Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2008345
Ik heb eigenlijk altijd KVV gevoerd van verschillende merken. In allen daarvan zat groenten. Nu ben ik overgestapt op TInlo omdat dit makkelijk te krijgen is in de buurt, zodat ik geen grote bestellingen in een keer hoef te plaatsen. Hierin zit geen groenten en granen verwerkt. Volgens de verdeler is het voeren van groenten discutabel. Ik heb al goed zitten te lezen maar kan het hier niet echt vinden. In hoeverre is het voeren van groenten noodzakelijk?
Ik ben nu ongeveer 40% Tinlo aan het voeren, 10 % Lotgering en 50% barf. Ik laat dit samenstellen door de leverancier van Tinlo. Misschien kan ik het na een tijdje wel zelf maar vind het nu wel een fijn idee.
Eigenlijk geef ik dus momenteel weinig groenten.
Door Mevroi Kruim
#2008399
Honden gaan niet dood als ze geen groente krijgen. Er zijn mensen die geen groente voeren en die honden doen het ook OK. Er is verder geen wetenschappelijke info over de invloed van groente, maar wel eea aan anekdotische informatie hier op BP. Sommige mensen merken weinig tot geen verschil, anderen merken bv dat de honden een diepere kleur/mooiere vacht hebben, minder gras snaaien, geen zwarte grond/poep/andere vreemde zaken eten, beter ontlasting hebben.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2008534
Soms geef ik inderdaad zelf wat gekookte groenten erbij, maar zoveel is dat nu ook weer niet.
Ik wil als barf goed bevalt wel steeds meer barf gaan geven en misschien wel volledig.
Door steff
#2008594
Senta schreef: Hier heb ik inmiddels al heel wat topics over voorbij zien komen;
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?action=search2

Omdat er toch belangrijke vitamines, mineralen en sporen elementen inzitten die in vlees niet voorkomen,
Zoals?

Wij voeren heel soms wat groenten, maar ik denk dat het eigenlijk niet nodig is. alle vitaminen en mineralen zitten al in eieren, organen, pens en spiervlees
Door Borke
#2008843
Onze Sofi heeft groente nodig, voor haar is dit het verschil tussen goede en slechte nierwardes...
Aangetoond middels bloedonderzoek bij de DA.
Sofi heeft Leishmaniose en gebruikt daarvoor medicatie (allopurinol) die de nieren aantast.
Zij eet het Barfnierdieet wat hier op Barfplaats staat.
Door het succes bij haar, ben ik extra gemotiveerd om om Borke, onze andere gezonde hond, groentemix te geven.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2008870
Ik ben ook voorstander van groentes in een barfdieet.
Nu kan ik dat precies uitleggen, al komt de uitleg van Lizzy er ws in de buurt.
Maar mijn gevoel zegt dat het een goed onderdeel is van het barfmenu.
Ze krijgen hier niet heel veel groente, gemiddelt 5%.
Ook de katten hier krijgen groente, 1 ervan heeft namelijk een nierprobleem en bij nierproblemen is wat Borke zegt uitgewezen dat groentes kunnen helpen.
Door steff
#2008872
Lizzy schreef: Ik vind dat honden groenten wel nodig hebben. Nu heb ik er al eerder wat over geschreven. Heb je daar wat aan?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1470975
klinkt aannemelijk allemaal, heb wel 1 bedenking, een vraag eigenlijk, de poolwolf zal dan de maaginhoud van het prooidier eten maar wat voor plantaardig materiaal eet een poolwolf dan verder? in de toendra is er nauwelijks iets eetbaars te vinden tenzij wat besjes en korstmossen al zie ik de wolf geen korstmossen eten.
Door Lizzy
#2008932
steff schreef: klinkt aannemelijk allemaal, heb wel 1 bedenking, een vraag eigenlijk, de poolwolf zal dan de maaginhoud van het prooidier eten maar wat voor plantaardig materiaal eet een poolwolf dan verder? in de toendra is er nauwelijks iets eetbaars te vinden tenzij wat besjes en korstmossen al zie ik de wolf geen korstmossen eten.
Met deze vraag zou ik bijna denken dat je alleen de eerste alinea van het hele stuk hebt gelezen. Want ik probeer juist uit te leggen dat het menu en de leefomstandigheden van de wolf niet te vergelijken zijn met die van de huishond. De huishond leeft in andere omstandigheden (en als ie pech heeft 23,5 uur per dag als bankaardappel mee ligt te roken) en de wilde prooi van de wolf is niet te vergelijken met de gekweekte plof-dieren die wij gemiddeld aan onze hond voeren.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2008944
Ikzelf had ook als het idee dat Bandit zijn vacht harder aan het worden was. Dus misschien toch het gemis van groenten. Nu krijgt hij wel iets maar niet voldoende blijkbaar. Ik zal me eens gaan inlezen in de groentenprutjes.
Door steff
#2008966
Lizzy schreef: Met deze vraag zou ik bijna denken dat je alleen de eerste alinea van het hele stuk hebt gelezen. Want ik probeer juist uit te leggen dat het menu en de leefomstandigheden van de wolf niet te vergelijken zijn met die van de huishond. De huishond leeft in andere omstandigheden (en als ie pech heeft 23,5 uur per dag als bankaardappel mee ligt te roken) en de wilde prooi van de wolf is niet te vergelijken met de gekweekte plof-dieren die wij gemiddeld aan onze hond voeren.
mijn bedenking is er een over het eerste alinea van je stukje, je verdere uitleg is zeer terecht
Door Lizzy
#2009005
steff schreef: mijn bedenking is er een over het eerste alinea van je stukje, je verdere uitleg is zeer terecht
Oh, bedoel je zo. Ja, ik kan me je bedenkingen voorstellen. Echter, ik weet niets over de gezondheid van de poolwolf en de gemiddelde leeftijd die ie bereikt en ik weet ook niet wat ie exact eet. Dus ik ben bang dat ik daar verder weinig over kan zeggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door