Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1909480
Ik moest ook wel lachen om die opmerking dat je hond op een gegeven moment alleen nog maar biefstuk lust. Als ik voor mijn honden een stuk biefstuk en een lap pens neerleg, dan schuiven ze die pens toch echt als eerste naar binnen! Stinkt toch veel lekkerder?! ;D
Door Kemi
#1909485
Wat een ontzettende fijne berichtjes. Ik voel me gesteund  :smitten: En een mooi bewijs @barf!
Heb toch wel even een potje zitten janken, maar dat kan mede komen door een week slecht slapen en intensieve dagen dankzij onze lieve kleine witte spruit  ;)

Ik heb direct een andere opvang geregeld. Logistiek niet zo praktisch als deze, maar wel één waarvan ik weet dat het goed is. Ik ga bij haar naar de hondenschool (ook met onze vorige (probleem)hond daar geweest) en ze staat 100% achter vers vlees.

Nu nog de onbeschofte dame berichten dat ik een andere oplossing heb gevonden maar daar moet ik nog even moed voor verzamelen :boxing:. Ik moest me volgens 'Hondenschooljuf' die haar uit het wereldje kent voorbereiden op een scheldpartij. Ik zou niet de eerste zijn die zijn hondje daar weghaald...en iedereen krijgt dan de wind van voren...
Wat kun je je in iemand vergissen he?!!...en ik dacht nog wel iets goeds gevonden te hebben na alle positieve correspondentie.
Wel kwamen we er net achter dat manlief daar niet was wezen kijken. Dat zou hij gaan doen (ze had gezegt, je mag altijd eens komen kijken) maar puntje bij paaltje was dat nergens voor nodig want ze zitten gewoon in huis...

Op de site zag ik dat ze inderdaad verkooppunt zijn van Jarco...tadaaaaaa.....de verklaring!
#1909502
Nou, dan is het maar goed dat je haar nog bent tegengekomen voordat je hondje daar naar de opvang gaat! En wat die scheldpartij betreft: laat maar komen. We wonen in een vrij land, je mag kiezen wie je wilt. Je kunt haar zeggen dat het naar aanleiding van jullie "brokkenontmoeting" was dat je nu afzegt, maar als ze kwaad wordt, ga dan niet in discussie of proberen uit te leggen waarom je die ontmoeting zo onprettig vond. Gewoon: "Bedankt en prettig dag nog" en de hoorn erop.

Fijn dat je andere opvang hebt gevonden!
Door Limpy
#1909724
Ik denk dat jullie een wijs besluit genomen hebben, laat die "dame" maar tieren hoor...jullie weten dat je hond nu wel goed zit!

Zal haar baas weten dat ze zo tegen klanten tekeer gaat?
#1909834
pfffff wat een dom mens...maar het is zoals al geschreven is: je zal nog vaker mensen tegen komen die totaal niets van barf kennen behalve al hetgene dat niet klopt ( dat ze wormen hebben en dat ze het er niet goed op kunnen doen en natuurlijk zijn alle problemen de schuld van barf en blablabla)
Niet altijd even makkelijk om het over je te laten gaan maar je word er wel sterker in hoor ( spreekt ze uit ondervinding  ;D  )  Misschien gewoon inderdaad een paar regeltjes in je hoofd steken waarmee je ze blok zet en duidelijk maakt dat een discussie er niet in zit.  En dat telefoontje dat je hondje er niet meer komt... ik zou ook al een paar treffers klaar hebben, laat het haar maar voelen dat ze nog een beetje bij te leren heeft over barf én over klantvriendelijk zijn.

Wat het gewicht van je pupseltje betreft.  Er zit zoveel verschil in een hond per ras en bovendien verschilt smaak per mens.  De ene heeft ze liever wat scherper staan, de ander liever niet te scherp maar dan weer niet te dik natuurlijk...
Ik heb op Nena ( duitse herder) haar blog ( dat dringend eens moet bijgewerkt worden) aan de zijkant per week bijgehouden hoe ze vooruit ging qua lengte en gewicht.  Staar je er niet blind op maar misschien een beetje een richtlijn hoewel Nena uiteindelijk een grote teef is geworden. Ik weet niet of ik de link hier zomaar mag zetten maar als je interesse hebt geef je maar een gil en dan stuur ik het je door.  Ik heb er ook al haar avonturen bijgehouden en dus ook haar eerste weken, barfavonturen , uitstapjes, ...
Door marjan23
#1909873
Dat ze brokken als "beter" verkoopt kan ik haar niet kwalijk nemen, waarschijnlijk weet ze niet beter en is haar niks anders geleerd. Vogt ze zelf de grote menigte zonder zich ook maar één moment te verdiepen in het vers voeren.
Ik kan dat mensen niet kwalijk nemen, sterker nog, drie jaar geleden dacht ik dat de enigste voeding voor honden bestond uit brok, blikken vlees, en gedroogde runderpoten. De afkorting BARF was voor mij werkelijk waar abacadabra maar het kvv gaf ik de kans.
Want hoe meer ik erover na ging denken, hoe logischer het voor mij werd.

Wat ik jammer vind, is dat ze jou onzeker heeft gemaakt.
De discussie zal ik niet aangaan, laat haar weten dat jij je eigen keuze maakt en dat het jou verantwoording is.
En mocht je dit soort mensen vaker tegenkomen zoals ik. De discussie niet aangaan......
Laat ze over vers voeren nadenken....door ze vragen te stellen! De antwoorden komen hoe dan ook uit op dat vers natuurlijker is dan brok.
Door Barf
#1910376
Anne in Duitsland schreef: Wow!!! :o :o :o Wat een verbetering!
Ik moet zeggen dat ik met al mijn buitenlandertjes verbluffende resultaten heb verkregen. Ze hadden allemaal een grote achterstand maar het zijn nu supergezonde honden die ook geestelijk goed in hun vel zitten.
#1910394
Nou, zeker weten dat wanneer ik een bak brokken voor zet (doe ik natuurlijk niet) dat ze het beiden gewoon eten. Benjy eet nu bijna 2 jr rauw en eet nog met evenveel smaak een kippetje!

Op de cursus vroeg mij ook iemand wat ze te eten kregen. Vol afschuw keken ze me aan alsof het eten bijna terug kwam bij het denken alleen eraan. Toen vertelden ze me dat hun hond Energique kreeg en ik vertelde dat dit ong. hetzelfde was maar dan in gemalen vorm. Runderoren en neuzen waren ook afschuwelijk en kregen hun hond maar heel zelden. Waar heb je dan een hond voor, vraag ik me af? Wij leven toch ook niet op lucht?!

Afbeelding

Kort voor BARF (25 kilo)

Afbeelding

Nu bijna 2 jaar later (31,5 kilo)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1910460
Jeetje zeg...wat een naar mens! >:( >:( >:(
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan helemaal weer in de rats zit.
Maar ik denk dat heel wat mensen op dit forum in meer of mindere mate dit hebben gehad toen ze net met barf begonnen. Ik ook in ieder geval: Ik was nog hartstikke onzeker over hoe en wat? En of ik het wel goed deed..en kreeg van allerlei kanten te horen: Man, dat komt niet goed. Weet je wel wat je aan het doen bent..Wat! geef jij hem botten..das hartstikke slecht! Enz. enz. Als je dan al niet stevig in je schoenen staat (en dat sta ik in zulke gevallen dus niet), is dat heel moeilijk om mee te dealen. Maar ik heb doorgezet en ik ben blij dat ik dat gedaan heb!
En ik weet zeker dat jij dat ook zal zijn!
Dit forum is echt super...en ik zou gewoon bij elke twijfel die je voelt, gewoon aan de bel trekken hier. Niet blijven dubben met een naar gevoel.

Ik las net in één van de reacties over een hondje die stiekum brokken had gegeten van de grotere reuen en een dik buikje kreeg.
Das met Raiko dus ook gebeurd. Alleen had hij ze niet stiekem gejat, maar had ie ze van mij gekregen. (Doordat ik zo onzeker was gemaakt). Mijn hemel! Hij kreeg een buik als een ballon..keihard! Niet normaal....Zo zielig! En ik voelde me hartstikke schuldig!
Toen gingen mijn ogen helemaal open...geen brok meer..no way!

O, en nog even over Kemi 's gewicht. Je zou haar percentage best wat omhoog kunnen schroeven. Maar maak je niet al te grote zorgen. Ik heb Raiko's paspoort er eens bij gepakt en Raiko was met een week of acht 3,8 kilo. Ook niet al te zwaar dus. En hij groeide maar heel langzaam. Maar de DA vond dat juist geweldig. Zag ze liever zo dan met te veel puppy vet.
En uiteindelijk is Raiko ook gewoon geen heel grote reu geworden. Hij is nu 19 maand en weegt 30 kilo. Maar t'is zeker geen iel hondje. Hij is alleen gewoon niet zo hoog.

Ik ben blij voor je dat jullie een betere opvang hebben gevonden. Kan me voorstellen dat je Kemi daar niet met een gerust hart had heen gebracht.
#1910463
*Marga* schreef: Ook al zo veel verschil,ik heb dat met mijn honden helemaal niet maar zij hadden ook geen problemen ;)
Bij mijn reuen was het eerder andersom; die begonnen al een beetje uit te dijen, en hoewel ze nog lang geen overgewicht hadden, was mooi toch anders. Sinds ze barfen (1,5 jaar nu), hebben ze allebei een paar kilo verloren, en ze zien er veel beter uit. Vooral Max heeft een gewoonweg atletisch figuur nu. (Bij Scotch zie je de resultaten minder goed omdat ie er zo'n tapijt op heeft. :biggrin2:)

@Benjy en Misty: ook wow! Je ziet dat ie blaakt van gezondheid! Wat een vacht!
Door Kemi
#1910813
Mooi die voorbeelden! Je ziet dus bij sommigen heel goed het verschil.

Ik ben ook absoluut wel overtuigd dat ik geen brok wil, en dat zij zo fel is, is logisch als je verkooppunt bent, alleen niet zo klantvriendelijk voor mensen die graag anders willen voeren.
Haha...de klap kwam ook aan omdat ik vol trots vertelde dat ik vers zou gaan voeren, en een positief gesprek daarop verwachtte. Foutje, bedankt! ;D

Ik heb vandaag porties vlees staan verpakken wat ik gister bij de islamiet had gehaald. Kemi was niet uit de keuken weg te slaan  ;)
De miskoop (long) ligt nu al een paar uur in de oven en begint al ergens op te lijken...haha...nooit gedacht dat ik nog eens long zou drogen in mijn oven.

Gaat helemaal goedkomen, alleen nog het menu bijschaven (zie topic 'mijn barf-menu' versie 2) en ik ga (enigszins onzeker of ik het wel goed doe) toch vol vertrouwen beginnen!!

Bedankt voor alle reacties! :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door