Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1964365
Bij ons gaat er veel melk en brood per dag doorheen.
In de plasticzakken van het brood doe ik de gebruikte zakjes en knoop deze dicht.
Of ik gebruik de 2 liter jerrycan van de melk. Zakjes erin, en dop erop. Kan je ook in je aanrechtkastje makkelijk kwijt, dus meerdere dagen bruikbaar.
Wij barfen pas sinds 5 weken dus heb geen ervaring of dit zomers afdoende is.
#1965093
dAT ik veel zakjes gebruik ben ik inmiddels ook achter. Maar dat is beginnersonwetendheid :(
Als ik vlees binnenkreeg woog ik per vlees een portie voor beide honden elk.
Dus 2 zakjes spiervlees, 2 zakjes orgaan, 2 zakjes bot, 2 zakjes groente enz enz.
Ook omdat de ene hond heel andere dingen lust dan de ander.
Nu gooi ik het vlees welke beide honden lust samen in een zakje.
Dan heb ik 's ochtends en 's avonds toch nog meerdere zakjes, want ze krijgen per dagdeel toch minstens twee verschillende soorten vlees.
dan hebben we de katten nog met ook minstens twee zakjes per dag.
Bij ons hier wordt geen plastic opgehaald. Wel hebben we bij winkelcentra containers voor afval plastic. maar daar wordt duidelijk vermeld dat er geen zakjes in mogen waar vlees en vis in hebben gezeten. Ik probeer al steeds zakjes in ander afval te stoppen of in plastic zakken, maar toch ruik ik de container. Dus ik zal het ook in de vriezer moeten stoppen en van daaruit in de container die men ophaalt. zal best wel eens vergeten worden. ::) Fijne tips hier, zo kan ik een manier gaan zoeken om het wat fijner te maken.
#1965115
Je zou orgaan en eventueel groente in plastic doosjes kunnen doen, ik doe ook de orgaan in doosjes van 80 gram en ieder krijgt een doosje(3 x per week) , zo de vaatwasser in ;) ik heb ze toen bij de xenos gekocht .

Ik doe vlees per pond in een zakje , ze eten ieder een half pond.

Ik weeg dan altijd weer af als ze hun eten kriigen, soms met bot bijv. kippenpoot hoef ik dat niet af te wegen en krijgen ze ieder een poot.

En ze krijgen hier maar 1 x per dag eten scheelt ook weer zakjes ;)
#1965177
sphynxlover schreef: dAT ik veel zakjes gebruik ben ik inmiddels ook achter. Maar dat is beginnersonwetendheid :(
Als ik vlees binnenkreeg woog ik per vlees een portie voor beide honden elk.
Dus 2 zakjes spiervlees, 2 zakjes orgaan, 2 zakjes bot, 2 zakjes groente enz enz.
Ook omdat de ene hond heel andere dingen lust dan de ander.
Nu gooi ik het vlees welke beide honden lust samen in een zakje.
Dan heb ik 's ochtends en 's avonds toch nog meerdere zakjes, want ze krijgen per dagdeel toch minstens twee verschillende soorten vlees.
dan hebben we de katten nog met ook minstens twee zakjes per dag.
Bij ons hier wordt geen plastic opgehaald. Wel hebben we bij winkelcentra containers voor afval plastic. maar daar wordt duidelijk vermeld dat er geen zakjes in mogen waar vlees en vis in hebben gezeten. Ik probeer al steeds zakjes in ander afval te stoppen of in plastic zakken, maar toch ruik ik de container. Dus ik zal het ook in de vriezer moeten stoppen en van daaruit in de container die men ophaalt. zal best wel eens vergeten worden. ::) Fijne tips hier, zo kan ik een manier gaan zoeken om het wat fijner te maken.
meteen de zakjes verwijderen als je het vlees uit de vriezer haalt, scheelt een hele hoop stankoverlast.
even uitkloppen wil dan ook nog wel de ijsresten uit de zakjes slaan.

Ik weet niet hoe groot jouw dagporties zijn, maar je zou een siliconen muffinvorm kunnen gebruiken om  groente en orgaan vormvast te vriezen.
Dan de klonten uit de vorm duwen, en die samen in een grote zak.
Ontdooien kan event. in de voerbak van de honden, en voila, scheelt een hoop zakjes, plus een hoop afval
#1966606
Ja, invriezen zo dat het elkaar niet raakt en na invriezen bij elkaar gooien.
Ik vries overigens mn geblancheerde sperziebonen los in. Ik maak ze schoon, was ze en blancheer ze en droog ze dan heel goed af, echt 2x met een theedoek overheen uitvoerig drogen. Als je de batch dan in een zakje doet en invriest, zit er minder vocht aan. Het vocht vriest dan minder aan elkaar vast en zijn ze makkelijker in porties weer uit het zakje te halen.
#1968357
Anne in Duitsland schreef: Maar jij hebt dan ook het geluk in Portugal te wonen, waar mensen hun volle vuilniszakken zelf in containers op straat moeten gooien! Is bij die temperaturen wel zo lekker natuurlijk, dat niet iedereen zijn afval in z'n tuin moet opslaan totdat vier weken later de milieudienst het komt ophalen...

Hier komen ze elke week het gewone huisvuil halen en om de 2 weken PMD maar daar mogen geen zakjes in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door