Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2070549
mm vettere stukken haal ik zoveel mogelijk het vet van te voren af. Dat doe ik bij voorbeeld bij kippennekken. soms bij kleine karkasjes van fazant en duif ook. Dit scheelt een hoop gedoe. Tijdens het drogen dep ik de stukken nogmaals met keukenpapier om het overtollige vet weg te knijpen. 36 uur drogen totaal en het is prima maar wel vacuum geseald te bewaren. En natuurlijk niet bewaren op hele warme plekken. Dus op donkere koele plaatsen.
Door Lil
#2070845
Zo droog ik ook altijd ;) ik hoef het gelukkig niet lang te bewaren en gedroogd zal het ook niet gaan stinken in die korte tijd. Pensstaafjes heb ik toch maar gekocht en er is niets anders aan de handjes blijven plakken. Goed he!
Door Lil
#2071676
Het ging perfect: ik moet nu alleen een week weg zo veel heb ik haha. Maar er blijft echt maar 1/3 van het gewicht over. Wel altijd gedacht, maar nu ik het zag had ik zo iets van zooo, verbazingwekkend haha
Door Lil
#2076556
Niets van honger gemerkt!!! Nu hebben ze automatisch meer gedronken en ook denk ik dat het gedroogde spul in de maag opwelt. Behalve hun porties hebben ze ook elke dag een pensstaaf gehad, maar ja als ze thuis hun kvv krijgen krijgen ze zo iets ook vaak extra. Ofwel het was geslaagd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door