Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1990576
Lizzy schreef: Ik heb deze:

Afbeelding

En die maalt alleen vleesbot van kleine dieren. Ik gebruik 'm nooit maar als er pups komen zal daar verandering in komen want ik ben van plan het vleesbot eerst te malen voor de kleintjes.
ik heb precies hetzelfde model ander merk, ik weet even niet wat voor merk :-[, maar ik maal ook voor de pups wel heel fijn gemalen...ik heb er verschillende platen bij. hij maalt: kipkarkas, eendkarkas, haaskarkas, parelhoen, duif, kwartels enz enz ik maal geen botten van grotere dieren zoals geit rund of iets dergelijks... met de kleine botten kom je toch al aan een hele mooie afwisseling. voor de pups maal ik ook het spiervlees, lever enz ik maak zeg maar een pupmix net als een kvv maar dan zelf gemaakt. Hiervan geef ik de pupkopers ook elk 5 kilo mee. Momenteel heb ik een hele grote machine in gebruik die is van de poelier omdat mijn machine na jaren van zeer intensief gebruik toe was aan een nieuwe schakelaar. (kostte even 198.00 euro :-X )ben wel verliefd op deze grote machine het ding maalt zo een 100 kilo in een hoog tempo.. :)

Barfplaats wordt gesponsord door