Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angela_Bodhi
#1907415
Waar halen jullie dit biologische vlees dan? Ik zie op bestelsites alleen wat vleesbot, pens en soms ander orgaanvlees. Megaduur. Biologisch spiervlees heb ik nog nooit gezien op een site. Of kennen jullie bepaalde adresjes waar jullie het halen?
Door Antonia
#1907508
[quote="Linda_Bonbon"]
Weet je dan zeker dat bij biologisch vlees er geen AB en hormonen enzo in zitten? Ik heb ooit gehoord (is natuurlijk niet erg betrouwbaar dat weet ik) dat er maar weinig verschil zit in bio en normaal vlees, dat het grootste verschil de voeding van de dieren is. Dus dat bio koeien gevoerd worden met bio voer. En dat je bij biologisch ook nooit zeker weet of je koeien/varkens/etc wel buiten zijn geweest of toch altijd in een stal hebben geleefd, omdat dat geen eis is om je vlees 'biologisch' te mogen noemen?
[/quote]

Ja, dat weet ik zeker! De adressen waar ik mijn biologische spullen haal ken ik. Ik weet en zie hoe ze daar met hun dieren omgaan en dat doen deze biologische veehouders omdat ze geloven in de manier waarop zij hun geld verdienen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1907608
[quote="Wendi"]
precies, dat bedoelde ik ook wat betreft het wild  :) ik denk dat dit een wijd verbreid misverstand is.

toch verkoopt mijn biologische slager ook wild en draagt het hondenvoer dat hij ervan maakt zijn skalnummer.
volgens mij is dit ook geschoten wild.

wat voor mij persoonlijk telt bij wild is dat de dieren een vrij leven hebben gehad.
[/quote]
Ook op het wild? Bij ons mag er op de Wildmix en Vismix geen Eko keurmerk staan.
Door Wendi
#1909512
dan is dat bij hem waarschijnlijk ook niet zo :)
hij mag het blijkbaar wel binnen de groene weg formule in de winkel verkopen, maar dan zal er idd geen keurmerk op staan.
zal het eens navragen als ik hem weer spreek en het niet vergeet
dank voor de info
Door Marjet
#1910519
[quote="pallas"]
Pens voer ik alleen als het Eko is, daar merk ik ontzettend veel verschil van!
[/quote]

Wat merk jij voor verschil, en waar haal je die bio-pens?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1910593
ik heb een keer via Wendy hier biologische runderpens gehad. Het verschil zit m in de geur (ruikt veel minder penetrant), de structuur van de maag en de voedingsresten die je er nog in kunt vinden. Vooral als ze ook nog buiten geleefd hebben is dat merkbaar aan de verteerde grasresten,
Door pallas
#1910721
[quote="Marjet"]
Wat merk jij voor verschil, en waar haal je die bio-pens?
[/quote]

Ik krijg de pens via lieve Bp leden, die hun eigen adressen hebben.
Ik merk vooral verschil in de geur, de structuur van de pens en natuurlijk de resten van de inhoud.
Ik heb één allergische hond en die kan alleen maar Eko pens verdragen. De vertering bij de honden verloopt ook anders bij bologische pens.
Gewone pens is vaak laxerend, maar biologische pens daar doen mij hond juist langer over om het te verteren en kan ik rusitg zonder botwerk voeren. De honden zijn nog meer gaan glimmen en hun vertering is er nog beter van geworden.
Voor mij dus alleen bio pens graag!
Door Marjet
#1910839
[quote="pallas"]
Ik krijg de pens via lieve Bp leden, die hun eigen adressen hebben.
Ik merk vooral verschil in de geur, de structuur van de pens en natuurlijk de resten van de inhoud.
Ik heb één allergische hond en die kan alleen maar Eko pens verdragen. De vertering bij de honden verloopt ook anders bij bologische pens.
Gewone pens is vaak laxerend, maar biologische pens daar doen mij hond juist langer over om het te verteren en kan ik rusitg zonder botwerk voeren. De honden zijn nog meer gaan glimmen en hun vertering is er nog beter van geworden.
Voor mij dus alleen bio pens graag!
[/quote]

'k geef Luna liever geen rund, heb het gevoel dat ze daar niet zo goed op reageert, maar ik ga toch eens proberen biologische lams- of geitenpens te scoren, misschien zitten er ook lieve BP-leden bij mij in de buurt!
Door Molllie
#1911374
tja wij hebben een bioslager in de stad en ik koop daar alleen maar als het in de aanbieding is hoor, zelf eet ik geen vlees en het geld wat ik daarmee uitspaar gebruik ik nu dus voor hondevoedsel, maar ik geef ook smuldier en duck en ook bij de marokaanse slager koop ik vaak vlees voor de hond, juist omdat die niet zo duur is
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door