Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2196525
In duitsland geven een aantal fokker standaard een homeopathisch middel (vleesfokkers, nou ja beren dan die vlees krijgen), als je wilt, wil ik wel even navragen welke het was (ben niet meer zeker). Dat middel zou er voor moeten zorgen dat de banden/spieren stevig blijven. Is de groeipijn wel vastgesteld op een foto?

Persoonlijk denk ik dat voor een reu van 4 maanden 25 kilo niet veel hoeft te zijn. Met de eerste terugkom dag woog Kees in ons nest boven de 50 kilo die was broodmager (staat ook op zijn rapport), volgens mij is de terugkom dag in april, pups waren van nov. Hij is uitgegroeid tot een reu van 75.

Kleine beer was met 16 weken denk ik rond de 20 kilo, zij kreeg een kilo barf per dag. Dat is zo gebleven tot dik anderhalf jaar, daarna nog een tijdje 1,5 kilo (maar denk dat ik toen te veel speuren enz deed en ik heb nu door dat ze heel snel afvalt als ze stress heeft en speuren geeft stress), nu weegt ze rond de 57 kilo en eet ze 700 tot 1000 gram per dag (dat is oog werk).

Dikke knuffel voor Fozzy.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2196800
Er zijn nog geen foto's gemaakt, wel op verschillende poten gedrukt zeg maar.
Ik vind hem ook niet te zwaar voor zijn bouw maar blijkbaar gaat hij toch wat hard.

Dat homeopatisch middeltje, als je dat wilt navragen, heel graag!
Door eelke
#2197203
Gijs ging ook met 2 kilo per week, tot hij een maand of 8 was zelfs...

Vandaag heeft ie met 11 maanden en een week op de weegschaal gestaan, 68 kilo... geen groeipijn gehad.
Die kreeg trouwensd niet veel 2 tot 3 procent. Wel kvv...
Door Limbabnees
#2305090
Mijn pup is nu ruim 3 maanden en weegt 15 Kg.
Ze eet ongeveer 1 Kg per dag en dan heb ik niet de snacks mee geteld.
Toch vind ik haar nog wat mager, los van het hangbuikje dat ze krijgt.
Laatst gewijzigd door Limbabnees op di 03 apr 2012, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door