Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1929476
Ik zit even met een vraag.
Gisteren heb ik een pompoentje gekocht voor de honden.
Maar toen ik ermee thuiskwam wist ik eigenlijk helemaal niet wat ik ermee aan moest.
Moet ik dat ding koken?
Of juist rauw pureren?
En hoeveel mag ik ervan geven?
Kan ik hetgeen ik over hou invriezen?
En moet ik de pompoen eerst schillen, en zoja, hoe doe ik dat?

Heel veel vragen over een simpele pompoen  :biggrin2: sorry ..... misschien wat dom allemaal, maar ik heb werkelijk geen idee.
Door 202Spots
#1929494
Ik doe net zo als vanaalst, de schil is was-achtig en kan je er na 't koken bijna afpellen.
Ik kook de hele pumpkin en vries 't gepureerd in kleine bakjes
Gekookte Pumpkin puree werkt goed met diaree en ook met harde ontlasting
Door Staftime
#1929505
Super zo snel al bruikbare tips!
Heel erg bedankt.
Ik ga morgen of overmorgen dat ding dan maar eens molesteren. (schrijf ik dat goed?)

Ongeveer een eetlepel per hond per keer dus?
En kan ik het ook mengen met andere groente in een mix?
Of is dat niet aan te raden?
Door Mevroi Kruim
#1929582
Alleen voor de honden, voor ons gooi ik ze in stukken met schil in de oven en veeg ik de schillen er af als ze gaar zijn. Ik hou niet van schil in de soep  :P
Door 202Spots
#1929716
Rauw met schil door de groentmix kan wel.maar voor de diaree en harde poep werkt de gekookte beter dan rauw.
Ik vind de schil veel te hard om om te nemen dus haal ik er liever af.
Door Staftime
#1929737
Voor de ontlasting hoef ik het niet speciaal te doen, ik heb het meer als afwisseling in de groentemix erbij genomen.
Hun ontlasting is perfect, mooie kleine keuteltjes, en doen 'kloeng' als ik het zakje in de vuilnisbak mik haha.
Vind ik altijd zo'n geweldig geluid! Dat lukt niet met graandrollen haha
Door Paula1976
#1929812
Staftime schreef: Voor de ontlasting hoef ik het niet speciaal te doen, ik heb het meer als afwisseling in de groentemix erbij genomen.
Hun ontlasting is perfect, mooie kleine keuteltjes, en doen 'kloeng' als ik het zakje in de vuilnisbak mik haha.
Vind ik altijd zo'n geweldig geluid! Dat lukt niet met graandrollen haha
Hahaha.....geweldig! Dat vind ik ook altijd zo mooi, ik hou het schepje bij Eddie en Tico er onder als ze poepen en dat klinkt ook zo leuk als het in het schepje valt!!! Inderdaad heel wat anders dan de flatsen die overal liggen van die arme br#kkenhonden!
Door Boez
#1930034
Pompoen wordt hier met schil en al gegeten zowel door 't vrouwtje als door woef :)
(Beiden prefereren het overigens wel gekookt of gebakken... ;) )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door