Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#674274
Yari had dat erbij vermeld. Wacht, ik copier dat er ff bij:

CAV-1 is besmettelijke leverziekte, CDV is hondeziekte en CPV parvo.
In (deze) individuele gevallen kan aangenomen worden dat, wanneer er een titer gevonden wordt, er ook memory aanwezig is en op het moment dat een hond met het betreffende virus in aanraking komt er ook een respons zal optreden. Bij welke titer er nog gesproken mag worden van bescherming is per virus verschillend en niet eenduidig te zeggen. Naar analogie van vergelijkbare studies in andere landen is er daarom een driedeling gemaakt waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen:

1-suspectible;
2-borderline;
3-protected.

Voor CAV-1 geldt: ? 10 suspectible, >10< 80 borderline, ? 80 protected.
Voor CDV geldt: ? 10 suspectible, >10< 80 borderline, ? 80 protected.
Voor CPV geldt: ? 16 suspectible, ?32 ? 64 borderline, > 64 protected.
Door ~Joke~
#674292
Bedankt! Alleen Kyra is dus voor de CAV borderline. Ik ben blij dat ik nu de uitslag heb want ik stond in dubio of ik er bij Penny een cocktail in moest laten jassen
Door Bieke
#674461
Dus als ik het goed begrijp, is 40% van de pups die 2x gevaccineerd zijn en dat ook nog met een high titer low passage vaccin (meer virus en minder verzwakt) niet beschermd tegen parvo en meer dan 40% niet tegen hondenziekte en adenovirus.
Dus al die puppies die met 8 weken mee naar buiten gaan, daarvan is bijna de helft niet beschermd. dat er dan geen enorme uitbraken zijn van die ziekten.
Ik henb na al die tijd Hopmans ook maar eens gebeld voor de titeruitslagen. Ze zijn bijna 3 maanden later dan de uitslagen van Moordrecht.
Mijn Bieke(nooit gevaccineerd) heeft nu 3 weken oude pups van een Golden werkreu, waar ook niet voorzichtig mee geweest is.
Ik doe ook niet supervoorzichtig. Ze moeten van hun supergezonde moeder een goede algemene weerstand meekrijgen. Ik vaccineer de pups niet met 6 weken. En als je dit allemaal leest, ben ik steeds meer van mijn mening overtuigd.
Wat de pupkopers doen, moeten ze zelf weten. Ik zal ze wel materiaal geven om over na te denken.
Trouwens nog mensen voor een ouderwetse donkere intelligente, barf gevoerde, niet gevaccineerde pup?
Door ~Joke~
#674475
:D :D Ik ben ook bij Hopmans  :D :D
Mijn jongste Border Terrier heeft alleen haar puppy entingen gehad en is nu op 3-en-een-half jarige leeftijd nog steeds goed beschermd
Gebruikersavatar
Door Hitam
#674518
Bieke schreef: Dus als ik het goed begrijp, is 40% van de pups die 2x gevaccineerd zijn en dat ook nog met een high titer low passage vaccin (meer virus en minder verzwakt) niet beschermd tegen parvo en meer dan 40% niet tegen hondenziekte en adenovirus.
Dus al die puppies die met 8 weken mee naar buiten gaan, daarvan is bijna de helft niet beschermd. dat er dan geen enorme uitbraken zijn van die ziekten.
Ik henb na al die tijd Hopmans ook maar eens gebeld voor de titeruitslagen. Ze zijn bijna 3 maanden later dan de uitslagen van Moordrecht.
Mijn Bieke(nooit gevaccineerd) heeft nu 3 weken oude pups van een Golden werkreu, waar ook niet voorzichtig mee geweest is.
Ik doe ook niet supervoorzichtig. Ze moeten van hun supergezonde moeder een goede algemene weerstand meekrijgen. Ik vaccineer de pups niet met 6 weken. En als je dit allemaal leest, ben ik steeds meer van mijn mening overtuigd.
Wat de pupkopers doen, moeten ze zelf weten. Ik zal ze wel materiaal geven om over na te denken.
Trouwens nog mensen voor een ouderwetse donkere intelligente, barf gevoerde, niet gevaccineerde pup?
Je zit met pups met een maternale immuniteit waardoor de enting niet of slecht werkt. Bij volwassen honden heb je dat probleem niet.
Overigens titer ik af en toe pups op 9 weken en dan vind ik maar een heel enkele keer dat er eentje te laag is.

Heb je met Beike ook meegedaan? Mag ik weten wat haar titers waren? Mag ook per Pb als je eht niet hier neer wilt zetten. Ben gewoon erg nieuwsgierig ;)
Door Bieke
#674597
Die maternale immuniteit duurt van 6-20 weken. Op de gewone enting kwamen er te veel klachten binnen.Om daar doorheen te breken hebben ze de high titer low passage verzonnen. Dan konden ze door de maternale immuniteit heen. Dat doen ze door er meer virus in te stoppen dan bij een gewoon vaccin (Intervet) Of ze doen dat en dan wordt het virus ook nog minder verzwakt . (Vanguard) Dat betekent voor mij als leek in de praktijk, dat zo'n pup van 6-8 weken meer virus in het vaccin krijgt dan een volwassen loodzware hond van 60-70 kilo. Hoe kan zo'n zich ontwikkelend immuunsysteempje dat aan?
Ja, ik ben ook nieuwsgierig naar de uitslag.
Ik heb vanmiddag Hopmans gebeld, omdat ik gelezen had dat Joke de uitslag binnen had. Dus ik belde vanmiddag maar eens op om te vragen of ze mij vergeten hadden. De dierenarts zou me bellen. In ieder geval niet vandaag.
Door Bieke
#675076
Ik heb hier de uitlslag van Roos. Dat is dus van 15 maanden geleden.
Adenovirus 81
hondenziekte 1280
parvo 256
Roos was toen 9. Ze had alleen de puppie-enting en een booster. Daarna reageerde ze op die spuit.
Van Bieke krijg ik hem morgen. Adeno was redelijk, hondenziekte goed en parvo maar 8.
Zij zou dus 15 maanden geleden zeer vatbaar voor parvo geweest moeten zijn. Toch heeft ze het niet opgelopen in die 15 maanden erna. Wie weet hoe de titer nu zou zijn. Ze moet dus met alle 3 de ziekten in aanraking zijn geweest.
Jean Dodds zegt dat elke titer een bescherming biedt zelfs een titer van 0, omdat de immuniteit verder gaat dan antilichamen in het bloed.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door