Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miik
#1969472
[quote="Mevroi Kruim"]
Ik zou bij de da navragen wat voor verdoving gebruikt is, in hoeverre dat kwaad kan en hoe lang dat er nog in zit.
[/quote]

Normaal gesproken ruimt het lichaam zelf de verdoving op...
Maar omdat deze ballen ehh "dood" zijn, wordt de verdoving ook niet afgevoerd lijkt me...
Door Irish
#1969484
Maar hoe zit dat dan bij een regulier dier wat geslacht wordt?
Oh die worden van te voren natuurlijk niet verdooft  :-[ :-[ :-[
Of op een andere manier verdooft.
Door orinake
#1969506
[quote="Irish"]
Maar hoe zit dat dan bij een regulier dier wat geslacht wordt?
Oh die worden van te voren natuurlijk niet verdooft  :-[ :-[ :-[
Of op een andere manier verdooft.
[/quote]

die worden niet verdoofd voor zover ik weet
Door miik
#1969860
[quote="Irish"]
Maar hoe zit dat dan bij een regulier dier wat geslacht wordt?
Oh die worden van te voren natuurlijk niet verdooft  :-[ :-[ :-[
Of op een andere manier verdooft.
[/quote]

Die krijgen een flinke stroom optater waarna de halsslagadre wordt doorgesneden .....
Dus geen medicatie/ verdoving.
(wat ik gezien heb bij varkens en kippen dan)
Gebruikersavatar
Door nova
#1970082
De pony's  zijn plaatselijk verdoofd, en ondervinden hiervan geen schade in hun gestel.  Ik zie het  als een verdoving die wij krijgen bij een tandarts.
Het lichaam ruimt  de stoffen weer op.

En toch zegt mijn gevoel om de testen  niet te geven, net vanwege die stoffen  :-\
raar is dat toch  ???
Door hannabelgje
#1970187
Ik neem toch echt aan dat de pony's niet alleen maar plaatselijk verdoofd zijn, ze zullen toch ook wel een soort narcose hebben gehad, of niet?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1970200
De locale verdocing is doorgaans lidocaïne. Ik heb geen idee of dat ook door de maag en darmen wordt opgenomen of afgebroken. Ik ken het alleen als injectie en niet als tablet.
Maar het smaakt wel erg bitter.
Het werkt in op het hart, het hart gaat trager kloppen als het opgenomen wordt. Het wordt gebruikt om hartkloppingen te stoppen. Lijkt me niet handig als je geen hartkloppingen hebt.
Door Mevroi Kruim
#1970204
[quote="hannabelgje"]
Ik neem toch echt aan dat de pony's niet alleen maar plaatselijk verdoofd zijn, ze zullen toch ook wel een soort narcose hebben gehad, of niet?
[/quote]

Bij staande castreren wordt alleen plaatselijk verdoofd, en meestal iets kalmerends gegeven.
Er is al eeuwen discussie onder paardenmensen over wel of niet staand castreren. Het alternatief is liggend onder narcose. Paarden kunnen vaak slecht tegen algehele narcose, hun hart is niet berekend op langere tijd liggen. Een staande castratie door een bekwame da gaat heel snel en meestal herstellen ze ook veel sneller. Maar wel geldt hoe ouder de hengst hoe meer impact.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1970205
[quote="Hitam"]
De locale verdocing is doorgaans lidocaïne. Ik heb geen idee of dat ook door de maag en darmen wordt opgenomen of afgebroken. Ik ken het alleen als injectie en niet als tablet.
Maar het smaakt wel erg bitter.
Het werkt in op het hart, het hart gaat trager kloppen als het opgenomen wordt. Het wordt gebruikt om hartkloppingen te stoppen. Lijkt me niet handig als je geen hartkloppingen hebt.
[/quote]

dit noemde de veearts ook , en was ik even kwijt :-[
Maar de ballen liggen al in de kliko.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1970210
[quote="Mevroi Kruim"]
Bij staande castreren wordt alleen plaatselijk verdoofd, en meestal iets kalmerends gegeven.
Er is al eeuwen discussie onder paardenmensen over wel of niet staand castreren. Het alternatief is liggend onder narcose. Paarden kunnen vaak slecht tegen algehele narcose, hun hart is niet berekend op langere tijd liggen. Een staande castratie door een bekwame da gaat heel snel en meestal herstellen ze ook veel sneller. Maar wel geldt hoe ouder de hengst hoe meer impact.
[/quote]

OMdat ze zo klein zijn heeft hij ze wel liggend gecastreerd. Het was snel bekeken en met een half uurtje liepen ze alweer. Ze hebben een licht roesje gehad en een plaatselijke verdoving.
En normaal gaat dit ook staand, maar omdat ze zo klein hebben we ze even in het weiland neergelegd. Dit doen ze ook alleen maar in voor,-en najaar. Midden in de zomer heb je veel te veel last van vliegen met kans op infecties.
Bij de 3 jarige was het inderdaad een stuk taaier, en bij hem ook meer gezwollen als bij de 2 jarige.
Maar ze slaan zich er goed doorheen. De veearts is vanmorgen geweest voor controle en is tevreden
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1970653
Quote:  Bij de 3 jarige was het inderdaad een stuk taaier, en bij hem ook meer gezwollen als bij de 2 jarige.
Maar ze slaan zich er goed doorheen. De veearts is vanmorgen geweest voor controle en is tevreden

paar keer per dag 15 minuten koelen wil vaak helpen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door