreef: Eten die ook vers vlees? Daar ben ik dan namelijk wel benieuwd naar.
Vraag is aan Tessa gesteld, maar mag ik ook antoorden, daar je graag wil weten hoe vers eten zijn invloed heeft/niet heeft op worm-infestatie?
Mijn honden zaten destijds op brok Forza 10 fish.
Door SjaakBF
#2472487
Annemarie Rijnveld schreef: Vraag is aan Tessa gesteld, maar mag ik ook antoorden, daar je graag wil weten hoe vers eten zijn invloed heeft/niet heeft op worm-infestatie?
Mijn honden zaten destijds op brok Forza 10 fish.
Voordat ik het ga invullen. De ontlasting was niet getest op het uitscheiden van eitjes destijds neem ik aan? Een wormbesmetting hoef je niet altijd te zien toch?
Dus of ze echt wormvrij waren? (Zonder je te willen aanvallen/beledigen en zonder in de discussie te willen hervallen of wormvrij beter is dan een zeer lichte besmetting etc.)

Ik heb zelf overigens twee kittens in huis gehaald die op dat moment zwart zagen van de vlooien en 100% zeker nooit ontwormd waren. Ik heb ze wel 2 weken apart gehouden van de andere huisdieren maar de twee honden heb ik net als de andere dieren niet mee ontwormd en waren de test erna weer wormvrij. Vlooien kregen ze trouwens wel ondanks dat ik de dieren apart hield, de eerst keer in wellicht 13 jaar!
#2472529
SjaakBF schreef: Voordat ik het ga invullen. De ontlasting was niet getest op het uitscheiden van eitjes destijds neem ik aan? Een wormbesmetting hoef je niet altijd te zien toch?
Dus of ze echt wormvrij waren?
(Zonder je te willen aanvallen/beledigen en zonder in de discussie te willen hervallen of wormvrij beter is dan een zeer lichte besmetting etc.)

Ik heb zelf overigens twee kittens in huis gehaald die op dat moment zwart zagen van de vlooien en 100% zeker nooit ontwormd waren. Ik heb ze wel 2 weken apart gehouden van de andere huisdieren maar de twee honden heb ik net als de andere dieren niet mee ontwormd en waren de test erna weer wormvrij. Vlooien kregen ze trouwens wel ondanks dat ik de dieren apart hield, de eerst keer in wellicht 13 jaar!
Nee hoor SjaakBF, geen enkel probleem jouw vraag.
Ik weet niet of destijds, tis alweer zoveel jaren geleden getest, ook op eitjes werd getest. Ik neem aan van wel, maar dat weet ik dan niet.
Misschien hadden ze best wel wat wormpjes, kan best, maar hoe het ook zij, ze waren tot op hoge leeftijd super gezond, (behalve dan op het allerlaatst Micky, maar dat was een Cushing probleem, geen wormprobleem) en vertoonden niet de uiterlijke symptomen van het hebben van wormen.

(Niet dat ik hiermee wil zeggen dat brok goed is, hoor, verre van dat. Ik geef gewoon de situatie aan van toen.)
Door SjaakBF
#2472538
Dank je voor je antwoord.
Geschreven woord komt vaak anders over dan gesproken vandaar dat ik nog maar even erbij zette dat ik niet in de aanval wilde gaan ;-)
Fijn dat je het ook zo oppikte. Door samen met elkaar over dit soort dingen te kunnen praten leren we alleen maar van elkaar.

Hoe het zit met wormen, of het veel voorkomt of niet weet ik echt niet. Ik ken hier een gezin waarbij twee honden regelmatig wormen hebben (zichtbaar). Regelmatig is dan om de paar jaar. Waarom? Ontwormen ze niet goed als er zo'n forse infectie is? Ik heb ze nooit naar hun manier van ontwormen gevraagd hoor.  Hoe kan het dan dat mijn honden die infectie niet oppikken terwijl ik zij over dezelfde plantsoenen lopen als die twee betreffende Mechelse herders? Ik vind dat toch wel een raadsel hoor.

Nicole
#2472556
SjaakBF schreef: Dank je voor je antwoord.
Geschreven woord komt vaak anders over dan gesproken vandaar dat ik nog maar even erbij zette dat ik niet in de aanval wilde gaan ;-)
Fijn dat je het ook zo oppikte. Door samen met elkaar over dit soort dingen te kunnen praten leren we alleen maar van elkaar.

Hoe het zit met wormen, of het veel voorkomt of niet weet ik echt niet. Ik ken hier een gezin waarbij twee honden regelmatig wormen hebben (zichtbaar). Regelmatig is dan om de paar jaar. Waarom? Ontwormen ze niet goed als er zo'n forse infectie is? Ik heb ze nooit naar hun manier van ontwormen gevraagd hoor. Hoe kan het dan dat mijn honden die infectie niet oppikken terwijl ik zij over dezelfde plantsoenen lopen als die twee betreffende Mechelse herders? Ik vind dat toch wel een raadsel hoor.

Nicole
Uitgaande van gezonde dieren, vlo, enz-vrij:
Ik denk dat de ene hond/kat enz. er bevattelijker voor is dan de ander. En het organisme van het ene dier er beter raad mee weet dan het andere dier. Idem bij ons mensen.
Wat ook belangrijk is denk ik, of honden veel op straat snaaien of poep eten.
Poep van andere beesten eten zal vast niet bevordelijk zijn voor bijna worm-vrij blijven.
Hoe vaak zijn de honden al ingeent, is nog een factor dat meespeelt (immuniteitssysteem). Mijn brokkenhonden bijvoorbeeld hebben de eerste pup entingen gekregen, maar daarna niet meer. Mijn toenmalige DA vond dat niet nodig.

En ik denk dat rauw voeren zéker een grote rol speelt, in het positieve gezien. Door rauwvoer is het maagzuur sterker en daarin laten wormen het leven, en eitjes zouden zich niet kunnen ontwikkelen.
Door SjaakBF
#2472593
Over dat snaaien... een van mijn honden snaait continue... ook vogelpoep :-( en er liggen hier onder de bomen hele plakkaten op de trottoirs van met name duiven en kauwen. In het veld snaait hij resten van kadavers etc. Hij snaait ook konijnenkeutels en erger, rolt zich in vossenstront en (zelden) hapt hij in hondendiarree  :yucky: Tis zo'n viespeuk ROFLOL.

Het manneke heeft forse allergieën, staat zelfs op Atopica sinds december 2011 (een andere uitweg zagen we niet meer, we bouwen nu eindelijk wel langzaam af want de huid is eindelijk in goede conditie). Atopica onderdrukt het immuunsysteem. Het manneke is deze maand nog steeds wormvrij verklaard op basis van ontlastingonderzoek, als ik het goed heb inmiddels al weer twee jaar lang! Sinds juni 2011 op NRV. Enten al lang niet meer... onverenigbaar met Atopie in mijn ogen.


Nou jij weer  ::) maar misschien gaat het ook te ver off topic. In dat geval ga ik verder zwijgen hihi :shutup:
Nicole
#2472617
SjaakBF schreef: Over dat snaaien... een van mijn honden snaait continue... ook vogelpoep :-( en er liggen hier onder de bomen hele plakkaten op de trottoirs van met name duiven en kauwen. In het veld snaait hij resten van kadavers etc. Hij snaait ook konijnenkeutels en erger, rolt zich in vossenstront en (zelden) hapt hij in hondendiarree :yucky: Tis zo'n viespeuk ROFLOL.

Het manneke heeft forse allergieën, staat zelfs op Atopica sinds december 2011 (een andere uitweg zagen we niet meer, we bouwen nu eindelijk wel langzaam af want de huid is eindelijk in goede conditie). Atopica onderdrukt het immuunsysteem. Het manneke is deze maand nog steeds wormvrij verklaard op basis van ontlastingonderzoek, als ik het goed heb inmiddels al weer twee jaar lang! Sinds juni 2011 op NRV. Enten al lang niet meer... onverenigbaar met Atopie in mijn ogen.


Nou jij weer ::) maar misschien gaat het ook te ver off topic. In dat geval ga ik verder zwijgen hihi :shutup:
Nicole
:D Nou nog ff dan, als laatste off-topic en dan over en sluiten maar.
Onderdrukken van immuunsysteem, hè, tja kweeniedan. Misschien dat op een natuurlijke wijze het onderdrukken ervan minder schadelijk is dan met pemische troep?
Je moet er wel van uitgaan dat allergie het overdreven reageren van het afweersysteem is, dus als dan met homeopathie het systeem wordt onderdrukt, betekent het misschien dat het weer tot de juiste proporties wordt herleid.
Dit dan weer itt een synthetisch middel dat veel heftiger werkt, en het afweersysteem onder het werkzame niveau brengt, met alle gevolgen van dien.
Ik noem maar een dwarsstraat ;)
Door Martine-Tom
#2472622
SjaakBF schreef: Voordat ik het ga invullen. De ontlasting was niet getest op het uitscheiden van eitjes destijds neem ik aan? Een wormbesmetting hoef je niet altijd te zien toch?
Dus of ze echt wormvrij waren? (Zonder je te willen aanvallen/beledigen en zonder in de discussie te willen hervallen of wormvrij beter is dan een zeer lichte besmetting etc.)

Ik heb zelf overigens twee kittens in huis gehaald die op dat moment zwart zagen van de vlooien en 100% zeker nooit ontwormd waren. Ik heb ze wel 2 weken apart gehouden van de andere huisdieren maar de twee honden heb ik net als de andere dieren niet mee ontwormd en waren de test erna weer wormvrij. Vlooien kregen ze trouwens wel ondanks dat ik de dieren apart hield, de eerst keer in wellicht 13 jaar!
En hier een kitten die volgens schema ontwormt was, hier dus niet meer (vanaf 10 weken dus) met 16 weken is hij getest had ie rondworm, dus ontwormt, en bij de controle test 4 weken later had ie coccidiose ::)
Door nicolette
#2472705
Ligt ook aan de darmflora of honden bevattelijk zijn voor een worminfectie. Volgens mij krijgen ze de bacterien van de moeder ( heb pas artikel gelezen over darmbacterien die baby's van hun moeder krijgen)

Als de flora goed is dan kunnen eitjes niet overleven/worden uitgepoept.

Wordt een hond oud of gaat de weerstand omlaag dan kunnen eitjes uitkomen en heb je een worminfectie.

Lijkt mij wel dat vers positief bijdraagt aan de darmflora en kunnen eitjes niet uitkomen. Misschien wel niet waar, maar na veel lezen en nadenken ben ik ervan overtuigd dat vers het beste is.

Gr. Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door