Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1987005
Ik merk aan Sien (kat) dat ze wel veel rustiger en meer voldaan is van barf. Dit zorgt er weer voor dat ze niet meer panisch de hele dag op zoek is naar eetbare dingen.
Ze krijgt iedere dag iets wat legaal is om op te kauwen, het eten heeft meer werk nodig om naar binnen te werken en het verteert ook beter.
#1987530
Nee als je hond heel erg op eten is gefixeerd, gaat dat struinen naar voedsel niet over. Het zit in de genen van een hond om opportunist te zijn. Dus voedsel eten als het er ligt.
Ik heb er twee met grote vraatzucht. De een iets meer dan de ander. Al geef ik Estrella een drie of vierdubbele maaltijd en zit ze nokkie vol, dan nog zal ze blijven schooien en scharrelen en bij het vinden van iets eetbaars zal ze het of opeten of trachten mee te nemen om te verstoppen voor later.

Alleen bij honden die je kunt leren dat ze eten dat ze vinden niet op eten zul je effect hebben (herders, dobermans). Maar een podenco is in dat geval niet trainbaar. Buik vol betekent voor ze toch jagen en muizen vreten.. want je weet nooit of er straks weer voedsel is.
Laatst gewijzigd door Aquillo op vr 08 apr 2011, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1990610
hier 2 labradors,maar ik kan gerust mijn boterham op de koffietafel laten staan.  eten van ons is een grote nono voor de heren en dat weten ze.
ook als we vlees proportioneren buiten blijven ze er af.
buiten wordt er niet gezocht naar eten door ze.

hmmm zijn het wel echte retrievers? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door