Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#255497
[quote="Anjes"]
Dit is dus voor een volwassen hond hé?
ps Je was weer sneller.
[/quote]
ja dat klopt en daarom raak ik in de waar
Door Lupa
#255503
dat is voor een volwassen hond wat Gino rekent maar wel een van 10 kilo.

een pup van 5 kilo eet het dubbel maar dan komje nog op 250gr (hij weegt de helft)
Door Lupa
#255581
inderdaad ze voert dus dan 7,2%

dan komje uit op 70 gr per kilo gewicht, maar ze voert dat nog niet omdat de pup er nog niet is dus vraag ik me toch af of dat niet te veel is.

ik denk dat je niet al te veel moet hangen op een bepalde gewicht, iedere hond is anders en iedere pup dus ook.
begin met bv 70 gr, is dat te veel geefje minder is dat te weinig geef je meer, dat zie je aan je pup.

te kort zal die niet komen want daar zijn weer de voedings verhoudingen weer voor (hoeveel organen, vlees enz enz)
het hangt ook van de merk kvv die je gaat geven, bibi bv moest ik veel mer geven dan carnibest
Laatst gewijzigd door Lupa op za 05 feb 2005, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#255599
eerlijk gezegd heb ik mijn pups niet echt veel gewogen, dat komt omdat er ook een verschil is tussen pups.
wat voor pup ga je krijgen? heb ik gemist geloof ik
Door Anjes
#255613
[quote="Lupa"]
eerlijk gezegd heb ik mijn pups niet echt veel gewogen, dat komt omdat er ook een verschil is tussen pups.
wat voor pup ga je krijgen? heb ik gemist geloof ik

[/quote]

Een staffordshire bull terrier.
En ik wil naar 2 voedingen als hij volwassen is dit zou beter zijn voor hun (dacht ivm darmen, weet niet zeker), het gewicht (van hun soort) zal dan tussen de 11 en 17 kg zijn, dit naar gelang de grootte.
Door Lupa
#255622
[quote="Anjes"]
Een staffordshire bull terrier.
En ik wil naar 2 voedingen als hij volwassen is dit zou beter zijn voor hun (dacht ivm darmen, weet niet zeker), het gewicht (van hun soort) zal dan tussen de 11 en 17 kg zijn, dit naar gelang de grootte.

[/quote]
ik ben toch uiteindelijk naar 1 voeding over gestapt, ondanks dat de flatcoated een grotere hond is.
het bevalt me veel beter, ze zijn veel voldaner.
wat ik je aanraad is wel om als die volwassen is op verschillende tijden te voeren en niet op een vaste tijd.
zoizo krijgje het wachten van de hond niet meer en het is beter voor de hond (dat is mijn mening) omdat als ze denkne dat ze bijna eten gaan krijgen kunnen zichzelf gek maken en zelfs extra zuur in hun maag produceren en daardoor mischin zelf gaan braken (maar dat is mijn mening :D)
Door Anjes
#255685
Oke bedankt zal het in gedachte houden; heb gerekend volwassen 15 kg krijgt 375 gr. is misschien wel erg weinig om in 2 keer te geven.
Hebben namelijk een duitse herder gehad die kreeg ook 1 keer per dag te eten; toen kreeg hij 1 pond brokken en 1 pond pens / 1 pond gemalen kip. Ja toen had ik nog nooit van barf gehoord en vond toen al dat een hond een vleeseter was en dus niet alleen brokken kon eten; dit is dus heel slecht zoals ik dit nu lees (brok gelijk met vlees)
Heb via een fokster (niet onze pup) gehoord over barf dit sprak ons erg aan; zij heeft ons ook naar deze site verwezen; ben haar er nog dankbaar voor.
Onze pup willen wij in het begin op cb en/of bibi zetten, hij komt nl uit Engeland en weten niet (nog niet) wat hij daar kreeg, dus leek ons dat beter, en dan langzaam zelf erbij gaan samenstellen. Moet kijken hoe barf bevalt en of het veel tijd kost anders geven wij misschien kvv en zelf samenstellen. Barf blijft zo wie zo omdat wij hem mee willen nemen op vakantie en wij gaan altijd met de tent dus kun je geen kvv meenemen, maar wel barfen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door