Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
#2002739
Voorheen stonden er op Barfclub 2 rekenhulpen. Nu kan ik er middels de zoekfunktie nog ééntje vinden, die van Irene (Bloemetje). Is die tweede verwijderd? Zo ja, is er iemand die 'm zelf had opgeslagen en me zou willen toe mailen?
Door Lizzy
#2002742
Ja, ik heb die verwijderd. Ik vond de percentages namelijk minder aantrekkelijk. Er stonden dingen op als 10% vis en dit werd door veel beginnende barfers krek opgevolgd, wat niet altijd even goed gaat.
Door Parelridder
#2002771
Begrijpelijk als er moeilijkheden van komen. Hier eten ze idd zo'n 10% vette vis. Dwz, ze eten ieder ruim 5,25 kilo per week - exclusief eieren en beloningsmateriaal - en daarvan is een pond (dus bijv. 3 sardines) vette vis.
Ik kon zelf net even lekkerder uit de voeten met die verwijderde rekenhulp. Is er iemand die 'm opgeslagen had en 'm mij zou willen toe mailen?
Door Bien
#2007587
Lizzy schreef: Ja, ik heb die verwijderd. Ik vond de percentages namelijk minder aantrekkelijk. Er stonden dingen op als 10% vis en dit werd door veel beginnende barfers krek opgevolgd, wat niet altijd even goed gaat.
gaven die percentages te harde ontlasting? was dat het "probleem"?
Door Lizzy
#2008015
Bien schreef: gaven die percentages te harde ontlasting? was dat het "probleem"?
Nee, het probleem is dat beginnende barfers denken dat je 10% vis moet geven. Ik vind 10% erg veel. Dit is voor veel honden teveel. Ze eten het niet, lusten het niet, worden er misselijk van, krijgen er diarree van.
Door Cindy de Wolf
#2008050
Ik vond deze rekenhulp eveneens veel makkelijker/duidelijker. Wellicht terugplaatsen met de kanttekening dat 1 maaltijd per week uit vette vis mag bestaan of dit terugbrengen naar 3-5% ofzo.
Door Parelridder
#2008379
Het percentage is toch altijd 'slechts' een richtlijn welke je aan past naar waar je hond baat bij lijkt te hebben? Idem tav de combinatie van producten. Hier krijgen ze bijv. vis verdeeld over 2-3 dagen, samen met wat minder bevleesde botten als konijn, omdat ze dan geen te droge keutels krijgen. Ze eten een pondje vis per week en dat is dus in sardientjes uitgedrukt 3 sardines. De norm 2-3 sardines per week heb ik vaker zien passeren dus lijkt niet zo afwijkend voor formaat Flatcoated? 't Is tegen de 10% maar ze krijgen het nooit als 1 maaltijd, dat zou vermoedelijk wel diarree opleveren en vermoedelijk ook weerzin.
't Is even zoeken naar de juiste verhoudingen en combinaties voor jouw hondje, daarbij helpen richtlijnen je op weg, maar die zijn een middel, geen doel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door