Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinatie

Volledig BARF
44
18%
Volledig kompleet vers vlees
59
24%
Volledig brok
8
3%
BARF en kompleet versvoer
77
31%
BARF en brok
10
4%
Kompleet versvoer en brok
24
10%
BARF, kompleet versvoer en brok
14
6%
Anders
9
4%
Door LSD
#360157
hier smorgens RC brok en savonds meestal rodi, duck, rostifit of runner gemangd met dinner of spaghetti of rijst.
af en toe een rauw konijn of een rat die ze zelf gevangen hebben.
Blikvoeding gebeurt heel af en toe als een soort junkfood en dat is er de dag nadien aan te zien aan de fontijnen die uit hun poep komen ;D
vis en rijst met groenten staan op het menu met feestelijkheden
Door jon
#369233
Ik geef dus kvv zolang wij Lakkie hebben. Sinds kort energique. Manlief geeft hem wel eens een biefstukje (ja,ja en dan zegt hij dat voor mij de hele wereld om de hond draait. :D
Door relaxrex
#369809
rex heeft het volgende eetschema: 1 dag versvlees met groente, 1 dag vis en groente en 1 dag brokken en groente.

groetjes corrie
Door Significant Other
#370826
Ik heb voor anders gestemd waarom....
Ik voer eigenlijk dagelijks brok aangevuld met lijnzaadolie en alle weken een rauwe runderknook die dag krijgen ze ook geen brok.
KVV dat krijgen ze ook al eens als ik langs de winkel rijd en het meebreng ik heb lang geen grote vrieze gehad en daarom ben ik er nooit eerder mee begonen.
Ik moet me er nog wat meer in gaan verdiepen maar het gaat zeker meer KVV en vers op het menu komen.
Door EstherVanPuck
#374278
Hier alle dagen CB, in het weekend af en toe BARF. Nu krijgen ze bijvoorbeeld op zaterdagavond makreel en zondagavond kipkarkassen.
We moeten nog op zoek naar een goede slager voor meer soorten vlees, dan kunnen we het barfen wat gaan uitbreiden.

Verder krijgen ze ook wel eens fruit. Appel, peer, banaan.....
Door Babbertje
#375285
Hier heel de week duck en soms tussendoor of als vervanging: kippenvleugels.kipfilet,hart,koolvis,sardientjes,eitje.
Ben wel van plan om het barfgedeelte uit te gaan breiden! :D
Door BBF
#380309
Mijn 3 honden krijgen.

3 dagen brokken (Prins)
2 dagen BARF (momenteel nog op de kip omdat er eentje nog niet goed kauwt, maar binnenkort gaan we andere dingen proberen) Vis was trouwens geen succes. :(
2 dagen KVV (Duck uitmuntend)
Door sheba
#382905
vers, wij stellen alles zelf samen elke dag weer
een bende in de keuken ;D we zijn langer met het eten van de beesten bezig dan met dat van ons ;D ;D
maar we hebben er een ontzettende lol in
en zodra de blender aan gaat voor de groente zitten de honden al klaar :P en op makkelijke dagen carnibest en ook gewoon omdat ze het heel erg lekker vinden ;D hoeven ze geen moeite te doen die luibakken ;Ddan is het hap slik weg :P
Door Lieve 14
#386711
Ha toffe Poll!!Onze Benjo krijgt enkel en alleen nog vers ;D...voorlopig Duck compleet maar van zogauw we verhuist zijn beginnen ook ik te barfen...Waarschijnlijk zal het kvv blijven op drukken dagen en barf op wat rustigere momenten...
Jongens wat ben ik op een paar dagen tijd een mega-aanhanger van vers geworden..en de hond doet het prima! 8)
Door tom
#410967
Zo'n 3 jaar geleden (of is het nu 4?) gestart met barf.
Dit gebeurde van de ene dag op de andere en mijn 3 honden hebben het overleefd ;D
In eerste instantie volgens Billinghurst maar dat gedoe met aparte veggiemixen was ik na een half jaar en 2 mixers beu. Wat me ook tegen de borst stuit is het aanraden van allerhande supplementen, te pas en te onpas. Londsdale is the key for me and my dogs. Als hoofdmaaltijd vlees met botten en voor de rest eten ze de leftovers van de tafel. Kauwbot af en toe. Voor supplementen zorgen ze zelf door af en toe eieren te gappen of fruit te eten. Laatst hebben ze onze voorraad okkernoten aangeslaan: 3 weken niet naar omgekeken, dan het mandje noten uitgeëten, nu zien ze de volgende lading terug niet staan :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door