Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cleo05
#2146645
Even een vraag.

Bij ons krijgen de honden volledig kvv. Dit tot tevredenheid van ons en volgens mij ook van hun. Ze eten 3x per dag. Dit omdat de oudste vorig jaar maagproblemen heeft gehad en erg ziek is geweest. De jongste is  daarom automatisch ook blijven steken bij 3x per dag.

Nu zou ik dat wel een beetje willen uitbreiden naar wat extra barf. Ik denk erover om bijv. in het weekend 1 of 2 dagen barf te gaan geven of om bijvoorbeeld 3x per week,  1 van de 3 maaltijden (die ze normaal op een dag krijgen) te vervangen voor barf.

Maar dan komt het he? Wat geef je dan? En hoeveel? Stel dat ik een maaltijd per dag barf wil geven en de andere twee kvv, wat geef ik dan en hoeveel? Wil geen ingewikkelde dingen, dacht zelf aan kip of een visje of iets van vlees. Gewoon wat beginners dingen. Moet ik qua hoeveelheid zelfde aanhouden wat ze normaal aan kvv zouden krijgen?

Iemand tips???
#2146854
ik geef baby naast kvv ook barf,
hier vervang ik de dagmaaltijd kvv gewoon door barf met wat minder orgaan(dit zit vaak erg veel in kvv)
ik ben begonnen met eendenekken en daarbij spiervlees van een ander dier. en heb van daaruit steeds meer soorten  bot/dier geprobeert.


pas op straks wil jouw hond ook alleen nog barfhapjes in plaats van kvv!

Barfplaats wordt gesponsord door