Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2036306
Senta schreef: voor een paar centen heb je een nieuwe long :biggrin2:
Of voor een paar centen heb je een zieke hond :-X

(Die dan weer heel veel centjes kost om op te knappen :-X)
Door Lizzy
#2036358
KarinM schreef: nou ik heb ze gemaild en ik kreeg vanochtend al gelijk antwoord nl.:

Je kan de lamslong van de foto weggooien dan hou je dat volgende keer tegoed , kom je nog meer van zulke longen tegen dan kan je die ook weggooien..
Al onze vleesprodukten zijn goedgekeurd door de dierenartsen echter is het zo dat ze de orgaanvlees niet controleren, ze gaan ervan uit dat als het dier zelf niet ziek is dat de orgaanvlees van het dier ook goed is..

Ik heb dat wel vaker gezien dat als je erin snijdt dat je een soort pusachtig iets eruit komt, wij gooien dat dan gewoon weg en dat kunt U ook doen..

Sorry voor het ongemak!


Ik heb het ruim weggesneden en de rest gedroogd dat zag er gewoon goed uit dus ik denk wel dat het goed is hoor. IK heb nog in de vriezer liggen en ben benieuwd als die opensnijdt.
Dit lijkt me toch echt een raar verhaal. Een dier met zoveel ontstekingsmateriaal in het lijf kun je absoluut niet gezond noemen en had gewoon afgekeurd moeten worden. Aangezien organen ook worden gegeten, worden deze volgens mij wel degelijk gekeurd. Ik ga dit navragen.
Door KarinM
#2036457
Ik weet niet of het een infectie is, hij noemt het wel in zijn omschrijving pusachtig maar of het dat is. Het dier was niet ziek als ik de email zo begrijp, en er stonk ook niks. Nu ja ik had het zeer ruim weggesneden en gedroogd. Ik denk niet dat het kwaad kan, na 9 uur op 60 graden te zijn gedroogd.
Door Lizzy
#2036529
KarinM schreef: Ik weet niet of het een infectie is, hij noemt het wel in zijn omschrijving pusachtig maar of het dat is. Het dier was niet ziek als ik de email zo begrijp, en er stonk ook niks. Nu ja ik had het zeer ruim weggesneden en gedroogd. Ik denk niet dat het kwaad kan, na 9 uur op 60 graden te zijn gedroogd.
Pus = etter = ontsteking. En ik zou het weggooien. Waarom zou je enig risico willen lopen? Een dier met zo'n mega ontsteking is echt niet gezond hoor!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2036539
KarinM schreef: Ik weet niet of het een infectie is, hij noemt het wel in zijn omschrijving pusachtig maar of het dat is. Het dier was niet ziek als ik de email zo begrijp, en er stonk ook niks. Nu ja ik had het zeer ruim weggesneden en gedroogd. Ik denk niet dat het kwaad kan, na 9 uur op 60 graden te zijn gedroogd.
dit snap ik echt niet...
Door Martine-Tom
#2036838
KarinM schreef: Ik weet niet of het een infectie is, hij noemt het wel in zijn omschrijving pusachtig maar of het dat is. Het dier was niet ziek als ik de email zo begrijp, en er stonk ook niks. Nu ja ik had het zeer ruim weggesneden en gedroogd. Ik denk niet dat het kwaad kan, na 9 uur op 60 graden te zijn gedroogd.
Je DENKT van niet, weet je het ook zeker?
Waarom loop je ins hemelsnaam bewust een risico? ???

Zou je het zelf nog eten? Ik niet in elk geval, derhalve zouden mijn dieren het dus ook niet krijgen.
Er gaan regelmatig discussies hier over hoe lang je iets naast de koelkast kan laten staan enzo, hoe je zo hygienisch mogelijk kan voeren en dan ga je deze zooi voeren? Raar...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2036842
Ow  gat zeg, ik heb hier al veel gezien, maar dit is wel erg ranzig :-X  Zelfs al kreeg ik het niet vergoed, ging het alsnog de kliko in. Het idee alleen al dat je dit nog met een gerust hart voert :-X
Door tt-tjes
#2037266
Getverderrie. Ik droog eigenlijk alleen maar lamslong, al jaren, en ik heb dit nog nooit gezien. Dit zou door mij linea recta in de kliko gaan.
Dat voerde ik mijn honden echt niet.
Door Benjy en Misty
#2037500
Inmiddels heb ik al heel wat long gedroogd maar zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik zou het niet geven hoor, al kreeg ik er geld op toe. Lijkt me echt iets om je hondje ziek van te laten worden. Wie weet wat het arme beest heeft gemankeerd.  :(
Door orinake
#2037528
KarinM schreef:

Ik heb het ruim weggesneden en de rest gedroogd dat zag er gewoon goed uit dus ik denk wel dat het goed is hoor. IK heb nog in de vriezer liggen en ben benieuwd als die opensnijdt.
De kliko ind ie handel!!!!!
Geef dit niet aan je honden aub.
Dit is duidelijk longinfectie!
Ik snap trouwens niet dat in NL de organen niet gecontroleerd worden!!!!
In BE kan je geen organen meer in zijn geheel kopen, deze zijn zowiso doorgesneden omdat ze door de DA gecontroleerd worden. Zelfs bij  noodslachting.
Dit moet immers op controle van wormen!

Verder vind ik de longen zelf er ver van gezond uitzien. Ik zou ze dus absoluut niet voeren!
Door Lizzy
#2038171
Zoals ik al dacht is het keuren van organen in Nederland wel degelijk verplicht.

Postmortem keuring van karkassen en organen:
·  De postmortem keuring van karkassen + organen van slachtdieren die aangewezen
zijn door de met de antemortem keuring belaste officiële dierenarts wordt door de
officiële dierenarts uitgevoerd en afgewerkt;
·  De postmortem keuring van karkassen + organen van slachtdieren waarbij de
officiële assistent van KDS zodanig ernstige pathologische afwijkingen vaststelt dat
de verdere keuring overgegeven moet worden aan de officiële dierenarts wordt dat
door deze officiële dierenarts uitgevoerd en afgewerkt. De officiële assistent van
KDS stelt het BO/AB-materiaal veilig;
·  De postmortemkeuring van karkassen en organen van noodslachtingen worden
altijd uitgevoerd en afgewerkt door de officiële dierenarts .

Dit is allemaal gewoon hier te vinden: http://www.vwa.nl/onderwerpen/werkwijze ... ost-mortem

En als deze slager zijn vlees inkoopt bij slachterijen waar de organen niet gekeurd worden en je dit soort zwaar afgekeurde troep mee krijgt, kun je je afvragen waar in het proces het precies mis gaat :g:
Gebruikersavatar
Door pike
#2038207
Als hij zegt dit zelf ook wel eens tegen te zijn gekomen weet hij dus ook dat het niet gekeurd is en daar genoegen mee neemt?
En dan zet  ik ook vraagtekens bij zijn overige waar............
Door signmodel
#2038214
nu gaat het toevallig over long, maar twijfel nu wel enorm hoe het met de rest van het vlees van sw zit.
blijkbaar word er niet (goed) gecontroleert. ik voer hier ook veel van sw, krijg nu toch de kriebels dat ik mischien wel ziek vlees voer. 
Door Martine-Tom
#2038336
Getver als ik het zo lees ben ik blij dat ik nooit bij sw besteld heb, gaat voorlopig ook niet gebeuren denk ik :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door