Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#2052202
Ach bij de Ridgeback was pas iemand die vol overtuiging vertelde, dat hoe lichter de RR met hoe MEER wit VEEL liever waren. En die donkere rooie, ZEKER die zonder wit waren zeer agressief... :-X

Laat nu bij mijn roedel de donkerste het rustigst en het liefste zijn, De middenkleur erg kroelerig, maar heel energieke en Luca de lichte MET WIT degene zijn die andere honden opvreet  :biggrin2: :-X

sommige mensen zijn niet wijs. :D
#2052430
[quote="Nathascha"]
Ach bij de Ridgeback was pas iemand die vol overtuiging vertelde, dat hoe lichter de RR met hoe MEER wit VEEL liever waren. En die donkere rooie, ZEKER die zonder wit waren zeer agressief... :-X

Laat nu bij mijn roedel de donkerste het rustigst en het liefste zijn, De middenkleur erg kroelerig, maar heel energieke en Luca de lichte MET WIT degene zijn die andere honden opvreet  :biggrin2: :-X

sommige mensen zijn niet wijs. :D
[/quote]

Ah zie je het levende bewijs dat witte honde gevaarlijk zijn.
Volgende keer als ik die wit/zwarte jack russel tegenkom klim ik in een boom.
Door nienk
#2052592
'als een hond vlooien heeft, dan heeft hij ook wormen' als onweerlegbaar feit. ik vroeg nog waarom, maar volgens dit persoon was het zo onlosmakelijk met elkaar verbonden, dat alleen die vraag al dom was. gesprek ging over vlooien, dus ik vertel dat ik Reus wel preventief pipetjes ontvlooi middel geef, omdat hij allergisch is en hele nare wondjes krijgt van vlooienbeten. nou, dat kon ik net zo goed niet doen, als ik toch ook niet ontworm!?
Gebruikersavatar
Door pike
#2052689
[quote="nienk"]
'als een hond vlooien heeft, dan heeft hij ook wormen' als onweerlegbaar feit. ik vroeg nog waarom, maar volgens dit persoon was het zo onlosmakelijk met elkaar verbonden, dat alleen die vraag al dom was. gesprek ging over vlooien, dus ik vertel dat ik Reus wel preventief pipetjes ontvlooi middel geef, omdat hij allergisch is en hele nare wondjes krijgt van vlooienbeten. nou, dat kon ik net zo goed niet doen, als ik toch ook niet ontworm!?
[/quote]

Dit is nou een typisch voorbeeld van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Want vlooien zijn gastheer van de lintworm. Misschien denkt hij dat het andersom werkt  ::)
Door Martine-Tom
#2052721
[quote="pike"]
Dit is nou een typisch voorbeeld van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Want vlooien zijn gastheer van de lintworm. Misschien denkt hij dat het andersom werkt   ::)
[/quote]
Dus als de hond een lintworm heeft heb je wél vlooien?

Ik had nooit gehoord van de combi als vaststaand feit...
Door Martine-Tom
#2053033
[quote="wolfdolf"]
Lint wormen kunnen denkik enkel via een vlooienbeet het lichaam in.
Maar niet elke vlo is besmet.
[/quote]
ah ok, dankje dat wist ik niet :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2053244
[quote="wolfdolf"]
Lint wormen kunnen denkik enkel via een vlooienbeet het lichaam in.
Maar niet elke vlo is besmet.
[/quote]

Niet via een beet. De hond moet de vlo opeten om het lintwormeitje binnen te krijgen. Het larfje komt ín het lichaam van de hond uit het eitje.
Door Martine-Tom
#2053250
[quote="pike"]
Niet via een beet. De hond moet de vlo opeten om het lintwormeitje binnen te krijgen. Het larfje komt ín het lichaam van de hond uit het eitje.

[/quote]
En dat eitje overleeft het maagzuur? :o
Wow stug eitje dan!
Door Mevroi Kruim
#2053356
http://www.wormbestrijding.nl/hond_worm2.html

Het ei komt de hond binnen in de vlo. Vlo wordt in de maag verteerd en ei (idd sterk eitje) fietst door naar de darm.

Als je hond lintworm heeft betekent dat dus dat hij iig een keer een besmette vlo heeft opgegeten. Die vlo zit er dus iig niet meer  ::) Het kan zijn dat hij er meer heeft maar in theorie is 1 vlo voldoende om de hond te besmetten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door