Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door king sky
#2071552
hallo iedereen,
ik ben tineke en heb een border collie van 5 maanden oud.
aangezien ik niet echt tevreden ben over korrels ben ik overgeschakeld op kvv.
maar omdat ik toch soms duur vind zou ik deels barf en deels kvv geven.
ik heb hier al veel op gelezen maar heb toch nog enkele vragen.
1) mag je vlees echt allemaal rauw geven?het moet niet even gekookt worden?
2) moeten de groenten rauw gemixt worden of mogen ze eerst gekookt of geblancheerd worden? en hoelang kan ik ze dan bewaren in de vriezer?
3) mogen ze ook vlees hebben zoals een kippefilet, een stuk buiklap,.. en valt dit dan onder spiervlees?
dit is het voorlopig maar er zujllen waarschijnlijk  nog wel vragen in mij opkomen
Door Lizzy
#2071621
1) mag je vlees echt allemaal rauw geven?het moet niet even gekookt worden?
Ja, je geeft het rauw. En nee, niet gekookt.
2) moeten de groenten rauw gemixt worden of mogen ze eerst gekookt of geblancheerd worden? en hoelang kan ik ze dan bewaren in de vriezer?
Rauwe groenten moet je pureren. En dit kun je tot 4 weken goed houden in de vriezer. Je mag het ook koken/blanceren.
3) mogen ze ook vlees hebben zoals een kippefilet, een stuk buiklap,.. en valt dit dan onder spiervlees?
Kipfilet mag je geven ja. Het is wel erg duur. Wat is buiklap? Ik raad je in ieder geval af om varkensvlees te geven.

Misschien heb je ook wat aan deze link: http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf
Door Nadia
#2071733
Elk vleesje (behalve varkens vlees, dat moet je helemaal niet voeren) voer je rauw. van koken gaat de voedingswaarde achteruit.

Rauw en mixen, of kort koken/blancheren. In de vriezer max. 4 weken houden, om terugloop van voedingswaarde te voorkomen.
Voorkom groente uit de nachtschade (geen ui, prei, paprika, tomaat etc)

Elk vleesje zonder bot is spiervlees. Dus kipfilet is spiervlees. Kippenvleugel is vleesbot.

Idd goed de beginnersdocumentaire lezen, dat geeft een hoop antwoord op vragen.
Door king sky
#2071781
ik heb de handleiding volledig gelezen en inderdaad goede documentatie.buiklap is het vlees van de buik van een koe.wordt voor de mensen aanzien als minderwaardig maar is wel goed vlees.het is juist wat taai voor de mensen dus het wordt meestal gebruikt gebruikt bij slagers om gehakt van te malen.
en snijden jullie het vlees dan gewoon in stukjes of doe jet het door een maalmolen?
en het orgaanvlees wordt dan ook rauw gegeven?ook van kip?
Door Lizzy
#2071782
We geven dat in stukken. En we geven orgaanvlees ook rauw. BARF staat voor Biologically Appropriate Raw Food.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door