Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2210854
Ik heb ze gekocht bij Lupa. Ze zijn heel mooi bevleesd, beter als het konijn dat ik als bot voer.
Het zou fijn zijn als ik van haas ook bot kon voeren, dan heb ik mooi 2 botsoorten. De hazenkoppen vallen niet te knippen en die eet hij altijd mooi op, zonder problemen.

Ik denk dat ik het maar gewoon geef, en misschien voor mijn eigen gemoedsrust de laatste frustraties van 2011 er maar eens op loslaat door ze met een hamer plat te meppen.  ::)
#2211175
Hope schreef: Ik heb ze gekocht bij Lupa. Ze zijn heel mooi bevleesd, beter als het konijn dat ik als bot voer.
Het zou fijn zijn als ik van haas ook bot kon voeren, dan heb ik mooi 2 botsoorten. De hazenkoppen vallen niet te knippen en die eet hij altijd mooi op, zonder problemen.

Ik denk dat ik het maar gewoon geef, en misschien voor mijn eigen gemoedsrust de laatste frustraties van 2011 er maar eens op loslaat door ze met een hamer plat te meppen.  ::)
Zo doe ik het ook, alleen dan zonder de frustraties.  ;) ;D 
Moyra (7 kilo) krijgt het goed weg, ik knip het sowieso in delen want één heel haaskarkas is veel te veel voor haar. Ik geef er wel ruim spiervlees bij als het een kaal karkas is. Dat meppen is meer voor m'n eigen gemoedsrust want ik merk niet dat ze het moeilijker wegkrijgt of niet goed verteert als ik het niet mep.
#2211980
Ik denk dat het het allerbelangrijkste is hoe jouw hondje het erop doet.
Mijn honden krijgen alles goed weg, spugen nooit en hebben mooie normale ontlasting zonder harde stukjes.
Zelfs als ze "te " harde stukken krijgen. Ze doen het er gewoon goed op, dus ik maak me er niet druk om.
Maar zoals Ellen aan geeft dat haar honden gaan spugen, tja, dan zou ik het ook niet meer geven !
#2212214
Hij doet het goed op al het vleesbot dat hij gekregen heeft.
Eet rustig, ik hoor alles echt vreselijk kraken, hij geeft nooit over.

Een paar jaar geleden vrat hij in het park iets op, en dat resulteerde in een fikse verstopping.
Uiteindelijk is er een stuk darm weggehaald en heeft hij het op het nippertje overleeft.
Ik ben nog altijd bang met het voeren van vleesbot. Hoewel ik hem toen nog gewoon brokken gaf en het dus toch mis ging.

Vandaag heeft hij het voor de eerste keer gehad. Ik heb het, al was het alleen voor mijn eigen rust, plat gemept.
#2212282
Soms is de haas die ik heb best heel hard, maar Reus krijgt dat dan alsnog goed weg. maar hij is zelf wel selectief, hij laat liggen wat hij niet stuk krijgt. kale stukjes bot die soms overblijven met knagen eet ie ook niet op. vandaar dat ik hem vrij veel ongemept durf te geven. van haas krijgt ie wel minder bot dan van eend of konijn, want hij poept er wel harder van.

dus, kijk het even aan en blijf anders gewoon een tijdje lekker meppen! (hoewel ik niet hoop dat je nu al frustraties van 2012 heb, natuurlijk.  ;))
#2213166
nienk schreef: dus, kijk het even aan en blijf anders gewoon een tijdje lekker meppen! (hoewel ik niet hoop dat je nu al frustraties van 2012 heb, natuurlijk.  ;))
Met die frustraties valt het nog wel mee dit jaar  ;)

Het platmeppen voelt nog wel erg fijn, voor mezelf. Vandaag heeft hij een hazenkop gehad, en dat ging erg netjes.
Zijn ontlasting was goed vandaag. Uit voorzorg had ik het percentage pot nog iets teruggeschroefd naar 30% en het was iets dun, dus ik kan gewoon 35% geven denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door