Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hetty_
#1942751
@ Maryana, ik ben heel benieuwd naar jullie barfervaringen in Spanje.

@ Xada, rust, ruimte en verdraagzaamheid, precies de 3 dingen die wij zoeken.
Voor ons geen super de luxe vakantieparken met lawaai en piepkleine campingplaatsen.

@ Esther, dank je wel.
Madame heeft een hele bank tot haar beschikking, daar heeft ze recht op, vindt ze.  ;D

@ Nienke, ze heeft het zwaar.
Ze wil eigenlijk nog veel meer verwend worden, ons koninginnetje met haar hermelijnen mantel.  ::)

Maar nou weet ik nog steeds niet of ik eendennekken kan drogen en als volwaardig vleesbot kan beschouwen.  :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#1942761
Als je genoodzaakt bent om tijden je trektocht veel kip te voeren, dan zou ik haar  vanaf nu andere vleesbotten geven dan kip
En ook een poosje geen kip als je terug bent. Daarmee  van ge ten dele een te veel aan kip een beetje op  :)
Antwoord op jouw gedroogde eendennekken-vraag heb ik niet  :-[
Door 202Spots
#1942782
Hetty 1 schreef: Maar nou weet ik nog steeds niet of ik eendennekken kan drogen en als volwaardig vleesbot kan beschouwen.  :-\
Voor 1 of 2 dagen in de week misschien,maar ik zou echt niet voor 3 maanden alleen maar gedroogde nekken geven.
Het ziet er naar uit dat je onderweg gelukkig ook verse barf kan kopen.
Door Hetty_
#1942797
Dori, ik probeer zoveel mogelijk vers vleesbot te kopen, maar voor nood 1 of hooguit 2 keer in de week gedroogde eendennekken zou wel erg fijn zijn.  :)
Dan is het, als ik een week of wat niets anders kan kopen, niet alleen maar kip.
Gebruikersavatar
Door nova
#1943037
Misschien kun je ook een aantal dagen eierschaalpoeder geven in plaats van vleesbot, maar dan moet je wel aan voldoende orgaan/spiervlees kunnen komen
Door Nynke
#1943188
En als je geen maler/molentje hebt, ik heb genoeg eierschaalpoeder liggen wat ik zo kan opsturen in een grote envelop  ;)
Door Hetty_
#1943198
Dank je wel Nienke.

Ik ben op het ogenblik aan het bieden op marktplaats op een koel/vriesbox van 30 liter.  :D
Dan kan ik wat meer ingevroren meenemen.

Wish me luck.  ;D
Door Maryana
#1943389
Ik wil je even waarschuwen, als je denkt een koel/vriesbox mee te nemen besef dan dat de buitentemperatuur dermate hoog kan worden dat zelfs wanneer je over een 3 sterren vriesbox (bestemd voor Nederland) er in Spanje onvoldoende vriescapaciteit in zit om voodurend de minimumtemperatuur konstant te waarborgen. Je vlees kan dan dus bederven.
Wij hebben de eerste jaren in Spanje veel getobd met onze ijs/vieskast (4 sterren) die we meegenomen hadden omdat de apparaten voor de Nederlandse markt geschikt zijn voor een maximale omgevingstemperatuur van 27 graden celcius.
Dus veel menemen heeft echt geen zin.

Ik raad je dan ook aan dat als je in kleine dorpjes wil verblijven en vrienden maakt met de slager hij je best helpen wil, en/of wat vlees voor jou in zijn vriezer wil bewaren. Spanjaarden zijn in principe vriendelijke en hulpvaardige mensen.
Wil je verdere tips mail me dan ff op mijn email adres, dan geef ik mijn telefoonnr. kan je praten, dat is misschien wat makkelijker.
Door Hetty_
#1943412
Ik weet het Maryana, de meeste koelboxen voldoen niet bij hoge buitentemperaturen, maar dit is een waeco coolmatic compressor vriesbox en speciaal geschikt voor extreme temperaturen. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door