Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#300003
geer schreef: Hoe zit het als je eigen DA mee wil werken? Kan ik ze dan hier laten prikken?
Vraag even aan je DA of ze meedoen aan dat onderzoek inderdaad en of ze anders weten of er een collega van ze dichter bij jou in de buurt meedoet.
Lijkt me een beetje overdreven om vanuit Amsterdam helemaal naar Barendrecht voor zoiets te komen, niet dan? ;)
#300016
geer schreef: Ik heb twee honden... Ted wordt in Augustus 2 en heeft alleen haar puppie-entingen gehad. Sophie is nu 10 maanden en krijgt (voorlopig) ook alleen haar puppy-entingen...

Alleen...is het voor mij niet om de hoek... Maar als ik bij mijn eigen DA (Tannetje) bloed zou laten prikken, krijgt zij het dan vergoed?
Geen idee, maar zij heeft dan ook niet de formulieren die speciaal erbij horen bij dit onderzoek wat ingevuld moet worden, dus ik denk niet dat dat kan.
Ik zal maandag anders proberen contact op te nemen met iemand van de UKG die over dat onderzoek gaat en vragen of er bekend is welke praktijken meedoen oké?
#300018
sylvia schreef:
ik heb er twee die al 7 jaar niet meer zijn geent ,
Mischien heb je ook wat aan Donna die is 20 maanden en heeft nog alleen haar puppy entingen gehad, dan wacht ik even met de booster (mischien kunnen jullie hem gratis zetten als dank voor de medewerking 8) )
Graag meedoen!! Daar zitten we om te springen om honden al zo'n tijd niet meer geent zijn!
En helaas wil ze er niet aan beginnen om entingen gratis te geven, sorry.
#300040
Oké, ik heb even gekeken in de agenda en vrijdag 15 april willen we weer een groep bloed af gaan nemen (doen we trouwens uit de hals, tot nu toe ook nog niet nodig geweest om te scheren en zo gepiept).

Het lijkt me een beetje lastig om voor iedereen apart een afspraak te maken dus we willen het zo doen, dat jullie gewoon vanaf 13.00 u tot 17.00 u binnen kunnen lopen voor de bloedafname. Tussen 13.00 u en 13.30 u en tussen 15.30 u en 16.00 u zijn er open spreekuren waar dus ook andere mensen voor van alles en nog wat kunnen komen; houdt op die tijden dan rekening met evt. wachttijd. Buiten die spreekuren om houden we voor zover dat mogelijk is tijd vrij voor bloedafnames.

Het is belangrijk om de vaccinatiegeschiedenis te weten; deze moet ingevuld worden op het formulier, dus zorg dat je dat bij je hebt. Ook evt. ziektes en/of aandoeningen vragen ze naar (wanneer precies).
Op wie kan ik rekenen en met hoeveel honden?
Alvast bedankt voor de medewerking! ;)
#300048
Yari schreef: Geen idee, maar zij heeft dan ook niet de formulieren die speciaal erbij horen bij dit onderzoek wat ingevuld moet worden, dus ik denk niet dat dat kan.
Ik zal maandag anders proberen contact op te nemen met iemand van de UKG die over dat onderzoek gaat en vragen of er bekend is welke praktijken meedoen oké?
Tannetje (Hitam op dit forum) doet standaard titerbepalingen in haar praktijk...zijn dat dezelfde formulieren?? Mocht dat niet zo zijn en je hebt iets aan mijn honden (of een van de twee), dan loont het misschien toch om langs te komen... Ik hoor het wel!
#300091
geer schreef: Tannetje (Hitam op dit forum) doet standaard titerbepalingen in haar praktijk...zijn dat dezelfde formulieren?? Mocht dat niet zo zijn en je hebt iets aan mijn honden (of een van de twee), dan loont het misschien toch om langs te komen... Ik hoor het wel!
Nee dat zijn niet dezelfde formulieren. Ik zal maandag nog even navraag proberen te doen zoals ik al zei of er een DA bij jou in de buurt aan dat onderzoek meedoet en anders zou ik het enorm waarderen als je naar Barendrecht toekomt! ;)
#300141
Ben heel benieuwd, maar Barendrecht is te ver voor mij en bovendien ben ik op 15 april naar Engeland. Dus als je gaat navragen welke dierenartsen meedoen, probeer dan een lijst te krijgen van heel Nederland, dan kunnen veel meer mensen hier van Barfplaats meedoen. Persoonlijk zou ik graag een praktijk weten die meedoet in Nederlands Limburg, omgeving Maastricht, Sittard, Heerlen, ook goed. Dat is allemaal te doen van mij uit.
gr.
Nicolette
#300152
Yari schreef: Nee, daar hebben we er eerlijk gezegd al genoeg van.
Ik heb het trouwens voorgesteld om die enting dan gratis te geven, maar daar wil ze niet aan beginnen.
Dit onderzoek is ingesteld door de UKG en wij moeten onze tijd er al voor vrij maken; ze wil dan niet ook nog eens gratis entingen weg gaan geven.
Kom je dan toch nog met die 3 pups?
Ja hoor. Alleen het aantal pups is ff onzeker. We krijgen vandaag visite voor een van de jongens. Ik heb geen idee of ze hem leuk vinden maar als het allemaal klikt enzo zou het best kunnen zijn dat hij voor vrijdag al naar een nieuwe baas is. Even afwachten dus.

Van één pup weet ik zeker dat die er vrijdag nog is, die is hier namelijk weer even tijdelijk aan het logeren ivm onvoorziene omstandigheden.

Wat er vrijdag nog aan pups is neem ik mee voor bloedafname.

Ik heb geen idee hoelang het onderzoek loopt maar als het lang genoeg loopt en je nog meer pups nodig hebt.... Eind mei hopen we hier een nest te verwachten dus als het van belang is mag je DA best hier komen voor bloedafname. Ik ga natuurlijk niet met het hele nest van een paar weken oud naar Barendrecht maar dat snap je ook wel.
#300630
Erna schreef: Ja hoor. Alleen het aantal pups is ff onzeker. We krijgen vandaag visite voor een van de jongens. Ik heb geen idee of ze hem leuk vinden maar als het allemaal klikt enzo zou het best kunnen zijn dat hij voor vrijdag al naar een nieuwe baas is. Even afwachten dus.

Van één pup weet ik zeker dat die er vrijdag nog is, die is hier namelijk weer even tijdelijk aan het logeren ivm onvoorziene omstandigheden.

Wat er vrijdag nog aan pups is neem ik mee voor bloedafname.

Ik heb geen idee hoelang het onderzoek loopt maar als het lang genoeg loopt en je nog meer pups nodig hebt.... Eind mei hopen we hier een nest te verwachten dus als het van belang is mag je DA best hier komen voor bloedafname. Ik ga natuurlijk niet met het hele nest van een paar weken oud naar Barendrecht maar dat snap je ook wel.
We hebben 3 mnd de tijd om bloedsamples te verzamelen en van de week zijn we pas begonnen.
Ze vragen om pups die hun 3e enting moeten krijgen.
Ik had erover heen gelezen dat ze ook graag na 3 wkn bij die pups weer bloed af willen nemen, om zo te zien wat er in die 3 wkn aan antistoffen is opgebouwd, hopelijk zie je dat ook nog zitten?
Ik denk dat dat toekomstige nest te jong is om bloed af te nemen, maar anders ga ik dat nog wel eens navragen bij de UKG of ze daar toch ook nog wat aan hebben.
In ieder geval al hartstikke bedankt voor je medewerking! :)
#300638
oebaya schreef: Ben heel benieuwd, maar Barendrecht is te ver voor mij en bovendien ben ik op 15 april naar Engeland. Dus als je gaat navragen welke dierenartsen meedoen, probeer dan een lijst te krijgen van heel Nederland, dan kunnen veel meer mensen hier van Barfplaats meedoen. Persoonlijk zou ik graag een praktijk weten die meedoet in Nederlands Limburg, omgeving Maastricht, Sittard, Heerlen, ook goed. Dat is allemaal te doen van mij uit.
gr.
Nicolette
Ik ga proberen zo'n lijst te krijgen! ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door