Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2181616
Ja, dan hebb je inderdaad een ander soort vlees  :biggrin2:
Koppen eraan enzo trekt mij ook nog niet heel erg hoor. De eendkarkas ziet er heel normaal uit, zonder kop, en zonder poten. De vleugels snij ik er af voor Joep, met nog wat ander vlees/stukjes wat er makkelijk af te halen is. En de rest gaat naar Gijs. Maar dat durf je dus ook  8)

Volgens mij kun je ook gewoon een konijn geven met vacht als je in een natuurgebied woont. Een dood dier wat voor je neus ligt en gegeven is door baasje is voor de meeste honden heel wat anders dan zelf een konijn vangen en doden. (tenminste, ik denk dat je dat bedoelt?)

Parelhoen en kwartels komen denk ik gewoon uit de kweek, volgens mij komen die hier in het wild niet eens voor.
Door monenzli
#2181632
@eelke.
Tja misschien heb je gelijk en maakt het niet uit konijn te voeren..maar ik probeer het toch liever niet uit..
Als ze hier ook maar 1 X achter het wild aan gaat,mag ik haar nooit meer los laten.
Dat risico is voor mij te groot.

@anne
Wow,hele gave site..ik ga even wat berekeningen doen qua vlees en valuta.
In ieder geval alvast bedankt!
Door smulpaap
#2182000
Too schreef: Dat kardkas groter en spannender klinkt dan t vaak is , is al uitgelegd maar net als Nienk vind ik t wel belangrijk om niet alleen variatie in diersoorten te geven maar ook in de onderdelen te varieren.
Dus niet alleen kippennek maar ook ruggen, vleugels, niet enkel konijnenpootjes of eendenvleugel maar ook de rug etc
De calcium/fosfor verhouding in nekken is anders dan in andere delen van t beest, als dat voor Ca/F geldt dan ga ik ervan uit dat t ook voor andere elementen opgaat

Helemaal mee eens , zo zie ik het ook .

Heb je een reden dat je alleen kip en kalkoen [en vis] als calciumbron geeft of is t gewoon zo 'gegroeid'?
In t laatste geval zou je toch s kunnen kijken iof je bv eend, konijn, parelhoen kan bemachtigen.. leuk voor de afwisseling.
#2182844
Ik kan me indenken dat je geen dieren met kop geeft. In Nederland kun je dan ook konijnkarkas zonder en met kop krijgen of met en zonder voorpoten. Als je alleen een konijnenrug hebt ziet dat er heel anders uit dan een half konijn met de voorpoten en kop en nog aan.

Ik geef mijn Golden bijvoorbeel geen vacht. Ik doe sinds kort met hem jachttraining en hij is behoorlijk fel op wild. Hij vind het moeilijker om echt wild af te geven zoals een eend en een konijn. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik ben bang dat als ik hem een konijn met vachtje ga voeren dat hij dan het konijn met de jachttraining niet meer terug brengt. Dat wil ik natuurlijk niet hebben. Het is voor mij dus ook gevoelsmatig. Maar gelukkig kan ik hier alles krijgen zonder vacht.
Dus is begrijp goed dat je heel voorzichtig bent met je hond als het zulke vergaande gevolgen heeft.

Ik heb nu voor het eerste super mooie eendenrug. Mijn Golden doet daar veel langer mee dan met een eendennek bijvoorbeeld. Terwijl het allebei makkelijk bot is. Misschien kun je daar naar kijken? 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door