Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door valerie16
#1976796
nou t is inmiddels dag na dag drama...
paard eet ie liever niet maar honger lijden doet ie er ook niet voor.
ik geef hem nu eerst dat wat ie niet lekker vindt en daarna het wel lekkere, maar ondertussen trekt ie zowat overal zijn neus voor op.
gisteren had ik zalm met kippennekken en hart op menu.
hart krijgt ie werkelijk al zijn hele leven, kippennekken vond ie heerlijk, en nou ja wat kan er nou misgaan met zalm...
alles dus, hij kreeg de hele zooi dus vandaag na 35km hardlopen en zwemmen weer voorgeschoteld en heb het paard er maar meteen doorheen gegooid en nog even gewacht met de eendennekken (die vandaag op menu stonden)
hij heeft er 1 grote bende van gemaakt, ik ben door blijven zeuren, paar stukjes paard gedroogd en er doorheen gegooid en nu............ op 1 eendennek na (ja hij heeft er werkelijk 1 laten liggen van de 6 of 7 ofzo) is alles op.

pfffffffffffffffff morgen pens met kipkarkas dat kan toch niet fout gaan..
voeren is bijna nog vermoeiender dan voor mezelf koken en ja natuurlijk zet ik door, ik hang niet voor nix met m'n neus boven 5 kilo pens en weet ik veel wat voor andere niet al te best ruikende dingen...  ;)

de eendevoetjes vindt ie geweldig... maar die liggen in de vriezer, want niet eten houdt ook geen beloning in........
was dat vroeger thuis ook niet zo? niet eten is geen toetje hihi  ;)
Door valerie16
#1977631
ik denk dat t met elke dag pens en kipkarkas op menu echt een feest zou zijn..
hij had 3 karkassen, als eerste gegeven, en zo weg, en toen 600 gram pens met worteltjes en boontjes, nou  t was zo gedaan hoor..
morgen heb ik t mezelf makkelijk gemaakt met lamsmix... heb niet elke dag tijd om m een uur lang te voeren, dinsdag begint het feest weer ;-)
wat heb jij allemaal liggen en wat is wel en geen succes?
Door El budha
#1977650
Gelukkig heb je iets gevonden wat er wel ingaat. Nu maar langzaam uitbouwen!
Eend is bij Budha echt geen succes. Laat dat nou hetgeen zijn waar wij makkelijk aan kunnen komen met VSE om de hoek >:(
Verder gaan de kippennekken erin als zoete koek, konijnkarkas als ik het helemaal fijn heb gehakt hetzelfde met de kipkarkas maar dan nog moet ik het een aantal keer aanbieden. Mijn katten barfen ook en als er voor hun ander vleesbot op het menu stond dan kon ik het helemaal op mijn buik schrijven. Dus nu eten de katten hetzelfde als de honden.
Ik heb gelukkig een voordeel, Budha was een beetje chubby na zijn castratie en er mocht wel wat af. Dus bij ons wordt het echt de aanhouder wint, hij moet toch een keer honger krijgen.
Door spickenstef
#1977949
valerie16 schreef: loop inderdaad ook wedstrijden, volgende week Hilversum... en jij? heb ook zaandam en ijmuiden gelopen...

hert bleef inderdaad bij mij ook liggen, al deed ik t zowat soppen in de carnibest of door al het andere voer heen maakte niet uit, t kwam niet weg...
dat heb ik 3 dagen geprobeerd en toch maar opgegeven omdat hij blijkbaar wild echt niet wil.
karkas echter zal ie wel moeten gaan eten... hij heeft het ook wel gehad en toen at ie t wel, daar zat toen dan geen konijn bij, maar we gaan vandaag weer meemaken...
ik ben belg dus de meeste wedstrijden loop ik in belgië maar dit weekend ben ik in nieuwvliet gaan lopen
Door valerie16
#1978611
monique is wel geweest, met Spencer, mij was het iets te ver weg..

vanmorgen was Whoops druk met gal overgeven... denk te vroeg eten gegeven gister want gal spugen ze toch doordat de maag te lang leeg is en dan maagzuur enzo? heb er wel het 1 en ander over opgezocht... het eerste wat ik voor handen had om te geven was een paar brokjes, maar lees nu dat een boterham ook kan.. of gewoon maar wat later voeren..

ik moet nu dus van 10 kilo konijn af, en aan parelhoenkarkas zien te komen..
Door spickenstef
#1978622
valerie16 schreef: monique is wel geweest, met Spencer, mij was het iets te ver weg..

vanmorgen was Whoops druk met gal overgeven... denk te vroeg eten gegeven gister want gal spugen ze toch doordat de maag te lang leeg is en dan maagzuur enzo? heb er wel het 1 en ander over opgezocht... het eerste wat ik voor handen had om te geven was een paar brokjes, maar lees nu dat een boterham ook kan.. of gewoon maar wat later voeren..

ik moet nu dus van 10 kilo konijn af, en aan parelhoenkarkas zien te komen..
met welke hond loopt monique ? kom je ook ooit in belgie crossen ? in belgië zijn er veel wedstrijden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door