Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1918007
202Spots schreef: Ik denk dat Pixie meer afwisseling heeft dan menig andere barfer! ;)
Ik zou me geen zorgen maken hoor!
Ze heeft zelfs meer afwisseling dan ik  ;D
Maar ik ben wel telkens aan het kijken of ik eea niet kan aanpassen aangezien ze nog altijd dik 33kg per maand weg knabbelt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1918008
*milik* schreef: Chips, ik voer eigenlijk ook voornamelijk soorten vogel: kip, eend, wilde eend, parelhoen en daarnaast haaskarkas.
Nooit bij stilgestaan dat dat allemaal dezelfde diersoorten zijn :-\ Ribben voer ik af en toe, met een knoop in mijn maag, toch maar even overheen zetten dus :-\
Niet druk maken  ;)
Je mag ook gewoon alleen zachte botten voeren, vaak zijn dat vogels.
Maar alle vogelsoorten hebben een andere samenstelling en tellen dus als diersoort.
Je hoeft dus je dus niet over die knoop in je maag te zetten, tenzij je dat erg graag wil natuurlijk  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1918011
Ik voer ook het liefst meerdere diersoorten, ook in bot.
Maar dat is ook vooral omdat ik het leuk vind  :biggrin2:

Maar ik zou me ook absoluut niet druk maken als je ze hier zouden leven van: kippenruggen, eendenruggen, rundvlees, paardenvlees en orgaan van lam/geit.

1 botsoort vind ik wat karig omdat een groot gedeelte van je menu uit vleesbot bestaat, ideaal is het niet dus.
Maar je hond zal er best op overleven en het beter doen dan op brok.
Maar dit zou ik alleen doen als een andere botsoort echt geen keuze is.
Door wijkje
#1918012
.Hier is gevogelte ook wel de basis...En ik zorg altijd dat ik wel iets anders heb zoals wild of ander dier..Maar lamsribben durf ik ook niet te voeren..

Maar ik denk dat de dames hier nu niet hoeven te klagen..Ik heb nu best veel variatie in de vriezer..
Door TMG1961
#1918013
Als minimum wil ik 3 verschillende soorten bot voeren. Ook vlees wil ik toch echt minstens 3 soorten blijven voeren.
Of Pixie iets wel of niet eet hoef ik me geen zorgen te maken, m'n barf kliko eet tot nu toe alles  :biggrin2:

De geitenribben die ik besteld heb heeft ze al eens gehad, ook lamsrib, beide echt boterzacht en Pixie kauwt echt heel goed, zelfs op de kleinste stukjes bot kauwt ze.
Door millyckk
#1918016
May Linn schreef: Niet druk maken  ;)
Je mag ook gewoon alleen zachte botten voeren, vaak zijn dat vogels.
Maar alle vogelsoorten hebben een andere samenstelling en tellen dus als diersoort.
Je hoeft dus je dus niet over die knoop in je maag te zetten, tenzij je dat erg graag wil natuurlijk  ;)
Ik wil me erg graag over die knoop heenzetten :biggrin2: maar heb helaas al een aantal malen rib gehad die dus absoluut niet jong was..... da's nie fijn nie ;)  daar krijg je knopen in magen van :P

En idd. het zijn natuurlijk wel weer andere vogelsoorten!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1918017
*milik* schreef: Ik wil me erg graag over die knoop heenzetten :biggrin2: maar heb helaas al een aantal malen rib gehad die dus absoluut niet jong was..... da's nie fijn nie ;) daar krijg je knopen in magen van :P

En idd. het zijn natuurlijk wel weer andere vogelsoorten!
Dan kan ik je zeker de jonge ribbetjes van slagerij West aanraden, tot nu toe (100kg verder ofzo) gegarandeert jong en zacht  :)
Door millyckk
#1918018
May Linn schreef: Dan kan ik je zeker de jonge ribbetjes van slagerij West aanraden, tot nu toe (100kg verder ofzo) gegarandeert jong en zacht  :)
Laat ik nou opnieuw de gok genomen hebben en 5 kg probeersel bestelt! :biggrin2:
Door 202Spots
#1918023
Senta schreef: Hoe komen jullie daar nu bij dat alle vogelsoorten dezelfde samenstelling van botten hebben?
Hebben jullie een lijst gevonden hierover? (Ben daar wel benieuwd naar namelijk kom zelf niet verder dan de kipsamenstelling)
Ik zit al 4 paginas te vragen wat 't verschil is tussen calcium en calcium, als jij 't verschil weet dan zou ik 't graag horen.
Het verschil tussen vogelsoorten botten en bot van lamskop is wel duidelijk te merken aan de hardheid van 't bot,
maar of er nou echt zoveel verschil in kip of patrijs bot zit betwijfel ik.
Tenzij er misschien weer naar de merg word gekeken, maar dan zal 'n eend en kalkoen ook weinig verschil maken.
Ik begrijp echt niet waarom er zo'n probleem van word gemaakt hoor, mijn honden krijgen niet meer dan 4 of 5 bot soorten
waarvan trouwens 't grootste gedeelte van de kippenbotten is,en ze doen het prima zonder 10-12  andere soorten bot waar ik niet aan kan komen.
Door Anne in Zweden
#1918024
202Spots schreef: Denk de merg even weg...en denk de hardheid van de bot weg
en wat is dan 't verschil in de calcium van kippenbot en runder bot?
Ja hallo, dat is toch onzin! Ik ga het merg toch niet wegdenken, want dat voer ik toch met het bot! Ik schraap de botten niet leeg en geef ze dan aan mijn honden, ik geef het bot compleet, en omdat bot meer is dan alleen het bot maar dus OOK het merg, kun je er toch niet van uitgaan dat alle bot gewoon hetzelfde levert aan voedingsstoffen, en dat dus geldt "bot van kip = bot van lam = bot van eend = allemaal calcium en verder niets". Dat is nou net wat ik bedoel! Misschien als je alleen mergloos bot zou geven, zou je kunnen stellen dat calcium = calcium, maar dat doet dus niemand. En het lijkt mij dat het merg van een eend anders is samengesteld dan het merg van een kip of een gans. Ik zie gevogelte dan ook niet allemaal als één diersoort. Volgens mij heb ik dat ook zo geleerd van juffrouw Lizzy hier op bp! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1918026
*milik* schreef: Laat ik nou opnieuw de gok genomen hebben en 5 kg probeersel bestelt! :biggrin2:
:biggrin2: Toeval bestaat niet....
Ben benieuwd wat je hondje ervan vind!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1918027
202Spots schreef: Ik zit al 4 paginas te vragen wat 't verschil is tussen calcium en calcium, als jij 't verschil weet dan zou ik 't graag horen.
Het verschil tussen vogelsoorten botten en bot van lamskop is wel duidelijk te merken aan de hardheid van 't bot,
maar of er nou echt zoveel verschil in kip of patrijs bot zit betwijfel ik.
Tenzij er misschien weer naar de merg word gekeken, maar dan zal 'n eend en kalkoen ook weinig verschil maken.
Ik begrijp echt niet waarom er zo'n probleem van word gemaakt hoor, mijn honden krijgen niet meer dan 4 of 5 bot soorten
waarvan trouwens 't grootste gedeelte van de kippenbotten is,en ze doen het prima zonder 10-12  andere soorten bot waar ik niet aan kan komen.
Even heel stom logisch nadenken, ja calcium lijkt me calcium (kijk maar naar brok  :-X)
Maar een bot van een dier bestaat nooit simpelweg uit alleen calcium, dat bestaat ook uit andere stoffen die denk ik wel kunnen verschillen.
Je hond kan hierop leven inderdaad, maar zoals ook bij ons belangrijk is, is het ook belangrijk voor honden om afwisseling in verschillende stoffen van verschillende dier-/plantensoorten te eten.

Daarnaast geef je natuurlijk nooit kaal bot, dus haalt je hond er altijd meer uit dan alleen de calcium.
Meerdere diersoorten voegen dus wat toe aan je menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door