Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2660652
miik schreef: Ja idd. Mag ik vragen wat je met/bij Patsy verder gaat doen kwa vaccineren ?
tsja ik zit een beetje in dubio, wilde 1 x vaccineren. Maar ik verwacht dat op 12 weken de parvo nog steeds hoog is, maar ik wil haar toch wel vaccineren tegen hondenziekte en HCC. Maar dan stop ik er dus voor lul parvo in..... :-\
En wanneer zal parvo dan wel laag genoeg zijn om de vaccinatie te doen aanslaan? :g:
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2661339
Deze parvotiter is zo hoog dat die niet meer alleen van moeders afkomstig zal zijn. Ze heeft zichzelf toch ergens geboosterd, denk ik. En dus zal hij hoog blijven en dus maakt het niet zoveel uit wanneer je de rest doet.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2661343
Parelridder schreef: Ik heb er totaal geen verstand van, spreek dan ook geen beredenering tegen, maar op grond van 3 ervaringen zou ik geen conclusies durven/willen trekken. En om in kaart te brengen of je eigenlijk maar 1 pup hoeft te titeren om een heel nest te hebben onderzocht (dat is de consequentie van dat alle pups uit 1 nest dezelfde titers hebben) zou je m.i. eerst heel veel complete nesten moeten titeren, om te onderzoeken of dat idd zo is, i.p.v. 8/11 deel van een nest niet te onderzoeken en daarover aannames te doen.
Het eerste nest (1 op de 4 nesten nu) wat bij een vergelijkbaar onderzoek een ander resultaat laat zien wordt verklaard vanuit allerhande factoren, t.b.v. de eerdere aanname. Een begrijpelijke eerste reactie, maar ik denk dat je daarom beter eerst hele nesten kunt titeren en daarover vóóraf een vragenlijst laten invullen t.a.v. de dingen die wellicht van invloed zijn.
Daar zit natuurlijk en kostenplaatje aan, maar persoonlijk lijkt mij dat voor dierenartsen én fokkers met interesse in titeren t.b.v. zo min mogelijk vaccineren interessant. Daar zou je dan toch samen uit moeten kunnen komen? :-\
Je hebt helemaal gelijk maar ik heb het wiel niet uitgevonden. Het gegeven dat je maar een pup hoeft te doen, is afkomstig van een vriendin van mij die al veel meer ervaring heeft met titeren.
#2661357
Hitam schreef: Deze parvotiter is zo hoog dat die niet meer alleen van moeders afkomstig zal zijn. Ze heeft zichzelf toch ergens geboosterd, denk ik. En dus zal hij hoog blijven en dus maakt het niet zoveel uit wanneer je de rest doet.
Ja lastig hoor, want wanneer zal parvo dan wel laag zijn? :-\
Ik dacht dat met 16 weken de maternale immuniteit volledig verdwenen zou zijn, maar als ze zichzelf heeft geboosterd dan zal het met 16 weken ook nog wel zo hoog zijn. Ga haar in ieder geval DHP geven nu, maar ik durf er niet van uit te gaan dat parvo tot een jaar voldoende hoog zal blijven. :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door