Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#2156684
hoi hoi


Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.....
Zelf hebben we hier 2 chihuahua's die volledig barfen!
Ze eten graag kipkarkassen.....en nekken.....maar ook een lamsbotje gaat er wel in hahaha\

Dus gewoon doen!!

Groetjes Ellen
Door mvans
#2157097
Inmiddels heeft hij een kippennek gehad. Volledig plat gemept  :biggrin2: Is een half uur bezig geweest en heeft de helft opgegeten ;D

Ben zo trotst (hahaha)
Door Nathascha
#2157127
Je Barft met meerdere honden. Dus dat ik makkelijk verpakken.
Ik reken uit wat er per hond nodig is aan vleesbot per dag. Dat tel ik bij elkaar op, en dat gaat dan in 1 zak. Zo ook met spiervlees, orgaan en groente. Inmiddels weet ik van de dingen die ik het vaakste voer wel hoeveel karkas ik per hond in de bak moet doen, andere dingen weeg ik soms nog even na. Spier en orgaan snij ik al in 'gewogen' lappen per hond, dus die gaan per 4 lappen in een zakje en zo ingevroren. Lekker makkelijk met verdelen als maaltijd.
Zo zou jij het natuurlijk ook kunnen doen. Dan heb je toch altijd van alle barf onderdelen ook een paar gram van elk, voor je Chi. Omdat ze nog puppie is, komen je porties na een paar weken wel eens in de knoei. Heb ik nu ook met Tau. Als Tau nu wat mager word, geef ik een beetje KVV bij als aanvulling.
Tegen de tijd dat ik opnieuw bestel en proportioneer, gebruik ik weer de rekenhulp en maak ik mijn porties weer groter.

Alles wat katten weg kunnen knagen, kan jou Chi ook. Zeker als Sjakie straks gewisselt heeft. Dan kan tie behoorlijk wat weg krijgen hoor! Sjakie is wel een droppie :smitten:
Door danou2004
#2160147
Als eerste: wat een lieverd!!
Heb zelf een kruising jackrussel X chihuahua van 3,3 kg
Staat ook volledig op vers en barft een klein beetje met nekjes en vleugels.
Gaat prima alleen vind hij vleugeltipjes niks aan  daar wil nog wel eens een veertje uitsteken ;D
Je komt er vast wel uit!
Kan niet alles beantwoorden omdat Diesel als pup alleen kvv kreeg en ik pas later met een beetje barf ben begonnen voor hem.
Door mvans
#2161124
Zijn ontlasting blijft erg hard. Ondanks ik nu iets meer richting barf ga. Hij zat vanmorgen zelfs klein beetje te piepen bij het poepen. Wat kan ik nu het beste doen??? Meer orgaan of meer spier toevoegen???
Door Nathascha
#2161212
mvans schreef: Zijn ontlasting blijft erg hard. Ondanks ik nu iets meer richting barf ga. Hij zat vanmorgen zelfs klein beetje te piepen bij het poepen. Wat kan ik nu het beste doen??? Meer orgaan of meer spier toevoegen???

percentage van vleesbot iets naar beneden. En van orgaan en spier beide iets opschroeven.
Is het vleesbot 50% om 50%? of is het kaler bot? 70%bot en 30% vlees? in dat geval zou ik alleen spiervlees iets ophogen.

gaat het knagen op zich wel goed?
Door mvans
#2161224
Het knagen gaat heel goed. Sla het bot wel met een hamer en knip het in kleine stukjes. Op zich zijn de het redelijk goed bevleesde kip- en eendennekken.

Gister toch wel behoorlijk wat extra pens gegeven maar vanmorgen dus toch die harde ontlasting. Ga vandaag dan maar extra spier bij voeren.
Door Nathascha
#2161279
Pens kan ook harde ontlasting geven. Bij een vriendin d'r honden zie ik dat ook. Mijn honden poepen er goed op, maar er zijn ook honden die juist aan de dunne gaan ervan. het is dus maar net hoe jou hond reageert op pens.

eenden en kippennekken/vleugels zijn idd goed bevleest bot. Heb je al eens zalmolie geprobeert toe te voegen? Doe ik altijd bij Nanyanika haar eten als ze konijnenkoppen krijgt. Ze poept anders te droog, kruimelig. En heeft er moeite mee om te ontlasten. Met zalmolie gaat het wel goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door