Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eva
#2061242
Volgende week ga ik voor tien dagen op stap. Raaf gaat mee en moet in die tijd natuurlijk ook eten.

Raaf zit volledig op vers vlees. Dat blijft niet goed in de auto en ik zit niet altijd in de positie om elke dag vers vlees te kopen. Ik overweeg nu een vleesbrok te kopen, maar heb nog steeds mijn twijfels. Wie heeft hier ervaring mee? En toch vers blijven voeren of inderdaad voor die dagen overgaan op een brok of blikvoer?
Door Lizzy
#2061245
Ik voer tijdens mijn vakantie heel simpel BARF. Zou dat niet lukken (omdat het type vakantie dat niet toe laat), zou ik zelf K9Natural meenemen. Maar hier komt geen brok of blikzooi in.
Door Cathelijn
#2061249
Ik koop altijd voor een dag of twee als ik op een camping ben. Als ik iets in de vriezer van de supermarkt kan vinden neem ik dat mee voor de tweede dag en anders eten ze iets rijper vlees. Ze vinden het alleen maar lekkerder.
De eerste vakantie dat ik vers voerde had ik nog brokken mee, maar het draaide er op uit dat ik bijna alleen vers heb gevoerd en brok slechts die maaltijden dat ik echt niets anders had. Na die vakantie is er nooit meer brok meegegaan. Eerst nog wel rollen kvv, maar als je dat moet verdelen wordt het veel viezer dan even wat kip naar de honden gooien  ::)
De laatste vakantie had ik een afgesloten emmer met ontdooid eten voor de eerste dag en een met net 's ochtends uit de vriezer gehaald eten voor de dag erna en de derde dag. Dat ging prima.
Door Eva
#2061275
@ Lizzy, wat bedoel je met heel simple Barf? K9 Natural ziet er goed uit. Dit is volledig en compleet?

In Berlijn zal vers voeren geen echt probleem zijn. In Tsjechië is het een ander verhaal. We zitten daar op een afgelegen plek waar we alles zelf mee moeten nemen. Diepvries ontdooit te snel en vers kan ook behoorlijk gaan rieken. Dat vind de hond waarschijnlijk niet zo erg, maar mijn reisgezelschap wel als het de hele reis stinkt. Vandaar dat ik naar een meerdaagse oplossing zoek. Afgesloten emmer is sowieso een goede tip Cathelijn, bedankt!

Er bestaat geen vers vlees in blik behalve tonijn?
Door Lizzy
#2061277
Eva schreef: @ Lizzy, wat bedoel je met heel simple Barf? K9 Natural ziet er goed uit. Dit is volledig en compleet?

In Berlijn zal vers voeren geen echt probleem zijn. In Tsjechië is het een ander verhaal. We zitten daar op een afgelegen plek waar we alles zelf mee moeten nemen. Diepvries ontdooit te snel en vers kan ook behoorlijk gaan rieken. Dat vind de hond waarschijnlijk niet zo erg, maar mijn reisgezelschap wel als het de hele reis stinkt. Vandaar dat ik naar een meerdaagse oplossing zoek. Afgesloten emmer is sowieso een goede tip Cathelijn, bedankt!

Er bestaat geen vers vlees in blik behalve tonijn?
K9natural is inderdaad volledig en compleet. K9Natural is gevriesdroogd.

Nee, er bestaat geen vers vlees in blik. Blik is blik en is doodgekookt. Vers vlees is rauw. Er zijn wel merken blik/bakjes/worst die ons willen doen laten geloven dat ze vers vlees maken dat niet in de vriezer hoeft, maar die denken dat wij uit een ei komen. Vers vlees is rauw. En rauw voer kan niet ingeblikt worden, punt.

Simpel BARF: ik voer gerust een of twee weken hele kippen als basis. Ik koop een hele kip en verdeel die onder de 3 honden. Daarnaast geef ik ze dan wat restjes groenten van onze eigen maaltijd. Een rauw eitje. Een blikje sardien op olijfolie/water (geen zonnebloemolie of sojaolie!). Of een haring. Als het uit komt, koop ik af en toe bij een super wat runderhart of kippenlever of rundersoepvlees. Als ik dan thuis kom, voer ik gewoon 2 weken geen kip, om weer een beetje te compenseren. Daar gaat dus geen hond dood van, van een paar weken simpel eten. Dat doe ik zelf tijdens de vakantie ook.

Maar als je niet iedere dag naar een winkel kunt, dan is K9 vind ik een goed alternatief.
Door Eva
#2061353
Een keuze gemaakt: vers vlees als het kan, anders K9 Natural. Het ziet er goed uit en is goed in porties te verdelen.

Bedankt voor de reacties met adviezen en uitleg. Heel erg behulpzaam!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door