Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DewiSam
#2068991
Hope schreef: Dit is onze Hope. Hopelijk wordt het weer een echte labrador als hij een tijdje aan het barfen is!

Afbeelding
Dat hoop ik ook voor jullie, maar ik hoop zeker dat hij van de jeuk en de slechte huid afkomt.
Jeetje wat een stakkerdje zeg op de foto :(
Heel veel succes.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2069266
DewiSam schreef: Dat hoop ik ook voor jullie, maar ik hoop zeker dat hij van de jeuk en de slechte huid afkomt.
Jeetje wat een stakkerdje zeg op de foto :(
Heel veel succes.
Jammer dat het zo ver heeft moeten komen. Er zijn nog steeds geen plekken bijgekomen, voor het eerst sinds lange tijd. Ik ga er al een klein beetje op hopen dat het toch van de rotzooi in die brokken is geweest. Jammer dat ik me er nu pas in heb verdiept, maar goed, ik ging er altijd van uit dat het prima was wat hij kreeg. Laten we hopen dat het allemaal weer goed komt!
Door DewiSam
#2069330
Hope schreef: Jammer dat het zo ver heeft moeten komen. Er zijn nog steeds geen plekken bijgekomen, voor het eerst sinds lange tijd. Ik ga er al een klein beetje op hopen dat het toch van de rotzooi in die brokken is geweest. Jammer dat ik me er nu pas in heb verdiept, maar goed, ik ging er altijd van uit dat het prima was wat hij kreeg. Laten we hopen dat het allemaal weer goed komt!
Dat is zeker jammer, maar niet verwijtbaar naar jou toe hoor ;)
Ik gaf voorheen ook brokken en dacht dat ik het super voor elkaar had wat betreft de voeding van de honden :D
Fijn dat er geen nieuwe plekken bij zijn gekomen, ik ga duimen dat dit zo doorzet, hou je ons op de hoogte?
#2077197
Hope schreef: Dit is onze Hope. Hopelijk wordt het weer een echte labrador als hij een tijdje aan het barfen is!

Afbeelding
En je Da heeft het zo ver laten komen  ??? Vind ik in elk geval niet echt netjes van hem, waarom begon hij niet meteen te toveren met zijn super brokken dan?
Een hondje met een allergie...het is niet makkelijk, en ook met barf gaat hij tijd nodig hebben om er weer helemaal boven op te komen.  Daar moeten we wel eerlijk in zijn.  Maar ik ben er van overtuigd dat het een veel betere manier is om je hondje er boven op te helpen met barf dan met brokken.
Zoek hier op barfplaats ook even de verschillende topics over allergie op, er staan genoeg verhalen waar ook heel veel tips in vermeld worden.  Start eventueel zelf je eigen topic, zo heb je alle info bij elkaar en kan men je gericht helpen.

En die negatieve commentaren...om van te rotten.  Ons Nena heeft een allergie en het heeft ons ook veel tijd gevraagd om er achter te komen wat voor haar het beste was.  Elke keer werd het op het barfen gestoken door onze DA en enkele mensen om ons heen.  Maar we hebben lekker ons koppeke uit gewerkt en zijn bij barf gebleven.  Ik geef toe, ik heb op eengegevenmoment zo diep gezeten dat ik echt op punt stond om die verdomde brokken te gaan halen en te proberen.  gewoon omdat ze zouden stoppen met zagen aan mijn hoofd en ik zou kunnen bewijzen dat die brokken geen wondermiddel zijn ( want ik was er wel van overtuigd dat die brokken geen verbetering zouden geven)  En kijk, eindelijk hebben we een zomer zonder problemen.  Waar we vroeger al inmaartbij de DA zaten met NEna is ze dit jaar nog geen één keer bij haar moeten gaan  :biggrin2: en dat allemaal met barf en zonder super brokken!
Veel succes!!
#2077203
Linda en Kiri schreef: zal ik mijn glimworm hier ook maar eens neerzetten.... Zij staat vanaf week 12 op vers omdat ze brokjes heel erg slecht at. Sindsdien komt ze normaal aan. Ter vergelijking....... Mijn kleinste kat was groter als mijn rottweilerpup van 8 weken toen ze hier kwam. Kiri woog nl maar 3.1 kilo op de 8 weken en met de 11 nog geen 5 kilo... Toen was ze nog kleiner dan mijn grootste kat.....

Met trots presenteer ik mijn glimmertje... Foto is wel van enkele weken geleden....
Afbeelding
Ooooh, ik vroeg me  de laatste tijd al af hoe het met haar ging.  Wat een bezeke  :biggrin2:
#2077244
Hope schreef: De DA zegt allergie. Schreef een zak hondenvoer voor van 80 euro waar ik een maand mee kon doen.
Ben zelf maar eens verder gaan kijken! Hopelijk ziet hij er over een tijd ook weer op en top uit.
Hij is 6. Hij staat nu sinds vrijdag op kvv. Er zijn geen plekken bijgekomen, dus dat valt al reuze mee!
Je geeft hem toch wel een kvv waar in graan in zit? Graan schijnt vaak de boosdoener te zijn bij allergische honden.

En laat die DA z'n brokken zelf maar opeten met een scheut melk erdoor. 80 euro... Daar kun je met één hond makkelijk twee maanden van barfen!
#2077373
Veerle-scrappyToo schreef: Ooooh, ik vroeg me  de laatste tijd al af hoe het met haar ging.  Wat een bezeke  :biggrin2:
Een Bezeke?? Is dat dialect??? Maarreh meiske heeft afgelopen woensdag haar kniebanden wat verrekt, dus nu verplichte lijnrust... Hoes met gizmo en zijn groeipijn?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2077461
Hope schreef: De DA zegt allergie. Schreef een zak hondenvoer voor van 80 euro waar ik een maand mee kon doen.
Ben zelf maar eens verder gaan kijken! Hopelijk ziet hij er over een tijd ook weer op en top uit.
Hij is 6. Hij staat nu sinds vrijdag op kvv. Er zijn geen plekken bijgekomen, dus dat valt al reuze mee!
Hope schreef: Dit is onze Hope. Hopelijk wordt het weer een echte labrador als hij een tijdje aan het barfen is!

Afbeelding
Och wat erg. voor haar.   :'( Mag ik je adviseren om vooral goed naar de samenstelling van je kvv te kijken? Liefst een variatie kiezen waar absoluut geen graan, rijst, maar ook geen lijnzaadolie in is verwerkt. (maar wellicht is dit overbodig en zijn anderen mij al voor geweest met deze tip :yes:) Ik wens je alle succes toe met het verbeteren van haar conditie. Dat gaat je vast lukken.. ;)
Bij mijn hond Aquillo is het ook allemaal goed gekomen. en uiteindelijk bleek bij hem graan en rijst de boosdoener te zijn.
Laatst gewijzigd door Aquillo op za 06 aug 2011, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#2077574
Linda en Kiri schreef: Een Bezeke?? Is dat dialect??? Maarreh meiske heeft afgelopen woensdag haar kniebanden wat verrekt, dus nu verplichte lijnrust... Hoes met gizmo en zijn groeipijn?
:biggrin2:  :biggrin2:  :biggrin2:
Een Bezeke is wat wij hier in België ( allé ik toch) gebruik voor ...een mooi meisje, een schatje, een lieverdje.
Gizmo heeft voor zijn manken een kuurtje rimadyl gekregen en na 2 dagen was het manken over dus dat was héél goed.  Het is ook niet meer terug gekomen dus we hopen héél hard dat het een gevolg is geweest van te wild spelen met Nena.  Onze DA vond op de controle nadien wel dat hij niet 100% mooi staptte en hij sloft nogal met zijn pootjes maar dat heeft hij op gladde vloeren altijd gedaan. Dat is trouwens één van zijn bijnamen: sloef  :biggrin2:  We blijven het wel opvolgen.
Verder doet hij het héél goed, wel soms eens een grote mond om ons uit te dagen, veels te enthousiast als hij anderen ziet  :D DA vindhem wel een karaktertje en redelijk bruut maar dat is omdat ze er volgens mij gewoon schrik van heeft terwijl hij gewoon even in haar nek wil springen omdat hij zo blij is als hij haar ziet  ;D :D
Kortom, een jong geweld in huis hé.
#2077658
Ooh ja.. dat jong geweld in huis snap ik helemaal :biggrin2:.
Kiri krijgt pijnstillers voor haar poot en dus...volgens haar is er niets meer aan de hand... Zucht. Zie zo iets maar eens rustig te houden. Ik wilde haar eigenlijk geen pijnstiller geven maar schijnbaar zit hier ook ontstekingsremmers in. Dus gooien we het er maar in. Ik hoop zo dat het niets ernstigers is dan verrekte kniebanden. DA zei wel dat kiri te recht stond. Haar kont is hoger dan haar schoft dus staat ze met haar achterpootjes rechter dan ze eigenlijk zou moeten. Wat kan verklaren dat ze blessure gevoeliger is.
Dat sloffen ken ik ook... Doet Kiri ook op gladde ondervloeren, ut is geen gezicht als je haar ziet lopen
#2077661
Dat is inderdaad het probleem he, als je er een pijnstiller-ontstekingsremmer in stopt dat ze geen pijn meer hebben en er weer volle gas willen invliegen. Ik duim in elk geval dat ze goed herstelt en het geen probleem is dat blijft aanslepen.  Zelf net aan mijn knie geopereerd wegens een scheurtje in de meniscus en dat wil hier ook niet herstellen zoals het moet  >:(  Nooit zo hard beseft hoe makkelijk het is om 2 benen te hebben  :biggrin2:
Gizmo stuurt haar in elk geval een dikke lebber op haar pootje ....en op haar snoet  :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#2077936
Onze Hope krijgt geen kvv meer, maar barf.
Dan weet ik wat ik hem voer. Hij lijkt het er goed op te doen.
Hij komt weer wat aan en hij begint weer te glanzen. We dachten al stiekem dat we er waren, maar nu heeft hij toch weer plekken gekregen. Wat opvalt is dat hij deze heeft gekregen na een antivlooien- en tekenmiddel, dus ik vermoed dat het daar ook van zal zijn.

Maar zijn jeuk is weg, en hij is supervrolijk! We gaan de goede kant op denk ik.
Die lijnzaadolie daar had ik niet aan gedacht. Moet je olie toevoegen, of kan dat ook in de vorm van vis?
Door Barf
#2078605
Dotti schreef: Ja, je hebt gelijk.. maar k krijg m maar niet zover zich dr in te verdiepen! Ik probeer m dr telkens in te betrekken bv. als ik porties maak of als ik berichtjes voorlees die hier staan.. maar op de een of andere manier... wildie zich dr niet in verdiepen  :-[ Hij weet (als t klopt) wel dat t beter is.. maar waarom.. dat hoef je m niet te vragen..
Dar ben ik heel gemakkelijk in, niet in verdiepen = niet mee bemoeien  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door