Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2315078
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Volgens mijn inenting boekjes moet Ramses in september 2012 voor Weill geënt worden.
Gipsy had in oktober 2010 de Weill enting moeten krijgen, zij heeft dus een jaar overgeslagen.

Nu lees ik hier dat je Weill het beste in het voorjaar kunt enten.
Vreemd dat mijn beide honden dan in het najaar geënt zijn?

Allebei zijn het water"ratten", we hebben een sloot en dus vast ook ratten achter het huis en ik wil ze wel enten.
Doe ik dat beter nu of volgens de boekjes in september/oktober?

Gipsy heeft net in januari haar laatste nestje gehad, is nog maar 3 weken geleden overgezet van brok naar vlees en moet behoorlijk aankomen in gewicht.
Is het verstandig haar nu te enten of zal ik het volgens het schema in oktober doen?

Weet iemand in de buurt van Hoorn een dierenarts die alleen Weill ent?
Door Lizzy
#2315179
Volgens de fabrikanten zelf biedt de enting 6 tot 12 maanden bescherming. Als je dan bedenkt dat het Weil hoogseizoen zomer/eind zomer/herfst is, dan is oktober/november niet ideaal. Tegen de tijd dat je de enting "het hardst nodig hebt" werkt ie al niet meer. Maar goed, kun je dus nagaan hoe noodzakelijk Weil entingen misschien zijn....
Door Ramses1
#2315261
Dank je wel voor je antwoord Lizzy al begrijp ik het niet helemaal...
Bedoel je hiermee dat Weill enten niet zo noodzakelijk is?
Door vagebond
#2315382
Ze bedoelt te zeggen dat als jij je hond in oktober voor Weil laat enten, het spulletje inmiddels in het "gevaarlijke"seizoen mei-september al uitgewerkt is. Dus ja, in hoeverre zijn je honden dan beschermd nog? Gr. Ingrid
Door Bieke
#2316677
De ziekte van Weil component uit de vaccinatie werkt hoogstens een half jaar.Ik heb ook een Lab gehad die iedere keer in het najaar gevaccineerd is. Dan kun je nagaan hoeveel veel  dierenartsen nog steeds van vaccineren afweten. Bovendien zit er nog steeds kwik in. Dat kan funest zijn voor de hersenen.
Door Ramses1
#2316682
Dank voor je berichtje.

Ik heb de afgelopen dagen heel wat topic's door gespit over Weil enten en enten in het algemeen.
Zeer veel geleerd!
Omdat het nu nog vrij koud is hoeft Weil nog niet begreep ik.
Zodra het weer warmer wordt ga ik beide honden voor Weil enten.
Door flodder en dwarrel
#2317445
Ramses1 schreef: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Volgens mijn inenting boekjes moet Ramses in september 2012 voor Weill geënt worden.
Gipsy had in oktober 2010 de Weill enting moeten krijgen, zij heeft dus een jaar overgeslagen.

Nu lees ik hier dat je Weill het beste in het voorjaar kunt enten.
Vreemd dat mijn beide honden dan in het najaar geënt zijn?

Allebei zijn het water"ratten", we hebben een sloot en dus vast ook ratten achter het huis en ik wil ze wel enten.
Doe ik dat beter nu of volgens de boekjes in september/oktober?

Gipsy heeft net in januari haar laatste nestje gehad, is nog maar 3 weken geleden overgezet van brok naar vlees en moet behoorlijk aankomen in gewicht.
Is het verstandig haar nu te enten of zal ik het volgens het schema in oktober doen?

Weet iemand in de buurt van Hoorn een dierenarts die alleen Weill ent?
je kan eens vragen bij Anneke schellingerhout http://www.jyoti.nl
Door Parelridder
#2319417
Ik zou gewoon je eigen dierenarts vragen of hij Weil ook apart ent. Volgens mij doen ze dat allemaal, als je het vraagt.
Zelf laat ik in april tegen Weil enten, dan zijn ze beschermd in het seizoen dat hierop het hoogste risico is. Mijn maatjes krijgen eventuele andere entingen in mei, ik laat daar graag een maandje tussen zitten. De dierenarts berekent in de jaren dat ze ook de cocktail krijgen voor beide entingen samen gewoon 1 maal de cocktail, ook al komen we 2 keer :thumbsupup:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door