Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1981949
SoLOmY schreef: Nou ja heb al zo vaak hele en halve prooidieren voorbij zien komen, zie het het  verschil niet...  alsof het dan anders is als wij ze eerst in stukken hebben verdeeld?
Waarom nou dit opeens een hot item moet zijn?
Maar ja zal wel zijn omdat lammetjes een hoog ahhhhhhhhhhh gehalte hebben. maar bijv een hele vis niet.. dat is meestal  blehhhhhhhhh....  :) :)
Mja je hebt altijd wel van die moraalridders.
Zo kreeg ik (op een ander forum) vreselijk op men donder met foto's van een barfende hond die een cavia opeet (ja een eigen cavia en ja hij had die zelf gevangen nadat de caaf ontsnapt was), maar als een ander een foto post van een hond met een konijn in de bek is het niet erg...
Tzijn nochthans beiden huisdieren hoor
#1981958
ik zie ook geen verschil tussen hele, en in stukken gesneden dieren.
maar moet zeggen dat in de koop der tijd mijn grenzen enorm verlegd zijn.
als ik nog denk, aan de eerste nijnkop, die ook niet gegeten werd,
en ik dus ook moest oprapen, ieksss.
de eerst keer kuiken moest ik ook slikken.
ik vindt de filmpjes geweldig, en wat is jara moooooi.
of ik het zelf zou doen? als ik er een zou krijgen, ja.
maar eerlijk gezegd, dan liever zonder vacht, als ik kon kiezen.

ik wil graag weten, hoeveel jara in 1 keer mocht/heeft gegeten.
en de ontlasting erna, is dat nou poep in een vachtje gewikkeld? ::)
of juist stukjes vacht in de poep
#1981963
Het lammetje is toch doodgeboren? Wat maakt het dan uit?
Liever dit, dan gewoon verbranden, nu heeft het nog een doel gediend.

En dan nog, wat is het verschil tussen een lammetje in z'n geheel voeren, of van z'n vacht ontdoen, de pens, orgaan en kop aan de hond voeren, en het vlees zelf eten?
Ja, het verschil is dat het er niet meer UITZIET als een lammetje, maar dat was nog steeds zo'n zelfde lammetje hoor.

Mocht Sally hier onverhoopt een keer een konijn, vogel of iets anders vangen, hoop ik met heel m'n hart dat ze m opeet. Zo niet, neem ik m mee naar huis, slacht ik hem en geef ik m aan de katten. Dan is zo'n beestje in ieder geval niet voor niks gestorven.
#1981965
Iedereen mag vinden wat ie wil.
Ik dus ook.
En ik vind het etisch onverantwoord en walgelijk om je hond hele prooidieren te voeren.
Bovendien daar dan ook nog filmpjes van te maken,is in mijn ogen ronduit respectloos voor het dode dier.
Of het nu een vis,een cavia of een kuiken is.

Just my opinion.
#1981970
inge58 schreef: Iedereen mag vinden wat ie wil.
Ik dus ook.
En ik vind het etisch onverantwoord en walgelijk om je hond hele prooidieren te voeren.
Bovendien daar dan ook nog filmpjes van te maken,is in mijn ogen ronduit respectloos voor het dode dier.
Of het nu een vis,een cavia of een kuiken is.

Just my opinion.
Ik neem aan dat je zelf geen vlees eet
#1981973
inge58 schreef: Iedereen mag vinden wat ie wil.
Ik dus ook.
En ik vind het etisch onverantwoord en walgelijk om je hond hele prooidieren te voeren.
Bovendien daar dan ook nog filmpjes van te maken,is in mijn ogen ronduit respectloos voor het dode dier.
Of het nu een vis,een cavia of een kuiken is.

Just my opinion.
En waarom dan?

Het getuigd zeker van veel meer respect om dieren te fokken, te slachten, in stukken te snijden, te verpakken en in de supermarkt te verkopen en door mensen op te laten eten, terwijl ze geen idee hebben waar het vandaan komt?
Dat kan natuurlijk wel. Want dan wordt je tenminste niet met je neus op de feiten gedrukt.
#1981975
Je leest niet goed,het gaat hier om de grens van wat in iemands ogen acceptabel is of niet.
Ik eet wel vlees,en mijn hondjes ook.
In normale eetbare porties en zonder huid en haar e.d
En ja...IK vind dat meer acceptabel,ondanks dat ik weet dat er in de vleesverwerking ook heel veel mis is.


By the way.....geef jij jouw overleden huisdieren ook bij de dierentuin af om ze door de leeuwen te laten opvreten??
Laatst gewijzigd door inge58 op za 02 apr 2011, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#1981980
inge58 schreef: Je leest niet goed,het gaat hier om de grens van wat in iemands ogen acceptabel is of niet.
Ik eet wel vlees,en mijn hondjes ook.
In normale eetbare porties en zonder huid en haar e.d


By the way.....geef jij jouw overleden huisdieren ook bij de dierentuin af om ze door de leeuwen te laten opvreten??
Het gaat hier niet om een overleden huisdier, het gaat hier om een lam van iemand die waarschijnlijk de rest van zijn lammetjes slacht, zodat jij en je hondjes lekkere niet-aaibare lamskotelletjes in normale porties kunnen eten.

Wat zijn volgens jou normale eetbare porties? Voor deze weimaramer is dit lammetje zo te zien een normaal eetbaar portie.

Onze familiefoto-albums zitten bomvol foto's van gevangen vissen (opa was visser), de klaargemaakte vissen, foto's van allerlei gerechten met vlees daarin verwerkt en ook met foto's van mensen die dat vlees opeten (ja, wij Spanjaarden maken graag foto's van eten en etende mensen :P), is dat ook onacceptabel?

Is het wel acceptabel om te filmen dat je hond een schoon vierkant rood biefstukje eet?

Ik blijf je mening een beetje krom vinden.

Als je zegt dat je het niet respectvol vindt dat er dieren sterven voor onze huisdieren of voor ons mensen, dan kan ik me daarin vinden, zeker als jij veganist bent en er naar streeft om zo respectvol mogelijk met dieren om te gaan, dan heb ik daar respect voor. Maar je eet zelf vlees, je honden ook, maar het moet schoon vlees zijn in normale porties (wat dat ook moge zijn) en het moet stiekem gebeuren, want filmen of foto's maken is respectloos.
In Spanje eten mensen lamskoppen, konijnenkoppen, pens, varkensneuzen, varkensoren, is dat acceptabel? Zijn dat normale porties?
#1981981
inge58 schreef: En stel nou......je loopt met je hond een gezellige wandeling te maken.Het is mooi weer en er zijn veel mensen buiten.
Je komt langs een weiland en ach jee ......er ligt een lammetje dat zojuist is overleden.
Je hond steekt een paar bananen in zijn oren,springt over het slootje en begint smakelijk aan het lammetje te vreten.
Dat mag ie thuis ook dus........
Ik denk dat ik er niet blij mee zou zijn als het mijn hond was,en de omstanders gaan het je ook niet in dank afnemen.

Mij zal het niet gebeuren want mijn hondjes zijn gelukkig niet aan hele prooien gewend.
en zo loop jij natuurlijk door een winkelstraat langs de slager waar jou honden opeens bananen in de oren krijgen de winkel in rennen en de vitrine leeghalen ?  ::)
#1981983
inge58 schreef: Je leest niet goed,het gaat hier om de grens van wat in iemands ogen acceptabel is of niet.
Ik eet wel vlees,en mijn hondjes ook.
In normale eetbare porties en zonder huid en haar e.d
En ja...IK vind dat meer acceptabel,ondanks dat ik weet dat er in de vleesverwerking ook heel veel mis is.


By the way.....geef jij jouw overleden huisdieren ook bij de dierentuin af om ze door de leeuwen te laten opvreten??
Hahahahahaha hypocrieter kan bijna niet  ::)
Maar ik mag aannemen dat je dan uiteraard wel biologisch vlees eet toch 8)
#1981986
Jara ik vind het trouwens een herkenbaar gezicht hoor , hier krijgen ze de geitjes en het is elk jaar weer een delicatesse voor ze . ik snij ze zelf wel in 4 stukken omdat ze anders te veel krijgen maar ohhh wat zouden ze dit geweldig vinden een heel lam .
Storm gromt me zelfs weg zodra hij de eerste keer een geitenlam krijgt , na een paar keer neemt dat weer af en is hij er iets rustiger mee maar man oh man wat vind hij dat lekker .
ik heb ook nog ergens een filmpje staan dat hij zijn eerste kop at dat is een heel verschil met nu hij is er veel beter in geworden  :)
#1981987
inge58 schreef: Je leest niet goed,het gaat hier om de grens van wat in iemands ogen acceptabel is of niet.
Ik eet wel vlees,en mijn hondjes ook.
In normale eetbare porties en zonder huid en haar e.d
En ja...IK vind dat meer acceptabel,ondanks dat ik weet dat er in de vleesverwerking ook heel veel mis is.


By the way.....geef jij jouw overleden huisdieren ook bij de dierentuin af om ze door de leeuwen te laten opvreten??
Zoals ik zei:
Lonaa schreef: En waarom dan?

Het getuigd zeker van veel meer respect om dieren te fokken, te slachten, in stukken te snijden, te verpakken en in de supermarkt te verkopen en door mensen op te laten eten, terwijl ze geen idee hebben waar het vandaan komt?
Dat kan natuurlijk wel. Want dan wordt je tenminste niet met je neus op de feiten gedrukt.

Dat vind ik de meest hypocriete mening die je kan hebben, maar dat vind IK.
#1981995
inge58 schreef: Je leest niet goed,het gaat hier om de grens van wat in iemands ogen acceptabel is of niet.
Ik eet wel vlees,en mijn hondjes ook.
In normale eetbare porties en zonder huid en haar e.d
En ja...IK vind dat meer acceptabel,ondanks dat ik weet dat er in de vleesverwerking ook heel veel mis is.


By the way.....geef jij jouw overleden huisdieren ook bij de dierentuin af om ze door de leeuwen te laten opvreten??
Ik snap je vergelijk met overleden huisdieren en dierentuinen niet? Kun je dat eens uitleggen?

En met de vleesverwerkende industrie is niks mis hoor. Maar hoe dieren op deze wereld opgefokt worden, levend vervoerd worden en geslacht worden, daar is wel veel mis mee. Ik ga er vanuit dat je 100% biologisch aan je hond voert en zelf ook alleen biologisch vlees eet. Zo niet, misschien moet je daar toch eens aan denken, wanneer je zo prettig onherkenbaar prakkie voor jouw hond of een biefstuk voor jezelf koopt.

Ik zal je niet rechtstreeks confronteren met walgelijke foto's uit de bio-industrie. Maar ik zou zeggen: tik zelf eens op google in "bioindustrie" en klik op afbeeldingen. Zo zagen ze er 'levend' uit, voordat ze het gehakt in gingen. Kijk, dat vind ik nou walgelijk en onethisch, om dieren zo te houden. Maar dat wordt geaccepteerd, juist omdat het onherkenbaar op het bord van de mensen verdwijnt.

En wat mij betreft is het een schande, dat de mens zo ver van de natuur verwijderd is dat kinderen al niet eens meer weten dat een karbonaat van een varken komt. En een hamburger van een koe. Ik zou wel eens wat van deze bio-industrie-foto's bij de kilo-knaller-schappen van de C1000 willen hangen. Maar nee, wij kiezen gewoon een regering die varkensflats wil laten bouwen. En die nul, niks, nada wil doen aan het leed dat bio-industrie heet. Over walgelijk en onethisch gesproken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door