Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2079209
Hoi!

Even een kleine update.
Ik geef nu iets minder vleesbot en de ontlasting is goed.
Vanmorgen heeft hij wel wat botjes uitgespuugd van de kippennekken.
Verder doet hij het redelijk. Heeft veel last van de plekken die er weer bij zijn gekomen.

De DA adviseerde om nog geen dieetbrokken te geven omdat ik dan bij verbetering niet zou weten waar de plekken van zouden komen. Van de prac-tic of van het voer. Nu ga ik geen dieetbrokken voeren, maar kan ik hieronder verstaan dan ik met het menu wat ik nu geef ook gewoon door moet gaan volgens plan? Op zich is het wel een goed punt natuurlijk. Zou ik nu gaan elimineren en gaat het dan beter, dan weet ik eigenlijk nog niks. Maar ik wil zo graag iets doen voor het arme beest! Hij ziet er niet uit.
Door Lizzy
#2079214
Hope schreef: Hoi!

Even een kleine update.
Ik geef nu iets minder vleesbot en de ontlasting is goed.
Vanmorgen heeft hij wel wat botjes uitgespuugd van de kippennekken.
Verder doet hij het redelijk. Heeft veel last van de plekken die er weer bij zijn gekomen.

De DA adviseerde om nog geen dieetbrokken te geven omdat ik dan bij verbetering niet zou weten waar de plekken van zouden komen. Van de prac-tic of van het voer. Nu ga ik geen dieetbrokken voeren, maar kan ik hieronder verstaan dan ik met het menu wat ik nu geef ook gewoon door moet gaan volgens plan? Op zich is het wel een goed punt natuurlijk. Zou ik nu gaan elimineren en gaat het dan beter, dan weet ik eigenlijk nog niks. Maar ik wil zo graag iets doen voor het arme beest! Hij ziet er niet uit.
Werveltjes uitspugen bij kippennek gebeurd wel vaker. Dat is niks om je zorgen over te maken.

En qua jeuk..... Ja, dit is dus echt een geval "heel lastig". Die Practic is nog niet uitgewerkt. Dus daar kan het nog steeds van zijn. Maar ja, het hoeft niet. Je weet het gewoon niet.... Dat hij er niet uit ziet is niet erg maar dat hij jeuk heeft is natuurlijk wel erg.... Ik zou hem daar toch ook bij willen helpen. Ik gaf hem Puur Jeuk van Puur Natuur.

Ja, dan weet je (als het beter gaat) niet waar het van komt, maar dat is dan even pech, de jeuk moet weg. En dit is het meest onschuldige middel dat je kunt proberen (homeopathisch).

Daarnaast is het misschien toch niet zo'n gek idee om te helpen bij het ontgiften.... Misschien moet je Drainage Compositum van de Groene Os overwegen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2079232
Momenteel overwegen we hier van alles.
Het enige dat we niet overwegen zijn die brokken van royal canin. Dat zien we niet zitten.

Hij heeft geen jeuk.
De vorige keren wel, maar nu niet. Hij heeft alleen hele lelijke plekken. Hij heeft er last van in de zin van pijn. Krabben zie ik hem nagenoeg niet doen. In ieder geval al 90% minder dan 4 weken geleden.
En dan nog niet eens zo zeer in de zin van uiterlijk, maar in de zin van medisch vreselijk.
Mijn vader noemt het brandplekken. Mijn moeder noemt het zweren en ik zelf kan er geen naam aan geven.
Het begint steevast met een korstje en een verdikking. Dan vallen de haren uit en daarmee ook het korstje.
Wat er dan onder zit is vuurrood met donkergele pus. Als je er aan komt dan krimpt hij in elkaar dus pijn doet het ook.

Het heeft wel wat weg van hotspot, alleen dan erger.
Wat opvalt is dat hij het niet vóór zijn schouderbladen heeft (hals, borst, kop) en niet op de plaatsen die je zou verwachten als het voedselallergie is (liezen, buik, lippen). Vandaar dat ik toch echt die prac-tic verdenk.
Het zit vooral op de rug, ribbenkast, heupen en bij de aanzet van de staart.

Maar ja, feit blijft dat we het gewoon niet weten. Het blijft gokken.
Die drainage kuur lijkt me wel wat. Hoewel ik altijd heel erg hard heb geroepen (en zal blijven roepen, haha) dat ik niet in homeopatie geloof. Maar goed, dat is bijzaak.

Op de website van de groene os staat:

"Niet geven aan verzwakte of erg zieke dieren. Ontgiften kost veel energie. Wanneer het lichaam, bijvoorbeeld door ziekte, al extra belast is, vormt een drainagekuur een te sterke belasting. Dit kan het herstel dan zelfs in de weg gaan staan."

Is een vermagerde hond met huiduitslag niet ook verzwakt? Of bedoelen ze met verzwakt echt ziek?
Laatst gewijzigd door Hope op ma 08 aug 2011, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2079436
Hope schreef: Momenteel overwegen we hier van alles.
Het enige dat we niet overwegen zijn die brokken van royal canin. Dat zien we niet zitten.

Hij heeft geen jeuk.
De vorige keren wel, maar nu niet. Hij heeft alleen hele lelijke plekken. Hij heeft er last van in de zin van pijn. Krabben zie ik hem nagenoeg niet doen. In ieder geval al 90% minder dan 4 weken geleden.
En dan nog niet eens zo zeer in de zin van uiterlijk, maar in de zin van medisch vreselijk.
Mijn vader noemt het brandplekken. Mijn moeder noemt het zweren en ik zelf kan er geen naam aan geven.
Het begint steevast met een korstje en een verdikking. Dan vallen de haren uit en daarmee ook het korstje.
Wat er dan onder zit is vuurrood met donkergele pus. Als je er aan komt dan krimpt hij in elkaar dus pijn doet het ook.

Het heeft wel wat weg van hotspot, alleen dan erger.
Wat opvalt is dat hij het niet vóór zijn schouderbladen heeft (hals, borst, kop) en niet op de plaatsen die je zou verwachten als het voedselallergie is (liezen, buik, lippen). Vandaar dat ik toch echt die prac-tic verdenk.
Het zit vooral op de rug, ribbenkast, heupen en bij de aanzet van de staart.
Ai ai, dit klinkt wel heel ernstig. Als dit mijn hond was, dan ging ik naar een holistisch dierenarts, die als uitgangspunt heeft dan een hond een carnivoor is en dus vers/rauw moet eten. Hier gaat geen Puur Jeuk tegen helpen. Dit is te ernstig.
Maar ja, feit blijft dat we het gewoon niet weten. Het blijft gokken.
Die drainage kuur lijkt me wel wat. Hoewel ik altijd heel erg hard heb geroepen (en zal blijven roepen, haha) dat ik niet in homeopatie geloof. Maar goed, dat is bijzaak.

Op de website van de groene os staat:

"Niet geven aan verzwakte of erg zieke dieren. Ontgiften kost veel energie. Wanneer het lichaam, bijvoorbeeld door ziekte, al extra belast is, vormt een drainagekuur een te sterke belasting. Dit kan het herstel dan zelfs in de weg gaan staan."

Is een vermagerde hond met huiduitslag niet ook verzwakt? Of bedoelen ze met verzwakt echt ziek?
Ik trek mijn vorige advies terug. Ik vind dit ongeschikt voor zelf medicatie.
Door Martine-Tom
#2079450
Lizzy schreef: Ai ai, dit klinkt wel heel ernstig. Als dit mijn hond was, dan ging ik naar een holistisch dierenarts, die als uitgangspunt heeft dan een hond een carnivoor is en dus vers/rauw moet eten. Hier gaat geen Puur Jeuk tegen helpen. Dit is te ernstig.
Ik trek mijn vorige advies terug. Ik vind dit ongeschikt voor zelf medicatie.
Helemaal mee eens...
Dit is zo heftig, en zo erg voor een dier (mijn kat heb ik laten inslapen toen ik na jaren met soortgelijke klachten aan het einde van de behandelingen was) het is echt gruwelijk om zoveel jeuk en pijn te hebben...

Niet dat ik ervoor ben maar heeft hij al eens een prednisonprik gehad?
Voorgaande jaren was dat bij mijn kat het enige wat nog hielp, dit jaar hielp ook dat niet meer...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2079489
We zijn vandaag maar weer naar de dierenarts geweest.
Hij heeft een injectie gehad tegen de jeuk (als ik me niet vergis corticosteroïden, of cortisonen) die een week moet werken.
We hebben hydrocortiderm om de plekken mee in te smeren.

De DA denkt een ernstige allergische reactie op de prac-tic. Heeft zulke plekken nog nooit gezien en al zeker niet bij een voedselallergie. Het lijkt hem ook wel erg toevallig dat het al 3 keer is voorgekomen op de 3e of 4e van de maand, en onze hond altijd op de 1e of 2e van de maand prac-tic krijgt. Ik heb contact gezocht met de fabrikant. Nog niemand gesproken, zal wel morgen worden. Hopelijk kunnen ze daar vertellen of dit vaker voorkomt en wat we eraan kunnen doen.

De DA heeft gezegd dat we nu alleen af kunnen wachten.
De prac-tic werkt theoretisch 4 weken. Nu maar hopen dat dit minder lang duurt dan 4 weken.
Mocht het nu niet overgaan, dan wil ze het hebben over dieetvoeding.

Mijn plan qua voeding is dat ik gewoon het menu blijf geven dat ik geef.
De binnenkant van zijn oren, liezen en zijn lippen worden steeds lichter. Ik zou bijna zeggen dat als het toch een reactie was op voeding dat juist daar dan een reactie te zien zou zijn.

Ik gooi er nu even helemaal geen zelf medicatie in. Durf hem ondertussen niets meer te geven.
Heb zo'n reactie nog nooit gezien en het maakt mij maar vooral de hond echt wanhopig.

Zo ziet het er nu uit. Sorry voor de slechte kwaliteit.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hope op ma 08 aug 2011, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2079857
Ik hoop dat het snel overgaat!
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er wanhopig van wordt.

Ik kan verder niet helpen, maar wou gewoon even mijn steun betuigen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door