Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2104673
Mijn honden (groot en klein) krijgen het hele jaar door even veel beweging. Wel eens een dagje wat meer en wel eens een dagje wat minder, maar daar hoef ik met het eten geen rekening te houden. Ze zijn erg veel buiten en één van de grote honden, die al loopt te hijgen en puffen van de warmte als het boven de 10graden wordt, valt enorm af als het koud is. Ik heb alles geprobeerd om haar in de winter op gewicht te houden. Ze mag eten zoveel ze wil, ik heb het met 1x per dag eten geprobeerd, met 2x, met 3x, en alles zo vet mogelijk, tussendoortjes enz. Niets helpt. 's Winters zie je heel erg haar ribben en in de zomer is ze weer "mooi". Ze wil gewoon niet meer of minder eten.
Door Barf
#2104702
nienk schreef: ach gut... arm dier! ;)

is er iemand die grote honden èn kleine honden heeft/heeft gehad, en verschil op merkt in hoe veel hij deze in verhouding meer/minder moet geven naar mate er meer/minder gedaan wordt, of bijvoorbeeld als het heel koud is?
In de winter krijgen mijn windhonden allemaal extra omdat ze anders teveel afvallen, het varieert per hond hoeveel.
Moonlight eet bijv. s'zomers 700 gram en in de winter anderhalve kilo
Tico eet 600 gram in de zomer en in de winter een kilo
Ik kijk goed of ze netjes op gewicht blijven en daar pas ik de voeding op aan
#2104746
Barf schreef: Wat weinig, Capoontje weegt 11 kg en krijgt 750 gram maar hij is wel superaktief te vertalen naar hij staat geen seconde stil als hij in het hondenbos is  ;)
Het verschilt zo per hond.
Bubba is ene halve kilo lichter dan Bling maar krijgt ongeveer 1.7 keer zoveel als Bling.
Ze krijgen dezelfde activiteiten, het ligt dus echt aan de hond ook.
Door Linsey
#2105042
Ik geef ze niet meer of minder per seizoen. Ik merk wel dat ze in de winter minder wegen dan in de zomer. Bij Kai scheelt dat al snel 1,5kg. Deze zomer is hij niet veel bijgekomen, niet lang genoeg warm geweest vermoed ik. Vorige zomer woog hij 8kg en in de winter 6,5kg.
Verder zijn ze allemaal altijd heel actief bezig, op vlak van hondensport zijn er geen rustperiodes. Trainingen en wedstrijden gaan altijd door.
#2106117
Barf schreef: Wat weinig, Capoontje weegt 11 kg en krijgt 750 gram maar hij is wel superaktief te vertalen naar hij staat geen seconde stil als hij in het hondenbos is  ;)
Ja Capoontje is nog een jonkie vlgs mij een hypertje. ;D Aquillo is de rustigheid zelve met af en toe behoorlijke energie uitspattingen, maar eigenlijk altijd beheerst. En hij is onderhand al 7 1/2 jaar. :biggrin2:
#2106682
grappig om dit topic zo een s te lezen, ik ben pas een klein half jaartje van brok naar vers voer overgestapt heb drie kleine hondjes
en de twee oudsten krijgen eigenlijk alleen maar kvv de jongste tevens de grootste barft zo nu en dan en zo ziet mijn schema er nu uit, ik had eerst een ander schema maar vond ze al snel wat dikkerder worden dus de grammetjes weer wat aangepast en zo blijf je bezig  ;)

de kleinste van 1,9 kg krijgt 80 gram per dag
de middelste van 2.7  krijgt 130 gram per dag
en de grootste van 7,1 krijgt 200 gram per dag
Laatst gewijzigd door SuperYork op zo 11 sep 2011, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2110528
Barf schreef: Wat weinig, Capoontje weegt 11 kg en krijgt 750 gram maar hij is wel superaktief te vertalen naar hij staat geen seconde stil als hij in het hondenbos is  ;)
So! dan eet jullie Capoontje VEEL! Baiko van 33 kg krijgt per dag 800gr. ´s Winters in het jachtseizoen wel weer meer. Zo zie je maar dat een kleine of grote hond nog niks zegt over de hoeveelheid voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door