Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2021584
Zaterdag rijden we naar Rotterdam. We hebben een WII Balanceboard gekocht met programma dat we gaan ophalen. Laat nu op 8 minuten afstand met de auto van het Islamitische Centrum zitten. Dus ik wilde daar eens gaan kijken. Nu heb ik voor mezelf wat dingen opgeschreven die ik daar kan halen. Wat zijn lams- en geitensnippers? Kan ik dat onder spiervlees rekenen? Is dat kwalitatief goed spiervlees. Hetzelfde geldt voor kalskopvlees. Is dit interessant voor 3.50/kilo? Het kopvlees kost 5.00 voor 2 kilo.
Door Lizzy
#2021618
Ik weet niet of het verstandig is om zonder bestelling daar op zaterdag langs te gaan. Het is er super druk en de kans dat je ernaast grijpt is aanwezig. Beter bel/mail je van te voren om je bestelling door te geven. Geiten en lamssnippers is spiervlees. Ik gebruik het al jaren en ik ben zeer tevreden over de kwaliteit. Kalfskopsvlees ken ik niet. Ik koop er trouwens ook lamsribben/geitenribben en nekken en het orgaanvlees van lam en geit. Ze hebben ook van alles van kip. En sardientjes.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2021631
Dank je Lizzy. Dat is een optie waar ik niet aan gedacht heb.  Ik weet dat ze ook lams/geitenribben hebben maar vind dit nu nog te vroeg om te geven. Het wordt de eerste keer dat ik zelf dingen voor Bandit ga kopen en dat is best spannend. Ik ga nog eens op hun website kijken en dan een bestelling doorgeven.
Ik zag op Internet dat Roosendaal ook een islamitische slagerij heeft, dus misschien kan ik daar in de toekomst ook heen.
Door signmodel
#2022430
kopvlees heeft over het algemeen niet heel veel voedingwaarde, je kan het geven als spiervlees maar niet te vaak.
en als je net begonnen bent....... ik schrok me rot de eerste keer kopvlees. allemaal witte "haakjes" eraan.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2022444
Ik heb geen kopvlees besteld, wel kippennekken, eendennekken, kwartels, kipvleugels, lamspens, lamshart, lamsorgaan, lamssnippers, geitensnippers en kalfssnippers. Ik geloof dat het dat ongeveer was. Ik moet ergens beginnen om het allemaal eens uit te testen. Lamsribben en -nekken heb ik nog niet gedaan. Dat is misschien iets voor de volgende keer. Eerst kijken hoe hij dit allemaal lust en verteert.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2022983
Ik ben vandaag geweest bij het Islamitisch centrum. Wat een winkel zeg. Ik keek mijn ogen uit. Ik waande me op een buitenlandse markt met al die buitenlandse mensen. Heel fasinerend vond ik het wel. Ik had gelukkig een bestelling geplaatst, dat was een goede tip hoor.
Alleen het vinden van een parkeerplaats in de buurt was echt een drama.
Ik ben van ongeveer 17.00 uur tot en met 20.00 uur bezig geweest met alles om te pakken, alles in de diepvries te leggen, een voorraadlijstje gemaakt en de keuken weer helemaal schoongemaakt. Daarna zelf maar een boterham gegeten. Dus het was me het dagje wel.
Ik heb nu een weekmenuutje gemaakt. Ik zal het even bij plaatsen in het juiste topic.

Ik had ook een hele lamspens gekregen. Aan een kant zat daar een grote taaie witte brok. Is dit vet? Ik heb het eraf gesneden. Kan ik dit geven of kan ik het beter weggooien? Dat vond ik het smerigste van alles om die lamspens in 2 stukken te snijden zeg. De rest vond ik niet zo erg om te doen. Mijn diepvriesje zit nu meer dan vol. Mijn eerste zelfgekochte barfproducten.

Ik heb ook eendenkarkas besteld, is dit beginnersbot of moet ik dit nog even laten liggen?
Laatst gewijzigd door pleuntje op za 28 mei 2011, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#2023900
Ja dat witte is vet. Als het echt een flink stuk is, zou ik het niet geven.
Eendenkarkas is over het algemeen wat harder dan kip. Maar als de kip goed gaat, is het een goede tweede botsoort die je kunt geven.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2023914
Dank je. Oke, dat  vet had ik er al afgesneden en weggegooid. Kipkarkas gaat op zich goed. Ik laat het gewoon nog even liggen en dan pas ik het over een paar weken in zijn menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door