Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1982095
Bommie van 9.7kg (moet nog 700 gram vanaf :-[ ;)) krijgt alles wat Mac (23kg ) krijgt en meer. Maar dan indd wel in stukken gehakt omdat ze anders teveel krijgt. Zij krijgt onder andere: alles van kip, fazant heeft ze weleens gehad, jonge geiten-lams-kip- en eendennekken, kwartel(karkas), patrijs en houtduifkarkas omdat Mac het niet lust >:(, parelhoen, eendenvleugels, haaskarkas (rug), gans en jonge lamsribben. volgens mij was dat het wel zo'n beetje...
#1982110
Zo doe ik het ook hoor . Dan hebben ze elke dag wat te peuzelen . Ik heb bv drie  dagen van 80 gram en dan krijgen ze bv eendenvleuegeltjes  nekje , of een stukje hazenrug
Dan heb ik drie dagen van 100 gram en dan bv een konijnenkopje , of voorpootje , of halve eendenrug en dan 1 dag van 200 gram en dan is het bv fazant , parelhoen , wilde eend , of een stuk konijenenkarkas . De hele karkassen sloop ik en die gaan op naam de vriezer in voor de kleintjes . Ze zouden natuurlijk wel meer lusten van bepaalde dieren , maar dat leid tot erg moeilijk poepen . Tessa heeft bv eens een extra konijnenkop uit een andere bak gejat , maar dat is toch echt teveel . Wat mij ook opvalt met de kleintjes is dat ze het hier het beste doen op elke dag ""compleet "" Als ik de porties orgaan bv over drie of vier maal per week verdeel is de ontlasting minder goed dan over zeven dagen per week .

Barfplaats wordt gesponsord door