Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1963202
Ik gooi het in de container, dan gaat het stinken en komen er maaien uit de container. De vogeltjes vliegen af en aan om de maden op te eten en zo houd ik de gehele vogelpopulatie in stand hier in Bocholt. Eens in de twee weken wordt hij geleegd en dan loopt hij zelf richting de straat.

Dit jaar gaan de zakjes ook in de vriezer denk ik.
#1963459
Angela_Bodhi schreef: Ik lees hier goede tips. Heb van de zomer 1x maden gehad, dat is zo vies :-X
Ik spoel alle zakjes en stop ze daarna in 2 extra zakjes. Eerder deed ik dus 1 extra zakje, maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Wel zonde van al die zakjes die je dan gebruikt om weg te gooien.

Ik gebruik zo weinig mogelijk zakjes, alleen vleesbot gaat in zakjes, bevroren er weer uithalen zodat er bijna of helemaal geen vocht achterblijft.
De rest (spiervlees en orgaan) gaat in boterbakjes, bakjes van de chinees, smeerkaas kuipjes (porties voor de kat) en die was ik weer af voor hergebruik. Tot ze kapot gaan dan gaan zo omgespoeld in de plasticzak voor het plastic afval.

Ook vries ik nogal eens verse nekken los in en daarna gaan ze in een grote stevige zak, zo kan ik ze per stuk uit de vriezer halen en heb ik ook geen (bijna geen) plastic afval dat stinkt.
#1963472
Op mijn aanrecht staat altijd een leeg melkpak. Iedere avond geef ik eten uit de plastic zakjes uit de vriezer en doe het eten in de bak. De plastic zakjes verdwijnen in dat lege melkpak. Daar verdwijnt ook het restafval in zoals zakdoekjes, de jus en onze etensresten. Dan vouw ik het melkpak weer helemaal dicht en gaat het de kliko in. Nog nooit maden gezien. In de zomer de klikodeksel een beetje sprayen met Febreze en we ruiken niks.
#1963480
WillyP schreef: Ook vries ik nogal eens verse nekken los in en daarna gaan ze in een grote stevige zak, zo kan ik ze per stuk uit de vriezer halen en heb ik ook geen (bijna geen) plastic afval dat stinkt.
:doh: waarom heb ik daar nooit aan gedacht, kan ik mn pizza-lade mooi voor gebruiken (eet nooit pizza dus krijgt die lade toch nog nut)
#1963512
Nu met deze buitentemperaturen bewaar ik  barf-zakjes gewoon buiten in een gratis zak , die bestemd is voor plastic afval. Rollen zakken kunnen gratis afgehaald worden in supermarkten  :D
Dus nu geen afvalzakjes in de vriezer, in de zomer wel.
Er wordt maar 1x per 4 weken ingezameld, en ik kan die vieze zakjes geen 4 weken in de  warmte laten liggen, dan krijg ik echt heisa met mn buren.

verder hoef ik maar weinig barf-verpakkingsmateriaal te kopen, hier krijgen de meeste plastic zakjes een 2de ronde
;)
#1963527
Als het warmer weer is verzamel ik de plastic zakjes waar het vlees e.d. in heeft gezeten ook in een grotere zak in de vriezer en als ik dan naar het milieu-park ga om oud papier en plastic weg te brengen haal ik de zak met zakjes uit de vriezer.

Ook vlees wat bijvoorbeeld weggegooid moet worden omdat het over de datum is oid gaat in een zakje, daar schrijf ik op "weg!" en prop het in de vriezer. De dag voordat de container geleegd word gooi ik het er dan in.

Van de zomer ga ik nieuw spul proberen tegen de maden. Wat ik gehoord heb moet het goed werken, dus ik ben benieuwd!
#1963825
Ik gooi alles gewoon in mijn afvalbakje en die zak gaat er iedere twee dagen uit. Dan breng ik die naar de container en klaar is kees. De container wordt minimaal 3 keer per week geleegd (waarschijnlijk vaker) en staat ca. 1 km van mijn huis vandaan. Ik heb ook nooit klachten van de mensen gehad, want iedereen doet het op deze manier volgens mij.
#1963837
martine-tom schreef: Plastic moet je hier apart aanbieden dus ik gooi alle zakjes in een grote zak en als het gaat stinken lever ik het in.
Scheiden jullie geen plastic dan?
In dat geval is het opgelost...
Hier scheiden we ook afval. Ook ik doe alle vleeszakjes in een schone zak en bind deze zo goed als mogelijk dicht en lever het daarna in.
#1963857
Xada schreef: Ik gooi alles gewoon in mijn afvalbakje en die zak gaat er iedere twee dagen uit. Dan breng ik die naar de container en klaar is kees. De container wordt minimaal 3 keer per week geleegd (waarschijnlijk vaker) en staat ca. 1 km van mijn huis vandaan. Ik heb ook nooit klachten van de mensen gehad, want iedereen doet het op deze manier volgens mij.
Maar jij hebt dan ook het geluk in Portugal te wonen, waar mensen hun volle vuilniszakken zelf in containers op straat moeten gooien! Is bij die temperaturen wel zo lekker natuurlijk, dat niet iedereen zijn afval in z'n tuin moet opslaan totdat vier weken later de milieudienst het komt ophalen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door