Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fige
#1919970
Wij vriezen de zalmkoppen minimaal 10 dagen voor consumptie in. Nou weet ik toch niet meer waarvoor dat precies is alleen dat het moet! Kan iemand mij dat nog even weer vertellen?
Door Nynke
#1919980
dat heeft te maken met een parasiet die voorkomt in de *** weet ik niet meer  :-X :-X  

Ik ga even zoeken !!!  ;)


Edit: Tekst van Lizzy uit 2008, gevonden op trefwoord zalmparasiet:  "Zalm – de zalm in het noordwesten van de Atlantische Oceaan (Alaska, Brits Columbia, Washington en Oregon) kan soms een parasiet bij zich dragen (rickettsia die meekomt met leverbot) die ook honden aanvalt. Alle soorten zalm kunnen deze parasiet bij zich dragen, maar hij zit nooit in zoetwatervis. Je kunt hem vernietigen door het vlees een paar dagen ingevroren te houden in een professionele diepvries (-18 °C) of een paar weken in een gewone diepvries voor huishoudelijk gebruik (-12 °C)."
Laatst gewijzigd door Nynke op ma 31 jan 2011, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1920003
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 96#p568096
en in engels
It's caused by one or both of two rickettsial bacteria, _Neorickettsia helminthoeca_ and Elokomin fluke fever agent. Invertebrate hosts are important vectors of infection, most likely an aquatic snail that's an intermediate host for a fluke. The fluke leaves the snail and penetrates the tissues of salmonid fish, forming cysts. When an infected fish is eaten by a canid, the flukes and released and soon become egg-laying adults. When the rickettsial bacteria causing salmon disease are in the fluke, they rapidly multiply in the canid's lymphatic system and then spread into the blood stream.
http://www.phouka.com/dogs/dog_salmon.html
Door mad_trapper
#1920753
Zalm – de zalm in het noordwesten van de Atlantische Oceaan (Alaska, Brits Columbia, Washington en Oregon) kan soms een parasiet bij zich dragen (rickettsia die meekomt met leverbot) die ook honden aanvalt.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat honden in Britisch Columbia heel veel verse zalm te eten krijgen. (ook de mijne toen ik er was)

Ik heb er alles bijeen een jaar gezeten en nog nooit heb ik  gehoord van die parasiet...al helemaal niet dat er honden ziek door werden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door