Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1932729
ow ach... jij zit ook op hondenpage toch? Had daar al gereageerd dat jouw honden helemaal niet grijs zijn!

Hoe komt dat eigenlijk? Die van mijn ouders werd al met 5 jaar grijs (jack x vlinderhond).
Door wijkje
#1932754
Geweldig toch om compliment te krijgen...

Nora wordt binnenkort 9. Maar ze is vele malen mooier dan jaren geleden..Haar spieropbouw is mooier, haar vacht..En haar gebit is verbeterd en blijft nu stabiel qua aanslag..Helaas heeft ze wel 2 plekken met tandsteen die niet weg gaan..Maar tandvlees ziet er wel gezond uit..Dus ik zit nog in dubio wat ik daar mee moet..

Ik mag binnenkort ook voor de jaarlijkse check en inentingen..Dus ik ben benieuwd wat de dierenarts van onze dame vindt..

Maar als ik zie hoe onze oudste kater van 19 in korte tijd mooi is geworden van zijn Barf-dingetje..Geweldig om te zien..Willem peuzelt zonder problemen een fazantenboutje weg..En zijn vacht is geweldig geworden !  Hij is levendig en staat te trappelen met zijn drie poten als ik weer kom met wat vlees/orgaan.
Laatst gewijzigd door wijkje op vr 11 feb 2011, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#1932777
_Sandra_ schreef: ow ach... jij zit ook op hondenpage toch? Had daar al gereageerd dat jouw honden helemaal niet grijs zijn!

Hoe komt dat eigenlijk? Die van mijn ouders werd al met 5 jaar grijs (jack x vlinderhond).
Dat hondje van je ouders at zeker brok?
Het valt mij wel vaker op dat Barfhonden helemaal niet zo snel grijs zijn.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1932829
Volgens mij heeft grijs worden niets te maken met wat een hond eet.

Kjell begon met 2 jaar al grijs te worden en is nou echt een grijze postduif  :biggrin2:
Zijn vader, moeder en oma waren ook allemaal vroeg grijs.

Ik ken ook Tervurenaren die brok eten en met 11-12 jaar nog niet 1 grijs haartje hebben.
Ik denk dat dat genetisch bepaald is.
Door Jasmin
#1934721
Kreeg laatst een mailtje van de DA. Jasmin had al 2 keer blaasontsteking met blaasgruis gehad na de loopsheid, toen ze nog brokken at. En toen was er afgesproken dat ze preventief een antibioticakuur zou krijgen tijdens de loopsheid. Vandaar dat mailtje.

Maar nu we een half jaar barfen had ze geen klachten tijdens de laatste loopsheid, dus hoefde ik lekker niet naar de DA. Zal ik nog een mailtje terugsturen met het hele verhaal in geuren en kleuren? Of zal ik wachten tot ze haar weer gezien hebben...... ik verheug me er nu al op.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1934734
HannekeKjell schreef: Volgens mij heeft grijs worden niets te maken met wat een hond eet.

Kjell begon met 2 jaar al grijs te worden en is nou echt een grijze postduif :biggrin2:
Zijn vader, moeder en oma waren ook allemaal vroeg grijs.

Ik ken ook Tervurenaren die brok eten en met 11-12 jaar nog niet 1 grijs haartje hebben.
Ik denk dat dat genetisch bepaald is.
Ik denk beide, genetisch bepaald maar ook wat hij eet.
Mijn border collie begon met 8 jaar behoorlijk grijs te worden, eenmaal over op barf en 2 rui-beurten verder zijn veel grijze haren weer verdwenen.
Ze is nog steeds niet diepzwart zoals vroeger (dat mag ook wel met 11jaar), maar veel minder grijs dan dat ze was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door