Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2010908
de zalmkoppen waren flink hoor
zitten op ongeveer 500 gram.
dit heb ik gevraagt in de winkel.
volgende x . morgen dus , zal ik het nawegen.
een grote vriezer heb ik gelukkig :D een hele grote kist waar we met zijn 2en makkelijk in kunnen liggen hihi
#2010932
De verhoudingen kloppen nog niet helemaal per dag.
Lizzy schrijft dat je bijvoorbeeld 4x per week spiervlees kunt geven en 3x per week orgaan.
Dus niet elke dag hetzelfde.
Het beste kun je een menu voor de hele week maken, dan heb je een volledig overzicht.  ;)
Dus:
Tyco
maandag:
dinsdag:
etc.

Laika
maandag:
dinsdag:
etc.

Succes maar weer!
#2010949
Wat je nu hebt neergeschreven klopt niet.
Je schrijft nu dat Tyco bijvoorbeeld 290 gram orgaan per dag krijgt.
Als je dit elke dag geeft, dan geef je veel te veel orgaan.
Zo ook met spiervlees.
Misschien is het voor jou makkelijker om de hoeveelheid vlees/orgaan per week te verdelen over 7 dagen i.p.v. 3 en 4 dagen.
Daarom nogmaals mijn advies: schrijf je menu uit over de hele week.
Heb je de rekenhulp gebruikt?
#2010956
ik snap niet wat ik verkeerd reken ?

laika moet qua gewicht van 23 kilo 644 van beide binnen krijgen per week

als ik haar dan 3 dagen orgaan wil geven moet ik de 644 door 3 dagen delen toch ? dan kom ik op : 214 per dag (3 dagen in de week)

tyco moet van beide in de week 686 hebben met een gewicht van 31 kilo als ik hem dan 3 dagen orgaan ga geven deel ik 686 door 3 dagen kom ik op 228 per x

ik zie het al volgens mij haha , ik had net bij tyco staan 290 gram

heb ik mijn fout ondenkd ?
hihi
#2010968
het staat er wat verwarrend, alsof je iedere dag orgaan en spiervlees geeft. dat kan ook hoor, dan deel je wat ze per week moeten hebben dus door 7.

wat makkelijk kan zijn, als je je menu hebt gemaakt:

maak in de vriezer een grote bak of tas voor iedere hond, daar doe je dan in wat ze allebei per week moeten hebben. als de ontlasting in orde is hoef je dan niet na te denken wat je welke dag geeft, als het aan het einde van de week maar op is!
#2010980
tycolaika schreef: neej ik wil ze 3 dagen in de week orgaan gaan geven , en 4 dagen per week spiervlees en dan kwam ik op die berekening uit
sorry voor mijn wartaal hihi , het is ook zoveel info allemaal :D
je komt er wel hoor, volgens mij hebben we bijna allemaal in het begin het zelfde gehad als wat jij nu hebt. ik ook, en bij mij was/is het zelfs nog veel overzichtelijker omdat Reus maar zeer beperkte variatie krijgt. (vanwege zijn allergie vermoedens)
#2010999
stel voor : voor tyco neem ik 1 dag die zet ik hier onder eens neer
dan weet ik of ik in de goede richting zit qua het geen dat hij binnen moet krijgen.

1 dag wil ik hem 310 gram kippen nekken geven (plat geslagen las ik)
60 gram groente
en 230 gram vuile pens.
zou dat dan voor die 1ne dag voldoende zijn ?

als dit goed is , dan kijk ik eens naar daar dag 2 :D als ik eerst maar 1 dag al goed heb hihi
#2011264
ben ik weer:D

k zat te lezen , voor beginners vleesbotjes.
maar ik kom niet verder dan kippennekken , en eendenrug, als ik goed gelezen heb.
mogen ze ook al iets van konijn hebben ?
als ik dat goed klein sla met een hamer ????
hoor het graag , want ik vind het niet ?
thnx weer vast

liefs
#2011310
hartstikke bedankt voor je reactie
dat meppen
hoe klein moet ik het maken ?
ik ga nu naar de markt , de kippennekken halen. dan kan ik gelijk eens vragen of die mss meerdere dingen heeft , dan zou ik ze dat ook al kunnen mee nemen.
nu heb ik toch al iets variatie , wat bot aan betreft :D
thnx !
#2011312
ik mep alleen de botten plat. Dus je houd het wel in zijn geheel. de botjes zijn gekraakt. Tenminste zo doe ik dat bij de nekken die ik nu aan het pupsel geef.
Vandaag krijgt hij eendenrug. Die wil hij in een heel gemept plakaat niet eten. Vind tie stom, zo'n lap. Blijft me ook alleen maar aankijken en laat de gemepte rug liggen. Dus die heb ik net plat staan slaan en daarna in blokjes gesneden. Nu eet tie het wel. Tjsa pupsels..... :D

succes!  :)
Zet je in de menuhoek je menu als je inkopen heb gedaan??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door