Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#2016125
ik heb een herder ook met poepproblemen, probiotica van de groene os hielp bij hem heel goed omdat door ab kuurtjes en medicijnen zijn darmflora niet optimaal was, verder krijgt hij veel zalm en daar doet hij het goed op, van alleen pens krijgt hij standaard kneiterharde drollen, ik voer daar altijd groenten bij, bij de botmixen gaat altijd een scheut olie evenals bij kippenbouten dat is ook standaard met een beetje olie. Verder maak ik regelmatig een lijnzaadpapje ( eerste een beetje koken ) dat gaat door wat yoghurt en dat vinden ze ook erg lekker, goed voor huid en nagels en ze poepen er ook goed op.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2016519
Jij ook bedankt Boris.
Probiotica heb ik ook al vaker aan haar gegeven ja. Op zich is met verteren niks mis, ze maakt mooie ontlasting, alleen zou ik het graag meer brij-achtig zien. De grens naar diarree is natuurlijk dan snel overschreden misschien. Ze heeft toch al wel eens in de zoveel tijd wat dunnere ontlasting. Probiotica is dus een goed idee.

Botmixen zou ze überhaupt niet kunnen eten, ook niet met een scheut olie vrees ik. Maar goed jouw ervaringen te lezen!
-------

Ik heb nog een ideetje mbt groenten en vezels. Ik ga misschien even proberen of ze beter tegen groentenpulp kan. Ik kwam op het idee door de droge pulp in de sapcentrifuge...zou dat niet veel minder gasvorming geven doordat het grootste deel van het vocht eruit is? En misschien haalt ze er tch nog wat extra uit. Ze krijgt trouwens wel regelmatig spirulina, ter " compensatie" dat ze zo weinig groenten eet.
Ik ga zo naar de natuurvoedingswinkel voor groenten in de groentenmix (andere hond eet dat wel met gemak), en zal ook vezels in huis halen, maar toch wil ik bovenstaande misschien ook even proberen.

Nogmaals dank allemaal :)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2016522
tja , mn persoonlijke (ikzelf , dus niet de dames) evaring met spirulina was dat de grote boodschap , om t zo maar te zeggen :) , ook wat moeilijker ging  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2016528
lauraV schreef: tja , mn persoonlijke (ikzelf , dus niet de dames) evaring met spirulina was dat de grote boodschap , om t zo maar te zeggen :) , ook wat moeilijker ging  :biggrin2:
Hihi. Zijn ook heel praktishce ervaringen...uit de eerste hand zou ik zeggen!
Het is me nog nooit opgevallen, maar ik zal er eens op letten! Ze krijgt wel erg weinig hoor per keer, maar goede tip want als dat zo is, dan helpt dat inderdaad niet nee.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2026925
Even een update. Het gaat heel erg goed met de ontlasting van de dame.
Ze krijgt haar bot erg verspreid en inderdaad nog wat minder dan voorheen. Ik ben ook erg tevreden met de Cocosvezels uit de tip van Lizzy!
Gelukkig is mijn experimentje met de groentenpulp ook geslaagd...ze lijkt er geen last van te hebben (al was het ook maar een héél klein beetje...een afgestreken eetlepel ofzo).
Ik ga vandaag of morgen voor mezelf een sapje maken en dan vries ik iets grotere porties groentenpulp in.

En buiten dat is ze na haar terugval weer helemaal opgeknapt. Ze pakt regelmatig een bal af van Yanthe en stuitert en galoppeert er vrolijk doorheen als ik met Yanthe een oefening probeer te doen tijdens het wandelen. Geeft niks, ik lach er hartelijk om en als ze weer haar eigen gangetje gaat (meestal scharrelt ze gewoon lekker ergens rond) proberen we het nog een keer.  ;D

Dagelijks wat vis heb ik nog niet geprobeerd, maar zo gaat het eigenlijk al heel goed. Binnenkort gaat ze uit logeren en dan maak ik met behulp van botmixen een 20- 25% vleesbot maaltijd voor haar klaar in zakjes. Cocosvezels mee, en een goede olie en dan kan het niet fout gaan.

Nogmaals bedankt voor alle tips :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door