Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1939703
nee hoor, gewoon doorzetten jij nou! nu ben je toch al bezig, en het zal je steeds minder moeite kosten. als je nu stopt, en over een tijd (Jasco is immers nog jong) weer gedonder krijgt, kan je weer van voor af aan beginnen en sla je jezelf voor  je kop dat je niet door gezet hebt.

Tinlo konijn is, naar mijn en Reus ervaring, prima! Zit alles in in de goede verhoudingen, dus je kan gewoon dat geven en dan, als je er aan kan komen, wat konijnen onderdelen extra geven.
#1939755
Lastig he zo een eliminatiedieet.  Maar ik wou je toch even een hart onder de riem steken: vooral doorgaan en niet opgeven.  Je bent nu al zo ver gekomen het zou zonde zijn moest je dit nu opgeve om "gewoon " te gaan barfen.  Het is zoals al aangegeven wordt.  Stel dat het dan even goed gaat en nadien toch weer problemen opduiken moet je misschien weer helemaal opnieuw beginnen en dan sla je je zelf echt voor de kop.
Nog even volhouden dus, je bent goed op weg.
Misschien ook niet te vaak proberen te borstelen.  Hoe meer je borstelt hoe meer ze gaan verharen en misschien irriteer je de huid hier ook wat mee waardoor hij wat meer gaat knabbelen en...heb je misschien een klein sneeuwbal effect.  Tenminste dat is wat ik zo weinig mogelijk zou doen.
#1939882
Veerle-scrappyToo schreef: Lastig he zo een eliminatiedieet.  Maar ik wou je toch even een hart onder de riem steken: vooral doorgaan en niet opgeven.  Je bent nu al zo ver gekomen het zou zonde zijn moest je dit nu opgeve om "gewoon " te gaan barfen.  Het is zoals al aangegeven wordt.  Stel dat het dan even goed gaat en nadien toch weer problemen opduiken moet je misschien weer helemaal opnieuw beginnen en dan sla je je zelf echt voor de kop.
Nog even volhouden dus, je bent goed op weg.
Misschien ook niet te vaak proberen te borstelen.  Hoe meer je borstelt hoe meer ze gaan verharen en misschien irriteer je de huid hier ook wat mee waardoor hij wat meer gaat knabbelen en...heb je misschien een klein sneeuwbal effect.  Tenminste dat is wat ik zo weinig mogelijk zou doen.
Ik borstel 2keer per week vooral om dat hij vuil is en ik loop niet graag met een vuile hond op straat :)
Modder op vacht en huid kan ook niet echt goed zijn he.
Ik hou de borstelbeurten wel kort.
Ik zit geen heel uur te kammen en te borstelen :)

We zetten verder door ;)
#1942674
Hallo iedereen,

Hier ben ik weer met een update van Jasco zen eliminatie-dieet

Update week 3:

Deze week gaf ik Jasco 1.5kg per dag.
Doordat ik door men voorraad lever en nier heen zat werd de ontlasting op sommige dagen wat te hard.
Voor men volgende lading konijn had ik wat problemen...
Daarom heb ik enkel kvv voor de volgende week dit van kiezebrink-mix alaska konijn en nieren in vet.
Heb ook nog 1 barf-konijn maar hiervan ga ik het vlees gebruiken om te trainen.
In de alaska zitten wel groenten maar men DA vond dit niet echt een probleem.
Heb naar de fabrikant gemaild om te weten welke groenten er gebruikt worden in de mix.
Over zen gewicht kan ik ik zeggen dat hij 1.2 kg is bijgekomen deze week  :) daar ben ik dus blij om :biggrin2:
May Linn je had gelijk gwn meer voeren en alles komt in orde ;)

Dinsdag hadden we een hevige opstoot van schilfers. Ik heb hem toen geborsteld met men borstel op de stofzuiger.
Toen ik de vacht donderdag controleerde met de DA had hij minder schilfers.
Hij eet nog steeds zeer veel gras verder is hij zeer actief dus lijkt hij niet misselijk  :-\

We zijn dus tevreden week 4 gestart :)


Wel nog een vraagje:

Ik las deze week over appelazijn dat dit ook zou helpen bij darm-en huidproblemen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groeten Peter
Laatst gewijzigd door Patj88 op zo 20 feb 2011, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#1943206
fijn dat jasco aangekomen is!

geen ervaring met appel-azijn, ik zou nog steeds zeggen dat als je er iets bij wilt gaan geven om jasco te helpen je in eerste instantie zou moeten kijken naar middeltjes die de ontgifting wat helpen. je weet nu namelijk niet of de huidschilfers een echt probleem zijn, of erger zijn geworden door het ontgiften. daarom zou ik zeggen, gooi er nu een ontgiftkuurtje (en pro-biotica) tegen aan, mocht Jasco dan nog steeds zo'n last houden van schilfers, dan zou je eens naar Doils olie kunnen kijken, dat heeft Reus enorm geholpen.
#1943210
nienk schreef: fijn dat jasco aangekomen is!

geen ervaring met appel-azijn, ik zou nog steeds zeggen dat als je er iets bij wilt gaan geven om jasco te helpen je in eerste instantie zou moeten kijken naar middeltjes die de ontgifting wat helpen. je weet nu namelijk niet of de huidschilfers een echt probleem zijn, of erger zijn geworden door het ontgiften. daarom zou ik zeggen, gooi er nu een ontgiftkuurtje (en pro-biotica) tegen aan, mocht Jasco dan nog steeds zo'n last houden van schilfers, dan zou je eens naar Doils olie kunnen kijken, dat heeft Reus enorm geholpen.
Als ik het goed begrepen heb werkt appelazijn ook als ontgiftend nienk.
Ja echt goed he dat hij is aangekomen.
Hij eet wel 1.5kg nu  :o in vergelijking met jouw kleine Reus is dit zeer veel he :)
Laatst gewijzigd door Patj88 op ma 21 feb 2011, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#1943382
haha ja, dat is zo 8 keer meer! nou is dat natuurlijk lekker goedkoop, dat Reus niet zoveel eet, maar grotere honden zijn volgens mij wel leuker om mee te barfen hoor, het is lastig porties maken en dingen vinden omdat hij zo klein is.

ik kan inderdaad ook her en der wat vinden over appelazijn, ontgiften en jeuk. wellicht weet iemand hier en iets meer over. tipje: zet het even in je topic titel. (in je eerste post op wijzigen klikken, daar kan je het veranderen)
#1943770
nienk schreef: haha ja, dat is zo 8 keer meer! nou is dat natuurlijk lekker goedkoop, dat Reus niet zoveel eet, maar grotere honden zijn volgens mij wel leuker om mee te barfen hoor, het is lastig porties maken en dingen vinden omdat hij zo klein is.

ik kan inderdaad ook her en der wat vinden over appelazijn, ontgiften en jeuk. wellicht weet iemand hier en iets meer over. tipje: zet het even in je topic titel. (in je eerste post op wijzigen klikken, daar kan je het veranderen)



Zo ik heb het aangepast nienk thx voor de tip ;)
Ja voor een kleine hond is het war meer werk om kleine porties te maken.
Maar ik denk dat in nederland veel meer barf-spullen te verkrijgen zijn dan in België. Als ik hier groothandels aanschrijf reageren deze nogal raar  :biggrin2:
#1944060
Patj88 schreef: Zo ik heb het aangepast nienk thx voor de tip ;)
Ja voor een kleine hond is het war meer werk om kleine porties te maken.
Maar ik denk dat in nederland veel meer barf-spullen te verkrijgen zijn dan in België. Als ik hier groothandels aanschrijf reageren deze nogal raar  :biggrin2:
Of ze reageren helemaal niet  >:(  gebeurt ook vaak genoeg.  Bellen gaat het beste van al.
#1944200
Ik zou zelf even geen appelazijn erbij gaan geven. Dat kan de uitwerking van je eliminatie veranderen (stel dat hij niet tegen de appelazijn kan..) en extra ontgiften lijkt me nu ook niet zo geslaagd. Als je over een poosje weet waar je hond wel goed tegen kan dan komt de tijd dat je met dit soort toevoegingen kan gaan uitproberen.
#1944478
Appelazijn werkt schimmeldodend. In ieder geval bij mensen. Het is niet de bedoeling dat je het eet/drinkt, maar de huid ermee insmeert. Wordt voornamelijk gebruikt bij voetschimmel, kalknagels, ingegroeide teennagel. De appelazijn zorgt ervoor dat de huid niet meer jeukt. En dat heeft als gevolg dat er minder gekrabt gaat worden. Bijkomstig voordeel kan zijn dat je hond het zo vies vindt dat hij zichzelf niet continu gaat aflikken. Aangezien het een natuurprodukt is, lijkt het mij dat je best zonder nadelen je hond kunt insprayen. Appelazijn samen met water in een plantenspuit en dan lekker inwrijven.
Ik heb het nooit nodig gehad bij een hond dus heb er geen echte ervaring mee, maar was vandaag van alles aan het lezen over appelazijn ivm een kalknagel. Proberen kan weinig kwaad denk ik.
#1945179
Hallo,

Vandaag heb ik Jasco geborsteld.
Hij had overal wel wat schilfers maar vooral aan zijn "oksels" had hij massaal veel schilfers nog nooit eerder gezien.
Ook had hij in dit gebied al een krabwonde.
De huid is doog dat heb ik duidelijk kunnen zien.
Ook verhaart hij voor het moment.

Ik hoop dat dit de ontgifting is waar jullie het over hebben?

Kan ik nu iets doen?

Groetjes Peter
#1945188
Ai, dat is naar,  maar hoort er (denk ik) wel een beetje bij.

Je zou je DA kunnen vragen of ze een shampoo heeft die Jasco kan helpen? weet dat het je eerder afgeraden is om hem te wassen, maar ik heb voor Reus een shampoo speciaal voor dergelijke huid klachten die hem enorm goed helpt. het wassen spoelt de schilfers weg en de shampoo voedt de huid waardoor hij niet meer zo droog en kriebelig was. dat is deze: http://www.huisdierwinkel.be/product/4/ ... 00-Ml.html (belgische site voor je)

wellicht vind iemand anders juist iets anders beter, ik heb met Reus en die shampoo goede ervaringen. was hem er nu nog zo 1 keer in de maand mee, en daar gaat zijn vacht & huid merkbaar op vooruit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door