Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tato
#2104989
Ik vraag mij iets af, is het wel goed voor een hond om vis uit de zee te eten ivm het zoutgehalte?
Ik kan ergens 1kg haring kopen, die gene zei me dat alle vis uit de zee zout zijn van nature maar dat hij er verder niks toevoegd, zou ik dat bv wel kunnen geven aan een hond met blaasgruis? (1x per week)

Of is het beter om bv zalmfilet te geven?
Door Lizzy
#2105413
Wij denken allemaal maar dat zout zo slecht is voor mens en dier maar dat is dus echt niet waar. Een beetje zout is prima. Een hond heeft zout nodig. En daarom past zeegroenten, zeevis, etc. prima in het dieet van de hond.

Honden met blaasgruis worden vaak op dieet-brok gezet. En wat zit daar in? Extra zout. Zodat de hond meer gaat drinken en daardoor goed doorspoelt.

Ik denk dat zoutloos voeren gevaarlijker is dan dat beetje natuurlijke zout dat met zeevis komt. Het enige wat je niet moet doen is een hond met nierproblemen algen of zout voeren. Dat is te zout. Maar zelfs een hond met nierproblemen kun je best af en toe zeevis geven.
Door Mevroi Kruim
#2105537
Ik heb ff nagekeken wat het natriumgehalte is van diverse vissoorten, zoet- en zoutwater, vergeleken met bv kip of rund. Maakt allemaal geen drol uit. Er zit wel wat variatie in maar dat heeft niks te maken met zoet of zout water.
Door Lizzy
#2105545
Mevroi Kruim schreef: Ik heb ff nagekeken wat het natriumgehalte is van diverse vissoorten, zoet- en zoutwater, vergeleken met bv kip of rund. Maakt allemaal geen drol uit. Er zit wel wat variatie in maar dat heeft niks te maken met zoet of zout water.
Dit is nou altijd het beste bewijs :-*

Inderdaad, 100 gram haring bevat bijv. 98 mg natrium. Runderhart 98 mg!

Gewoon lekker voeren, die zeevisjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door